Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

kysymys äidinmaidosta..

Vierailija
11.11.2005 |

Meillä on 7kk tyttö, joka kieltäytyy imemästä rintaa. Tämä on ollut jatkuvaa taistelua jo aivan pienestä saakka. Kasvun kanssa on ollut suuria ongelmia, eikä syytä ole löytynyt. Lapsi ei suostu juomaan äidinmaitoa edes pullosta, mutta korvike kyllä kelpaa. Kaikki ovat olleet ymmällään, koska vikaa ei tunnu löytyvän. Vasta sitten, kun aloitettiin kiinteät, alkoi kasvua tapahtumaan selkeästi. Kun sitten päätin lopettaa imettämisen lääkärin suosituksesta, tajusin jotain. Lääkäri sanoi, että äm on sellaista sokerilitkua. Eihän minun maitoni ole koskaan ollut makeaa, vaan todella suolaista. Aivan kuin kyynelneste. Mistä tämä voi johtua?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
11.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset saa laitoksella kaikkien äidinmaitojen sekoitusta, eli tän nyt keksit.

Vierailija
2/9 |
14.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyin asiaa tutulta pediatrilta, ja hän arveli asian johtuvan nimenomaan noista rasvoista. En tiedä kaivatko tätä ketjua koskaan, mutta toivotaan niin. Tuttuni oli sitä mieltä, että tässä tapauksessa maito ei kenties ollut riittävän ravitsevaa, koska oli liian vähärasvaista.

Ja sinulle, joka on antanut laitoksella kaikkien äidinmaitojen sekoitusta, tuo kuulostaa oudolta. Kyllä meillä ainakin naikkarilla sai juottaa itse lypsämänsä maidon omalle lapselleen. Nimi pullonkylkeen ja pullo kylmään... Kuka noita siellä jaksais sekoitella, ja miksi?

Sitten on tietysti eri juttu, jos annetaan lisämaitoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
14.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa kyllä siltä, että maitosi on hyvin vähärasvaista. Maito muuttuu suolaiseksi myös silloin kun imetystä ollaan lopettelemassa, eli kun maito määrä laskee.

Nyt taitaa olla jo liian myöhäistä, mutta voisit kokeilla lisätä rasvaa omaan ruokavalioosi reippaasti. Jos olet tottunut käyttämään kevytlevitteitä, osta ihan voimariinia ja syö vaikka suklaata paljon.

Vierailija
4/9 |
14.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli aivan sama ongelma toisen tyttäremme kohdalla. Äm ei kelvannut, koska maistui aivan suolavedelle. Vanhemman tyttären kanssa ei vastaavaa ollut. Ruokavaliossa ei ollut mitään muutosta tapahtunut, näin vaan kävi. En jaksanut itseäni ja vauvaani kiusata asialla, vaan siirryin tutteliin. Siihen paikkaan loppui jatkuva oksentelu.

Vierailija
5/9 |
11.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

kommentoimaan asiaa..

Vierailija
6/9 |
11.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oleko usein maitoasi maistanut? Kun tiedät ettei se _ikinä_ maistunut makealle.... Söitkö jotain, mikä olisi saattanut " pilata" maidon maun?

Paha imetysfanaatikon vastata, jos ei ole ikinä moisesta kuullutkaan...

Vierailija
7/9 |
11.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

voisi olla se, että maidon rasvapitoisuus olisi jotenkin poikkeuksellisen alhainen. Tämä vaikuttaa maidon makuun ja vauvan kasvuun. Oliko maitosi enemmän vaaleansinistä, kuin keltaista?

Vierailija
8/9 |
11.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten puhallettiin perään, että saatiin vauva nielaisemaan. Aina kun olin lämmittänyt maidon, maistoin sitä vielä kädensyrjältä, testattuani lämmön. Usein vielä sanoin miehelleni, että en minäkään moista suolavettä haluaisi juoda.. Syömisistäni sen ei pitäisi johtua, koska ruokavalioni on moneen kertaan varmistettu ravitsemusterapeutin kanssa.

Vierailija
9/9 |
11.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Värin perusteella tiesin jo laitoksella, mikä oli minun pulloni..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan neljä