Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kummallisuuksien käsikirja - mitä roskaa!

Vierailija
30.12.2011 |

Vanhoista Kunnaksen kirjoista kopioituja kuvia ja tekstiä, jota en paikoin lapsilleni lue. En halua esitellä poltergeistia enkä aaveita "tosina" tai hauskoina omituisuuksina, ja kristittynä vähän särkee sekin, että paholainen on esitelty yhtenä kummallisuutena kaiken maailman vampyyrien joukossa.

Tuo aiheen paheksunta on siis elämänkatsomukseeni liittyvä asia, mutta tuo kuvien kopioiminen vanhoista kirjoista on rahastusta, uskoipa mörköihin tai ei. Tarkemmin katsottuna teksti ei kai edes ole Kunnaksen, vaan sen on toimittanut kaksi naista. Kunnas ei kai ole tehnyt tänä kirjaa, mutta joulumarkkinoille on kuitenkin pakko saada joku opus.

Jaa miksi ostin sen, no en ostanutkaan. Lapset saivat sen joululahjaksi isovanhemmiltaan, jotka ovat ilmeisesti ajatelleet, että kaikki, mikä Kunnaksen nimeä kantaa, on huippua. Ni.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
30.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tiedostin itsekin, että kaikki eivät jaa minun elämänkatsomustani, enkä siitä harmistu. Minulla on mahdollisuus olla lukematta lapsilleni kirjoja, joista en pidä. Kun lapseni oppivat lukemaan, he saavat kyllä lukea myös sellaisia kirjoja. Toki niiden sisällöstä voidaan keskustella.

Itse olen esim. suuri Harry Potter -fani, niin että äärimmäisestä tiukkapipoisuudesta tässä ei mielestäni ole kysymys. Ehkä kirja oli tarkoitettu hieman isommille kuin monet muut Kunnaksen kirjat. Ainakin minusta kummitusjutut ovat ihan aidosti pelottavia juttuja. Ja joo, en miettinyt liikoja alkukirjaimia alkuperäistä viestiä kirjoittaessani. Eikä tässä nyt kannata lähteä vääntämään Saatanan henkilöydestä.

Olennaisin pointtini on, että kierrätetään samoja kuvia kirjasta toiseen ja rahastetaan niillä. Tosin esim. Herra Hakkaraisen aakkoset ja numerot -kirjassa tehdään ihan samaa.

T: ap, jonka lasten hyllyissä on kattava valikoima Kunnaksen kirjoja

Vierailija
2/9 |
30.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olennaisin pointtini on, että kierrätetään samoja kuvia kirjasta toiseen ja rahastetaan niillä. Tosin esim. Herra Hakkaraisen aakkoset ja numerot -kirjassa tehdään ihan samaa.

sarjakuvataidehan perustuu tähän. Ja iso osa muustakin kuvataiteesta. Otetaan kuva ja annetaan sille uusia merkityksiä muuttamalla vähän jotain. Joskus jopa niin,e ttä se on sitä enemmän taidetta, mitä pienemmällä teknisellä muutoksella sen merkityksen muutoksen saa aikaan...

(Edelleenkään en ota kantaa kyseiseen kirjaan, jota en ole nähnyt. Mut mä olen kuvataitelijan tytär)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
30.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samat hahmot toki seuraavat, mutta että kuva olisi vain sellaisenaan kopioitu? Anna esimerkkejä.

Me taidamme nyt puhua aidasta ja aidanseipäästä. On taidetta, jossa kuvat saavat eri yhteyteen siirrettynä, ja on rahastusta, jossa vanhoilla kuvilla myydään uutta kirjaa pukinkonttiin. Näppärää tämä tietysti on, miksipä ei takoisi rahaa, kun maine myy.

ap

Vierailija
4/9 |
30.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samat hahmot toki seuraavat, mutta että kuva olisi vain sellaisenaan kopioitu? Anna esimerkkejä.

Me taidamme nyt puhua aidasta ja aidanseipäästä. On taidetta, jossa kuvat saavat eri yhteyteen siirrettynä, ja on rahastusta, jossa vanhoilla kuvilla myydään uutta kirjaa pukinkonttiin. Näppärää tämä tietysti on, miksipä ei takoisi rahaa, kun maine myy.

ap

siis "saavat eri merkityksiä uusissa yhteyksissä"

Vierailija
5/9 |
30.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esittelylle ei ole tilaa niissä kirjoissa, joissa niitä esiintyy ja ainakin oma hirviöhullu poikani tykkää juuri tuollaisista kirjoista.

Vierailija
6/9 |
30.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen siis huomannut samana, että sama kuva eri kirjoissa. Toki asiayhteys on eri, mutta kuva jo sellaisenaan ainakin kertaalleen käytetty.

Tuo kirja on Kunnas-kerhon seuraava kirja. Ajattelin sen ottaa, mutta kiitos tämän aloituksen, harkitsen toiseen kertaan.

Vierailija
7/9 |
30.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

saahan sitä tietysti ihminen ansaita luomillaan hahmoilla elantoaan. Hullu ei ole se, joka myy, vaan se, joka ostaa.

ap

Vierailija
8/9 |
30.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnas ei kai ole tehnyt tänä kirjaa, mutta joulumarkkinoille on kuitenkin pakko saada joku opus.

siis tänä vuonna

Vierailija
9/9 |
30.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

aika monen "Mauri Kunnaksen" muunkin kirjan etulehtiä tarkemmin tavailtaessa sieltä paljastuu myös vaimon ja joskus tyttärien nimi tekstin sorvaamisesssa. Mauri Kunnas on ennen kaikkea piirtäjä, ei tekstin kirjoittaja.

Ja kultaseni ap, kun sä itekirjoitat paholaisen pienellä alkukirjaimella, olet itsekin luopunut siitä kristinuskon henkilöhahmosta nimeltä Paholainen tai Saatana. Ota malka omasta silmästä ja niin edelleen tai sit pitää vaan myöntää, että ihmisillä on oikeus esittää omat kantansa myös kirjoissa, vaikka ne eivät olisikan samoja kuin sinun kantasi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kolme