Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä tiesit olevasi raskaana, ennen plussausta?

Vierailija
30.12.2011 |

Menkka- ja raskausoireet muistuttavat toisiansa. Mistä oireesta tiesit, että kyse olikin raskaudesta?

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
30.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

...jo reippaasti ennen kuin menkkojen olisi pitänyt alkaa. Mulla oli myös huono olo samoihin aikoihin.

Vierailija
2/40 |
30.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ensimmäisessä raskaudessa ollut mitään oireita. Kuukautiskivut tuli ajallaan, sitten kun ne loppuivat mutta menkat ei alkaneet, aloin miettiä, olisinko vihdoin raskaana.

Nyt taas pähkäilen asian kanssa. Kuukautiset on vähän myöhässä, välillä on jotain kuukautiskipujen tapaista - ja koko ajan silloin pelkään, että nyt ne alkaa. En viitsi ihan vielä testata, mutta rasittavaa tämä odottelukin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
30.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

täysin erilaisia kuin menkkakivut. Sitten tuli sellainen fiilis että mun menkat ei ala, mä oon raskaana. Niinhän se menkkojen alkamispäivä tuli ja meni ja vielä seuraavakin päivä, eikä menkkoja. Tein testin ja se oli tosi haalee (ja koska en ollut silloin vielä sivistänyt itseäni av:lla, joten en tiennyt että plussa se on haaleekin plussa.. ;D ). Tein sitten parin päivän päästä uudestaan ja plussahan se oli.

Vierailija
4/40 |
30.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta sen muistan, että ihan aluksi syöminen, juominen ja vessa-asiointi muuttui, kun mietin, että jotain häikkää mussa on, ei kai vaan diabetes..

Vierailija
5/40 |
30.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pakaroita kuumotti ja kihelmöi. Siitä tiesin ihan heti, että olen raskaana.

Vierailija
6/40 |
30.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kauhee nälkä!

Vierailija
7/40 |
30.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ennen menkkoja nimenomaan rinnat tosi arat ja vatsaan sattuu jatkuvasti...

Vierailija
8/40 |
30.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan tehnyt raskaustestiä. Eikö siihen ilmesty joku viiva eikä plussaa?

Vierailija
9/40 |
30.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

rinnat arastaa ja toisessa raskaudessa oli armoton väsymys jo ennen plussaa. Tosin en testannut heti ekana mahdollisena päivänä.

Vierailija
10/40 |
30.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olivat TODELLA kovat menkkakivut ja ainakin palelu. Olo oli muutenkin "outo" ja tiesin olevani raskaana.

Vierailija
11/40 |
30.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan tehnyt raskaustestiä. Eikö siihen ilmesty joku viiva eikä plussaa?

ensinnä testi on positiivinen eli plussa. Toisekseen monissa testeissä se kontrolliviiva tulee vaakaan ja testiviiva pystyyn, eli plussa taas.

Vierailija
12/40 |
30.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että testitulos on positiivinen eli +

En mä ikinä mitenkään itse testin ulkonäköön ole tota plussaa yhdistänyt.

Vierailija
13/40 |
30.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokoajan kylmä ja nenä vuosi ihan kuin vettä. Se liittyy jotenkin limakalvojen paksuuntumiseen. Alavatsaa vähän särki.

Vierailija
14/40 |
30.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muusta kuin siitä, ettei menkat alkaneet sinä päivänä kuin piti. Tein testin heti ja siitä vasta tiesin... Oireet alkoi vasta vähän ajan päästä, rintojen arkuus ja ällötys aamupäivisin.

Vierailija
15/40 |
30.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja teki mieli metukkaa ja maksamakkaraa, joita en yleensä syö. Parasta on, että tajusin raskauden yöllä kesken festareita, onneksi en jostain syystä juopotellut!!!

Tokan arvasi mies, kuulemma rinnoista?? Mutta tiesin kyllä itsekin jo hedelmöittymispäivänä, että nyt natsasi. Ja rinnat oli kyllä heti ihan hellänä.

Kolmannen tiesin myös jo hedelmöityksestä ja osasin oireita odotella ja järkyttä paleleminen alkoi muutama päivä ennen kuin menkkojen olisi pitänyt alkaa ja jatkui 3kk...kiva keskellä kesää palella ja pitää villasukkia :D

Vierailija
16/40 |
30.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ns. kuuntelemaan kehon viestejä, koska olen nuoresta asti kärsinyt pahoista migreeneistä ja siksi on pitänyt opetella kuulostelemaan merkkejä.

Vierailija
17/40 |
30.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuukautisia edeltävä alavatsakipuilu oli erilaista kuin aiemmin, normaalisti se oli sellaista tylsää jomotusta eikä sitä osannut paikallistaa mihinkään. Silloin se oli terävämpää nipistelyä ja olisin pystynyt näyttämään tarkasti sen kohdan missä kipuilua tuntui.

Vierailija
18/40 |
30.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rinnat olivat siis turvoksissa jo viikkoa hedelmöityksen jälkeen. Seuraavalla viikolla minua alkoi ärsyttä oma kahvinjuojanhajuni. Siinä vaiheessa kun kuukautiset olisivat tulleet olin jo ihan varma.

Tämä siis toisen lapsen kohdalla.

Vierailija
19/40 |
30.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeastaan olin melkein heti varma, että tärppäs, ku ekan kerran oli jätetty kumi pois.

Plussasinkin sitte haaleesti jo ennen kuukautisia. Oiskohan vähän maha ollu oudon tuntunen. En tarkemmin muista. En ehtinyt nimittäin kovinkaan kroppaani tarkkailemaan. :)

Vierailija
20/40 |
30.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen todella selkeästi sekä ovulaation että kiinnittymisen. Kolme kertaa raskaana ja kolme kertaa olen tuntenut viikon päästä ovulaatiosta voimakkaita repäisykipuja ja vihlaisuja alavatsalla. Tästä olen päätellyt, että hedelmöittynyt munasolu ainakin yrittää kiinnittyä. Kahdella kerralla rinnat kipeytyi tuon jälkeen, kolmannella kerralla rintojen kipeytyminen oli ollut normaali ovulaation jälkeinen oire muutenkin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kolme