Mitä maksaa kunnallisella hampaan kruunu?
YTHS veloittaisi 500e, saako yhtään halvemmalla kunnallisen kautta..?
Kommentit (6)
niitä ei kunnallisesta puolelta edes saa.
Siis kyseessä oli rikkimenneen sillan korvaaminen. Mutta aikaa ei olis saanut ainakaan puoleen vuoteen, joten menin yksityiselle.
että hampaastani puuttuu puolikas, ja se puoli täyttyy aina ruoalla ja olen jatkuvassa tulehduskierteessä, vaikka puhdistan koko ajan sitä väliä. Väli ollaan moneen kertaan täytetty paikka-aineella, mutta se ei pysy - hammaskirurgi (tms) suositteli kruunua pinnoiteeksi päälle, että pysyisi, ja en saisi tulehduksia. Eikö KELA tässä tapahtuksessakaan rahoita? Eli ei ole kosmeettinen ongelma todellakaan (takahammas kyseessä, ei näy, mutta vaiva suuri). AP
Minulla on sillat sen takia, että minulta puuttuu synnynnäisesti osa hampaista, niitä ei siis koskaan ole ollut (rautahampaita siis). Siitä huolimatta olen itse joutunut ne maksamaan. Implantteja ei aiemmin ollut ja nytkin ne on minulle liian kalliit. Ehkä tulevaisuudessa. Ja sillat on jouduttu uusimaan.
Minulla on sillat sen takia, että minulta puuttuu synnynnäisesti osa hampaista, niitä ei siis koskaan ole ollut (rautahampaita siis). Siitä huolimatta olen itse joutunut ne maksamaan. Implantteja ei aiemmin ollut ja nytkin ne on minulle liian kalliit. Ehkä tulevaisuudessa. Ja sillat on jouduttu uusimaan.
Että just. Ja romaneille kustannetaan asut. Mitä hittoa.
Ei Kela ( eikä mikään muukaan) korvaa proteettista hoitoa. Hammaslääkärin työ tulee halvemmaksi, mutta hammasteknikon työ maksaa saman. Itse maksoin yksityisellä n 800 e kesällä.