Ei hitto, vähän meillä on paska uuden vuoden tarjoilu
En ole edes tajunnut kuinka paljon ihmiset kokkaa uudeksi vuodeksi =)
Meillä
hodarit+ranskikset
lohipiirakka
broileri-pastasalaatti
jälkkäriksi jätskiä
:D
Kommentit (11)
Kaikkea muuta. Uus vuos on just se juhla, jolloin melkein kaikki on jotain hirveetä mättöä ja suurin osa ostetaan suoraan kaupasta. =) Ja juomaksi tietysti palstalla kammoksuttuja limuja.
yksi kymmenestä ihmisestä osaa tehdä hyvän suolaisen piirakan. Ja sitten ne aina ovat se hienompi vaihtoehto illanistujaisiin.
Monet muuten tosi taitavat leipuritkin epäonnistuvat niissä. Jostain syystä, en tiedä miksi.
Mutta sitten taas, kohteliaana ihmisenä sitä tottakai syö mitä tarjotaan ja mielellään kutsuttuna vie itsekin jotain tarjolle.
Kaikkea muuta. Uus vuos on just se juhla, jolloin melkein kaikki on jotain hirveetä mättöä ja suurin osa ostetaan suoraan kaupasta. =) Ja juomaksi tietysti palstalla kammoksuttuja limuja.
Joo meillä myös limsaa ja KAUPAN perunasalaattia rasia. Ja sipsejä.
Mä en tee yhtään mitään. Kaupasta ostettu eineksiä ja juustoja. Meidän menu: nakit, lihapullat, pirkan kanasalaatti, italiansalaatti, perunasalaatti, erilaisia juustoja, suolakeksejä, viinirypäleitä. Kuoharia ja kaljaa. Nam!
yksi kymmenestä ihmisestä osaa tehdä hyvän suolaisen piirakan. Ja sitten ne aina ovat se hienompi vaihtoehto illanistujaisiin. Monet muuten tosi taitavat leipuritkin epäonnistuvat niissä. Jostain syystä, en tiedä miksi. Mutta sitten taas, kohteliaana ihmisenä sitä tottakai syö mitä tarjotaan ja mielellään kutsuttuna vie itsekin jotain tarjolle.
Niin no minähän en tietenkään tiedä mikä sinusta on hyvä piirakka ( mielelläni kuulisin, kerro!) mutta olen ns. alan ihminen (laiska sellainen useimmiten :D) ja aina on kehuttu mun tarjoomuksia ja moneen kertaan sanottu että mun pitäs laittaa pitopalvelu pystyyn :D Tosin se on oikeastaan nyt se ja sama kun ollaan vaan omalla porukalla.
Mä en tee yhtään mitään. Kaupasta ostettu eineksiä ja juustoja. Meidän menu: nakit, lihapullat, pirkan kanasalaatti, italiansalaatti, perunasalaatti, erilaisia juustoja, suolakeksejä, viinirypäleitä. Kuoharia ja kaljaa. Nam!
Kelpais mullekkin =)
mieluumin tulisin teillekin kuin siihen sokerihelvettiin, jossa lasten meno on varmasti sitten myös sen mukaista. (siis se kasvispiirakka ja lohisalaatti tarjoilu...)
mutta usein ovat löllöjä, joissa ei ole kunnolla mausteita.
Anna toki hyvä ohjeesi niin kokeilen. En ole koskaan missään broileripiirakkaa tainut syödäkään. Kasvis- kinkku ja sienipiiraita sensijaan vaikka kuinka usein.
ja se yksi ihminen joka tosiaan tekee älyttömän hyvät suolaiset piirakat on oikeasti ollutkin pitopalveluyrittäjänä
mutta usein ovat löllöjä, joissa ei ole kunnolla mausteita. Anna toki hyvä ohjeesi niin kokeilen. En ole koskaan missään broileripiirakkaa tainut syödäkään. Kasvis- kinkku ja sienipiiraita sensijaan vaikka kuinka usein.
Itse asiassa mulla ei ole mitään yhtä vakioreseptiä jolla tekisin vaan katson aina tilanteen mukaan :D Joku vuosi sitten tein usein lohi- ja kanapiirakkaa ja niistä tuli tosi hyviä, vielä kun tietäis missä ne ohjeet on..nyt katselin kansioita ja ajattelin tehdä valmistaikinasta ihan superhelpon lohipiirakan johon tulee graavilohta, keitettyä kananmunaa, tilliä ja riisiä. Vähän epäilyttää että tulee kuiva mutta kokeillaan nyt kerran.
Tätä kasvispiirakkaa olen tehnyt useamman kerran ja on ihan mielettömän maukasta!
http://www.myllynparas.fi/portal/suomi/kuluttajat/reseptit/suolaiset_le…
samoin salaatti, jos söisin kanaa