Eva Biaudet puhuu lapsilleen ruotsia! Eva ei siis viitsi puhua
lapsilleen suomea. Lasten isä on ruotsinkielinen.
Eva ja Evan puolue jaksavat jatkuvasti muistuttaa että kaksikielisyys on rikkaus. Miksi se ei ole rikkaus Evan perheessä?
Kommentit (66)
Et ole kuullut, että ÄIDINKIELI tarkoittaa sitä kieltä, jota on syntymästään puhunut. Oli se sitten vaikka vinkuintiaa... Evalla se varmaan yllättäen on ruotsi. Olisi tosi typerää puhua lapselleen jotain muuta kieltä, kuin millä itse osaa lastenlaulut ja sadut, millä ajattelee ja millä kokee parhaiten ilmaisevansa omia tunteitaan ja ajatuksiaan.
Suomenkielen oppii suomessa asuessa pakostakin nykyään.
Moni ystäväni kertoo oikeasti tuskailleensa jossain välissä yrittäessään oppia suomea.
Aiemmin kirjoittanut, en muista nroa
Miksi Eva ei halua tarjota lapsilleen kaksikielisyyttä vaan yksikielisyyden (ruotsi)? ap
Hänen äidinkielensä on ruotsi.
Yhtä hyvin vois ajatella, että mun pitäisi alkaa puhua lapsilleni ruotsia, koska pidän kahta kieltä arvossa:-O
Ruotsinkieli on "rikkaus" vain näille 5 %lle kaikkine etuoikeuksineen (kielikiintiöt yliopistoihin, valtion ja kuntien suojatyöpaikat ym. ym.) ja suomenkielisille veronmaksajille valtava rasite ja orjuuden kahle. Ahvenanmaalla ei ole kaksikielisyys"rikkautta" eikä myöskään Ruotsissa. En ikimaailmassa äänestäisi Biaudeta ellei hän sitten lupaisi poistaa pakkoruotsin kaikilta koulutustasoilta yläasteelta yliopistoihin, kuin myös virkamiespakkoruotsin, että myös nämä moraalittomat kielikiintiöt joilla ruotsinkieliset menevät suomenkielisten ohi yliopistoon alemmilla pääsykoepisteillä. RKP kuuluttaa itseään suvaitsevaisena puolueema, mutta se on juuri kaikkea muuta, ajavat pakkoruotsia ja viis veisaavat maamme muista vähemmistöryhmistä ja -kielistä.
että menin ruotsinkielisen miehen kanssa naimisiin ja nykyään käytän itse enemmän ruotsia kuin suomea. Lapsillekin se ruotsi tulee puhuttua useimmiten, koska se tulee helpommin. Ajattelun kieli on vaihtunut.