Kellään tietoa otsaontelotulehduksesta?
Epäilen, että minulla on kyseinen tulehdus. Lääkäriin en päässyt eilen enkä tänään kun aikoja ei ole. Tänään menen päivystykseen.
Jos minulla on otsaontelotulehdus niin mitä ne siellä lääkärissä tekee? Mitä saan hoidoksi? Voiko otsaontelotulehdus tosiaan levitä helposti aivokalvontulehdukseksi niin kuin kuulin?
Kommentit (7)
Toisaalta itselleni lääkäri sanoi kerran ihan vastaanotolla, että minulla on otsaontelontulehdus. Ei se lääkäri mitään hötkyillyt eikä laittanut sairaalaan, vaan kirjoitti antibioottikuurin ja that' s it.
Minullakin oli aina noitten ontelotulehdusten kanssa niin, että otsaonteloihin pakkasi lima jäämään ja kamala jomotus pääkopassa. Antibioottikuuri vei vaivan monta vuotta pois, mutta viime vuonna ei parikaan perättäinen kuuri auttanut, vaan siellä oli tavara ja pysyi. Loppujen lopuksi vaiva kuitenkin helpotti, mutta keväällä ahtaita paikkoja tuolla poski- ja otsaonteloiden välissä sitten leikkauksella auottiin. Kaikki meni mainiosti, enkä vielä (kopkop) ole yhtään sairastanut. Mutta että lääkäriin vaan ja kuviin ja lääkekuuria nappaamaan... Parannusta!
Mulla oli sellainen, ihan järkyttävä, jyskyttävä särky tuossa nenäluussa silmien välissä ja hiukan siitä sivulle toisen silmän sisänurkkaa päin. Koski ihan kaameasti eikä puhettakaan että olisi voinut esim. kumartua... Meni lääkekuurilla ohi.
tästä tosin jo vuosia eli voi olla hoitomuoto eri nykyään.
että olen tässä vielä vastailemassa. Mitenkään en halua kenenkään vaivoja tai taudinkuvaa vähätellä, mutta ehkä ap ei aivan tuollaista " tilaa ambulanssi tai kuolet" -vastausta ensimmäiseksi kaivannut. Että suhteellisuudentajua peliin...
3
Tässä selitetty ihan kuvan kanssa (toinen kuva)
http://www.lea-test.fi/su/silmat/silmaa.html
Antibiootilla selviät, no worry