Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Myrskyjen aikaan se suoran sähkölämmityksen heikkous taas nähdään!

Vierailija
29.12.2011 |

On kyllä ihmeellistä miten ihmiset luottavat infrastruktuuriin eivätkä osaa varautua poikkeusoloihin esim varaavalla takalla tms vaihtoehtoisella lämmitysmuodolla.

Kommentit (57)

Vierailija
1/57 |
29.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiertovesipumppu ei pyöri pyhällä hengellä vaan sähköllä :D

puulämmitys taitaa olla ainoa, joka ei petä sähkökatkon tullessa joten ei se suorasähkö todellakaan oo ainoa heikko lenkki.

eli ajoin takaa just tuota kiertovesipumppua.

Vierailija
2/57 |
29.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yläkerrassa varaava takka?

mutta on kyllä alakerrassa varaava takka ja puulämmitteinen sauna ja yläkerrassakin varaava lämmitysuuni. Lisäksi vielä pihasauna, jossa saa lämmitettyä veden tarpeen tullen. Ja oma kaivokin on vielä kunnallistekniikan lisäksi, jos vesi lakkaa tulemasta ;) Tosin ikinä ei vielä ole sähkökatkoja ollut...

Onkohan tuo ihan laillistakaan yläkertaan laittaa tulisijaa, kerro vähän tarkemmin, malli ja paino talon rakenne?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/57 |
29.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta käytännössä tänä ja viime talvena lattioiden lämmöt ovat päällä vaan kylppärissä ja khh:ssa, kovimmilla pakkasilla viime talvena muutaman viikon lastenhuoneissa. Muuten koko talo lämpiää riittävästi isolla varaavalla takalla.

Vierailija
4/57 |
29.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

aika monessakin kaksikerroksisessa talossa se takka on yläkerrassa.

Laita linkki kun en itse löydä.

Vierailija
5/57 |
29.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole nähnyt yhtäkään semmosta asuntoa.

suurimmassa osassa niissä on/on ollut jonkinlainen tulisysteemi 1-2-3:ssa kerroksessa.

Vierailija
6/57 |
29.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan tuo ihan laillistakaan yläkertaan laittaa tulisijaa, kerro vähän tarkemmin, malli ja paino talon rakenne?

ei sitä laki kiellä.

Vierailija
7/57 |
29.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

suurimmassa osassa niissä on/on ollut jonkinlainen tulisysteemi 1-2-3:ssa kerroksessa.

tuo rintamamiestalo, ovat kohtalaisen vanhoja ja niissä ei pidä tulta pitää jos ei ole rapannut piippua kunnolla sisäpuolelta, oletko tutustunut ilmiöön? Saneeraukseen, tiedätkö mitä sillä haetaan ja tiedätkö mitä vakuutusyhtiöt sanovat sata vuotta vanhojen talojen tulisijoista, oletko tutustunut artikkeleihin, oletko?

Vierailija
8/57 |
29.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Painavaa takkaa ei voi laittaa, jos lattiaa ei ole vahvistettu sitä varten.

Tietysti takka voi olla yläkerrassa, jos vaan lattia kestää. Selvä se on.

RI

Vierailija
9/57 |
29.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle se ei ole mikään uusi ilmiö

tuo rintamamiestalo, ovat kohtalaisen vanhoja ja niissä ei pidä tulta pitää jos ei ole rapannut piippua kunnolla sisäpuolelta, oletko tutustunut ilmiöön? Saneeraukseen, tiedätkö mitä sillä haetaan ja tiedätkö mitä vakuutusyhtiöt sanovat sata vuotta vanhojen talojen tulisijoista, oletko tutustunut artikkeleihin, oletko?

Vierailija
10/57 |
29.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

taidat olla itse pikkasen pihalla

Sinulla taas ei taida olla mitään käsitystä koko asiasta. Minkälainen tulisija siellä toisessa kerroksessa on, kestääkö lattia, mikä on varmuuskerroin, paljonko on paino tulisijalla? Osaathan sä vastata näihin perus kysymyksiin mitä nuohoojakin on esittänyt teille?

Vierailija
11/57 |
29.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta onhan kerrostalo tietty ihan eri asia kuin okt, joten sinänsä tällä on tuskin merkitystä.

Vierailija
12/57 |
29.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta onhan kerrostalo tietty ihan eri asia kuin okt, joten sinänsä tällä on tuskin merkitystä.

eihän se nyt varsin ole. Rakenteiden pitää paino kestää, mm. hormiin liittyy omat säännöksensä - se on ihan toteutettavissa niin kerros-, rivi- kuin omakotitalossakin.

Vierailija
13/57 |
29.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulla taas ei taida olla mitään käsitystä koko asiasta. Minkälainen tulisija siellä toisessa kerroksessa on, kestääkö lattia, mikä on varmuuskerroin, paljonko on paino tulisijalla? Osaathan sä vastata näihin perus kysymyksiin mitä nuohoojakin on esittänyt teille?

keskikerroksessa 3 pönttöuunia ja puuhella. vinttikerroksessa 2 porinmattia. eipä oo tähän asti palotarkastajalla, eikä nuohoojalla ollut mitään sanomista uunien ja hormien kunnosta. toki kun korjaamisen tarve tulee, niin se tehdään. mut ihan turha sun on väittää, ettei ihmisillä ole yläkerroissa tulisijoja. eikä mun tarvii osata noihin peruskysymyksiisi vastata, sen tekee asiantuntijat. ja noilkla puheillas sä et taida niihin kuulua

Vierailija
14/57 |
29.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

keskikerroksessa 3 pönttöuunia ja puuhella. vinttikerroksessa 2 porinmattia. eipä oo tähän asti palotarkastajalla, eikä nuohoojalla ollut mitään sanomista uunien ja hormien kunnosta. toki kun korjaamisen tarve tulee, niin se tehdään. mut ihan turha sun on väittää, ettei ihmisillä ole yläkerroissa tulisijoja. eikä mun tarvii osata noihin peruskysymyksiisi vastata, sen tekee asiantuntijat. ja noilkla puheillas sä et taida niihin kuulua

Vierailija
15/57 |
29.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ilmalämpöpumppu vois olla kova sana tuossa tapauksessa

Olen samaa mieltä Suora sähkölämmitys ilman takkaa on PERSEESTÄ. Mutta minkäs me sille nyt mahdamme, asumme -99 rakennetussa rivarissa, jossa nyt sattuu olemaan suora sähkölämmitys eikä takkaa. Aika kalliiksi tulisi ryhtyä lämmitystapaa muuttamaan, kun kyse ei ole vain meistä vaan koko asunto-osakeyhtiöstä. Tän asian kanssa nyt vain eletään. Niin ja onneksi täällä ei ole ollut sähkökatkoja oikeastaan ikinä, tai no 2006 oli muutaman tunnin katko.

Vierailija
16/57 |
29.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä ilmalämpöpumppu toimii? Eli kun on sähkö poikki niin toimiiko se?

ilmalämpöpumppu vois olla kova sana tuossa tapauksessa

Olen samaa mieltä Suora sähkölämmitys ilman takkaa on PERSEESTÄ. Mutta minkäs me sille nyt mahdamme, asumme -99 rakennetussa rivarissa, jossa nyt sattuu olemaan suora sähkölämmitys eikä takkaa. Aika kalliiksi tulisi ryhtyä lämmitystapaa muuttamaan, kun kyse ei ole vain meistä vaan koko asunto-osakeyhtiöstä. Tän asian kanssa nyt vain eletään. Niin ja onneksi täällä ei ole ollut sähkökatkoja oikeastaan ikinä, tai no 2006 oli muutaman tunnin katko.

siinä on töpseli, jonka voi kytkeä suoraan vaikka aggregaattiin.

Vierailija
17/57 |
29.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

rakennusinsinööri.

Kyllä tokakerroksessakin voi takka olla tai montakin. Lattia on vaan vahvistettu siltä kohtaa, että kestää. Hormissa pitää myöskin olla tilaa sitä varten. Samaan hormiin kun ei saa laittaa toisen tulisijan kanssa.

Vierailija
18/57 |
29.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

uunit edellen käytössä. Nuohooja tarkastaa ne vuosittain ja toistaiseksi uunit ovat niin hyvässä kunnossa että niitä on lupa käyttää. Se riittää vakuutusyhtiölle.

Vierailija
19/57 |
29.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedätkö. En usko sanaakaan mitä sanot, kuulostat niin valhetta täynnä olevalta kuin olla voi

se on sit ihan sun oma henkinen helvettis.

Vierailija
20/57 |
29.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedätkö. En usko sanaakaan mitä sanot, kuulostat niin valhetta täynnä olevalta kuin olla voi

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kahdeksan