Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Anoppi mustasukkainen meidän rahoista

Vierailija
29.12.2011 |

Emme juttele raha-asioistamme anopin kanssa, koska ne eivät hänelle kuulu. Olemme ihan ok hyvätuloisia ja hoidamme lainamme sun muut laskut ajallaan ja vastuuntuntoisesti. Emme kerska-kuluta ja säästämme rahaa pahan päivän varalta ja remonttia varten.

Anopin mielestä meidän pitäisi rahoittaa hänen muiden lapsiensa elämää ja osallistua lastenlasten kuluihin.

Minua ärsyttää anopin asenne, varsinkin kun nämä sisarukset ovat ihan tavallisia normaalisti toimeentulevia ihmisiä.

Onko muilla vastaavaa?

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
30.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ostaisimme heille talon, joka sitten jäisi perinnöksi, kun he kuolisivat. Siis perinnöksi miehelleni ja tämän siskoille...

Ei ihan suostuttu ja anoppi närkästyi kovin.

19

Vierailija
22/36 |
30.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä kommunistimummeleita nää anopit on? Ap, et todellakaan ole pihi tai itsekäs, ou nou. Minun siskoni ja hänen miehensä tienaavat n. 3 kertaa enemmän, kuin me. Heillä on tapana tuoda jotain hienoa joululahjaksi meille, sellaista mistä olemme haaveilleet, muttei ole ollut varaa. Olen tästäkin jo sanonut, että ei tarvitse, mutta kuulemma tulee heille hyvä mieli. Ja mekin siis tienataan ihan normaalisti. Maksetaan lainat ja laskut ajallaan jne. Mutta eihän nyt sentään noin voi ajatella...

Ja se yksi kirjoittaja.. Pistä nyt hyvänen aika se asunto myyntiin, ei teidän ple tarkoitus elättää pummiveljeä! OMG! :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
30.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiat selviävät puhumalla. Ap:n miehen pitäisi nyt kiireen vilkkaa ottaa tämä asia puheeksi sisarustensa kanssa. Ihan kysymällä, että tiesittekö, mitä äiti puhuu ja puuhaa. Sisarukset voisivat jakaa kokemuksia myös siitä, onko äidillä muita dementian oireita. Ihan oikeasti, muistisairaudet yleistyvät valtavaa vauhtia eikä niiden ensimmäinen ja näkyvin oire läheskään aina ole lähimuistin heikkeneminen, kuten luullaan. Voi olla myös kummallisia käsityksiä ja ideoita, ahneutta ja pihiyttä ja muita persoonallisuuden muutoksia.

Vierailija
24/36 |
30.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

muutamia satasia rahaa "lainaksi", kun sillä on kuulemma vaikeeta. Keväällä "lainattiin" 500 euroa. Rahan"lainaus" on nyt loppu. Nimittäin appi saa näppiin 1100 euroa eläkettä, mitään velkoja ei ole ja asuu haja-asutusalueella omakotitalossa, jossa on halot omasta metsästä ja vesi omasta kaivosta. Laskuja on suurinpiirtein sähkö, jätemaksu, kiinteistövero, kännykkä, tv-lupa, kotivakuutus, diabeteslääkkeet ja auton menot. Silti rahat aina mysteerisesti loppu.

Nyt mies ilmoitti, että ei rahoita enää, kun viime vuonna appi voitti 2 kertaa kenossa 400 euroa ja sai veronpalautusta 700 euroa + se meidän "laina", jonka lupasi maksaa mutta eipä ole näkynyt. Kahden viikon päästä veronpalautuksista naukui, että rahat loppu ja pitää kaurapuuroa syödä...meneekö rahat pelaamiseen vai mihin helv....n ne valuu?

Sano anopille tiukasti, että "jokainen tienaa itte omat rahansa, eikä me olla toisten elämän pankkiireja". Jos vielä jatkaa, sano, että "jokainen hoitakoot itse omat raha-asiansa, eikä toisten kukkarolta " Ja jos ei vieläkään älyä ja vielä urputtaa, sano että "Emme anna rahaa, ja piste, ja tästä asiasta ei enää keskustella."

tyhmänlaatuisia ja ahneita anoppeja joillain...

Sinä, jota sukulaiset asunnossa kusettaa, menepä juttelemaan vuokranmaksusta. Tehkää kirjallinen paperi. Saahan ne siihen sossusta asumistukea, ja te voitte hakea sitä suoraan itsellenne, niin ei jää lusmujen tilille. Sano, että jos ei vuokraa ala tulla, asunto myydään alta pois. Älä anna ilmaiseksi asua, edes oman veren varjolla.

Vierailija
25/36 |
30.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

19

olettapas te sitten anteliasta porukkaa, liian anteliasta!

Jos ehdotitte asuntoa vanhemmille, miten siellä nyt asuu veli tmv. miten annoitte heille asunnon vastiketta vastaan, tuohan on hulluutta!

Ihmetyttää miten teillä voi olla varaa tuollaiseen, jos noin vähän on tajua rahan käytöstä, jaella sitä ympäriinsä sukulaisille!

Nyt varmaan tajuatte: se jolle antaa, vaatii aina enemmän.

Ajakaa ulos ne sieltä asunnosta heti ja hankkikkaa kunnon vuokralaiset oikealla vuokrasummalla, siinä yksi sijoituskohde varoillenne.

Vierailija
26/36 |
30.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimittäin appi saa näppiin 1100 euroa eläkettä, mitään velkoja ei ole ja asuu haja-asutusalueella omakotitalossa, jossa on halot omasta metsästä ja vesi omasta kaivosta. Laskuja on suurinpiirtein sähkö, jätemaksu, kiinteistövero, kännykkä, tv-lupa, kotivakuutus, diabeteslääkkeet ja auton menot. Silti rahat aina mysteerisesti loppu.

Muuhun puuttumatta: eipä tuolla eläkkeellä kovin leveästi elellä noilla spekseillä... Omakotitalossa asuminen ei ole ilmaista, vaikkei lainaa makselisikaan. Eikä auton pitäminen.

Vierailija
27/36 |
29.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillä eihän tuollainen ihminen selvästikään enää ihan järjissään ole, joka noin ajattelee/sanoo...

Vierailija
28/36 |
29.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerroit kyllä oman mielipiteesi.

Vierailija
29/36 |
29.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vielä minuakin enemmän. Itse olen yrittänyt ohittaa anopin rahan pyynnöt ja muut vaateet olankohautuksella.

Samaa asiaa kun tarpeeksi kauan jankuttaa niin alkaa ihan kyseenalaistamaan oman ajattelumallinsa. Olemmeko nyt täysin itsekkäitä, kun pidämme rahamme itse? Antaako muut rahaa säännöllisesti sisaruksilleen?

Mikä olisi fiksu tapa vastata anopille? Olankohauttelu ja riidan haastaminen (mies) ei selvästikään auta!

Vierailija
30/36 |
29.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisko anoppi tai sisarukset auttaa kun teillä tiukkaa, sitten ei tarvi kadehtia

Vierailija
31/36 |
29.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemmeko nyt täysin itsekkäitä, kun pidämme rahamme itse? Antaako muut rahaa säännöllisesti sisaruksilleen? Mikä olisi fiksu tapa vastata anopille? Olankohauttelu ja riidan haastaminen (mies) ei selvästikään auta!

Jos läheisellä on kriisi ja tarvitsee apua, tai on hyvin pienituloinen, voin auttaa. Esimerkiksi veljelleni maksoin joskus matkoja, kun tuli meille (opiskelija). Suoraa rahaa en ole antanut ja se olisi lähinnä sairatumistapauksissa johonkin hoitomaksuun, lääkkeisiin tms. akuuttiin hätään. Ja tämä tilanteessa, jossa minä 10 vuotta vanhempana olen kohtuu hyvätuloinen ja veli oikeasti tiukilla.

Ei aikuisten sisarusten mitenkään kuulu olla samalla tulotasolla tulonsiirtojen kautta :D. ELi ei tietenkään ole mikään velvollisuus luovuttaa rahoja toisten arkielämän kuluihin. Anoppi on kehittänyt ihan oman reliluuskäsityksensä, antakaa olla ja ohittakaa kommentit.

Miten muuten sisarukset suhtautuisivat rahan tarjoamiseen? Veikkaan, että iso osa ihmisistä kieltäytyisi jotain kuukausiavustuksesta :D

Vierailija
32/36 |
29.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kenenkään aikuisen tule auttaa sisaruksiaan, etenkin jos nämä itsekin käyvät töissä. Ainoastaan jos tulisi joku tiukka tilanne, voisin tilapäisesti auttaa sisaruksiani, silloinkin lainan muodossa. Ei kukaan normaalisti toimeentuleva ihminen tarvitse rahallista apua sisaruksiltaan! Anoppi on täysin uuno.

Vierailija
33/36 |
29.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemmeko nyt täysin itsekkäitä, kun pidämme rahamme itse? Antaako muut rahaa säännöllisesti sisaruksilleen? Mikä olisi fiksu tapa vastata anopille? Olankohauttelu ja riidan haastaminen (mies) ei selvästikään auta!

No täällä ilmaantuu yksi joka on antanut rahaa sisarukselle (itseään vanhemmalle). Tai käytännössä osin lainattu jokus myös pyydetty auttaaman rempassa joka oltais voitu kyllä tehdä ihan hyvin itsekkin mutta kun sisarus avitti (osin mies kyllä purki sisaruksen tekemät jutut ja teki uusiksi kun halusi ne tarkemmin tehdyksi mutta vasta sitten kun sisarus ei ollut näkemässä) niin pystyttiin maksamaan "palkkaa". Näin sisarus sai rahaa jota tosiaankin tarvi ja me voitiin antaa kun meillä oli ylimääräistä.

Meillä tuo sisarus oli sairastunut ja joutunut työttömäksi ja siksi autettiin.

Mutta ap ei kertonut minusta mitään järkevää perustelua miksi heidän pitäisi antaa sisaruksille rahaa ? Minusta aikuiset elävät omaa elämäänsä ja joskus voi antaa tai auttaa kun toisilla on vaikeaa mutta ei se tarkoita että pitäisi antaa vaan ihan huvin vuoksi rahaa toisille hummattavaksi tai esim. siksi että toiset on tuhlanneet jo kaikki omat rahansa.

Minusta on kyllä turvallista kun tiedän että sisarukset auttavat jos jotain odottamatonta tapahtuisi ja hetkellisesti olisi rahaongelmia tai jotain muuta vastaavaa. Ihan kuten mekin autetaan. Mutta ei siihen kyllä äitejä tai anoppeja sotketa väliiin järjestelmään muiden asioita.

Vierailija
34/36 |
29.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos viesteistä, sitähän minäkin etteä anopin jutut eivät ole ihan tästä maailmasta.

Ehkä sitten jatkamme olankohauttelu-linjalla. Mietin sitäkin, että jos mies ottaisi sisaruksiinsa yhteyttä asian tiimoilta ja kertoisi että äiti kerjää rahaa heille. Eivät varmaan itse edes tiedä äitinsä touhuista ja voisivat pistää jutulle lopun. Itse ainakin kauhistuisin, jos kuulisin että oma äiti huutelee pitkin kyliä, että tarvitsemma raha-avustuksia., grrr.

Vierailija
35/36 |
29.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Been thera, done that..

Opiskeluaikoina meiltä loppuivat rahat kelan pyytäessä opintotukia takaisin usemman tuhat euroa (=oma moka ja opimme siitä paljon miten raha-asioita hoidetaan!!) ja kerroimme anopille, että rahat on loppu ja meillä ei ole varaa ruokaan niin vastaus oli, voi voi menkää sossusta pyytämään. Möimme auton ja selvisimme. Se oli meidän tiukka tilanne ja selvisimme ihan omin avuin.

Vierailija
36/36 |
29.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä anoppi halus myymämme oman asuntomme rahat omaan firmaansa, mutta emme antaneet. Puolen vuoden kuluttua olimme ostamassa asuntoa, johon tarvitsimme rahat. Eikä niitä rahoja ois ikinä saanut siitä firmasta ulos. Anoppi suuttui eikä ole antanut asiaa anteeksi, yli 20:een vuoteen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi viisi