Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Alinomaa saikulla olevat työkaverit

Vierailija
29.12.2011 |

Kiukuttaa. Pitäisi palkita edes jotenkin niitä, jotka eivät ole lainkaan (tai ainakin vain muutamia päiviä vuodessa) pois töistä. Aina saa tuurata jotakuta.

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
30.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullaon ollut pitkään hermopinne lavassa, ja niskassa, lavassa ja käsivarressa on poltava kipu koko ajan. Mikään ei ole auttanut. Olen ollut 3 päivää tän takia pois, lähinnä silloin kun en ole voinut nukkua ollenkaan, ja kaikissa tapauksissa olen saanut lääkäriltä silloin sairauslomaa. Minulla on vahva lääkitys, usemapia kipulääkkeitä, Nytkin olen ottanut pari Pancodia tänään. Lisäksi on nyt korvatulehdus, johon syön antibiootteja. En kyllä koe olevani kovin virkeä työssäni eikä ideoita pursua, ja kaiken tekeminen tuntuu tahmealta. Työn jälki ei tyydytä mua itseäni. Eikö olisi parempi, että voisin sairastaa kotona, ja minulle tulisi sijainen (meillä on niitä)?

ohi. Olet selvästi pidemmän sairausloman tarpeessa ja kaiketi tilallesi hankitaan sijainen. Toisin on niiden ketutuksen, migreeni, hartiakivun, vitutuksen, nuhan, yskän jne takia päivän poissaoloja alati harrastavat.

Vierailija
22/37 |
30.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että nille, joilla ei lainkaan poissaoloja vuoden aikana tulisi joku kertakorvaus tilille. Tosin kai siitäkin kaikki pikkumaiset alkaisivat nipottaa.

tulevat töihin influenssassa tartuttamaan kaikki muut työntekijät, että saisivat korvausta. Hohhoijjaa, onpa "älykäs" idea.

palkkiota harrastaa. Tosin maksavat tupakoimattomuudesta, maratonin juoksemista yms.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
30.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on jo ihan työnantajan etu että esim. flunssaiset pysyvät kotona kuin tartuttavat työkavereita ja/tai asiakkaita.

Lusmuja löytyy aina mutta varmaan häviävä osa.

Vierailija
24/37 |
30.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on jaettu tietyn pääluvun mukaan. Rehellisesti sanoen tänäkään vuonna ei tainnut olla yhteensäkään yhtä kuukautta jolloin tämä koko "pääluku" olisi ollut paikalla. Työt jaetaan paikallaolijoiden kesken ja on niitä jotka ovat hyvin harvoin poissa töistä. Tosin muutamalla on pieniä lapsia ja taipumusta ketutuksen takia olla poissa useimmin kuin muut. Minusta se vain on jotenkin väärin, että ne paikallaolijat "saavat" kärsiä siitä, että eivät omaa pieniä lapsia tai ovat keskimääräistä terveempiä ja vähemmän alttiita flunssille. Alan vakavissani pohtia, että alennan tätä moraalikynystäni ja jään silloin tällöin omalla ilmoituksella kärvistelemään "flunssassa" kotiin. On minullakin oikeus joskus vierittää kiireiset työpäivät muiden niskoille. Palkassa kukaan ei toista enempää hyödy. YT-neuvottelussa painaa ruskeakielisyys eniten.

Vierailija
25/37 |
29.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tasan tarkkaan työnantaja palkitsee niitä jotka ovat luotettavaa työvoimaa. Palkankorotuksilla, etuuksilla, joustamisella, etenemismahdollisuuksilla, muulla myötämielisyydellä. Joissakin työpaikoissa on henkilökohtaiset suoriutumislisät myös.

Älkää narisko, olkaa kiitollisia hyvästä onnestanne.

terveisin yksi jolla hyvin paljon sairauspoissaoloja, mm. useita erittäin vakavia sairauksia puhjennut ja muutenkin erittäin vaikea yksityiselämä viime vuosina.

Vierailija
26/37 |
29.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama palkka, eri määrä työtä.

Itse kun on töissä joka arkipäivä miinus 28 päivää lomia, niin kollegat ovat lomapäivien (30-38 päivää) lisäksi 30 tai 50 päivää poissa vuodessa sairauksien takia. Sijaisia ei lyhyiksi poissaoloiksi palkata. Siitä voi laskeskella, monenako päivänä saa tehdä kahden tai useamman työn. Toisella taas niitä työpäiviä vuoden aikana kertyy paljon vähemmän.

Vierailija
27/37 |
29.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tasan tarkkaan työnantaja palkitsee niitä jotka ovat luotettavaa työvoimaa. Palkankorotuksilla, etuuksilla, joustamisella, etenemismahdollisuuksilla, muulla myötämielisyydellä. Joissakin työpaikoissa on henkilökohtaiset suoriutumislisät myös.

mun palkkojani määrittele vaan taulukot. Ja etuudet on kaikille samat. Joten sen takia en kipeenä ole töissä, siitä ei mitään ylimääräsitä saa. Kehuilla ei elä.

-7-

Vierailija
28/37 |
29.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koeta jaksaa puurtaa.

olen saanut olla terveenä. Mutta valitettavasti monesti palkat menevät taulukoiden mukaan. Terveitä ei extralla palkita töissäolosta ja muiden hommien tekemisestä. Valitettavasti näin monessa paikassa. Rehellisesti sanoen tulee tunne, että alan itsekin olla säännöllisesti poissa. Tulee vaikka selkäkipu tms.

Vierailija
29/37 |
29.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän asti olen ollut iloinen terveydestäni ja ollut myötätuntoinen sairauslomalaisille. Nyt tajusin, että pienessä työyhteisössämme ole ollut kokonaista viikkoa täyttä miehitystä elokuun jälkeen. Saikut on siis ollut flunssaa, rasitusvammaa, sellaista perusjuttua, mikä ei invalidisoi eikä tuskat ole hirvittävät.

Nyt joulustressissäni vasta tajusin, että siellä ne on himassa täydellä palkalla, kun mä raadan niidenkin edestä. En syytä ketään, arvostan terveytäni, ymmärrän, että töissä ei voi olla, jos ei ole työkuntoinen. Mutta joku patamusta porvari minussa vaan vähän pitää tilannetta epäreiluna... Ihan työnantajan näkökulmastakin. Sama palkka, eri määrä työtä.

Seuraavissa YT:ssä sitten katellaan nämä sairastelijat ensin, ja vähiten poissaolleet pidetään tietenkin talossa.

Vierailija
30/37 |
29.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta usko pois, ei kaikki sairastavat lusmuile.

Mä olin JATKUVASTI flunssassa (poskiontelontulehdusta, keuhkoputkentuelhdusta, nielutulehdusta, angiinaa) vielä pari vuotta sitten. Imuroin kaikki taudit itseeni. Olin paljon sairaslomalla, tulin joskus kuumeessa töihin, mutta pomo lähetti kotii (aiheellisesti) muita tartuttamasta. Sitten multa leikattiin nielurisat ja sairastelut loppui siis kuin seinään. Ei ole tainnut olla yhtkää flunssaa sen jälkeen.

No, eipä sitä riemua kauaa kestänyt, seuraavaksi pamahti selkä ja magneettikuvasta löyty kolme välilevyn pullistumaa. Ei auttanut muuta kuin vaan olla sairaslomalla. Tein kotoa töitä sen mitä pystyin. Selkä leikattiin ja 6 vkon sairasloman jälkeen olin työkykyinen.

Luuletko että haluan olla sairaana ja sairaslomalla? En tod.. Mutta aina näitä ei vaan voi valita :(

Vierailija
31/37 |
29.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei tosiaankaan saa töitä aina tekevät mitään palkkiota. Ei ole olemassa mitään etuuksia, joustamistakaan ei tule kenellekään yhtään enempää, saati sitten palkankorotuksia tms. Kunnalla siis työskentelen.

Joten kyllä suoraan sanoen vituttaa rankasti, kun meilläkään ei kesän jälkeen ole tainnut olla ainuttakaan sellaista viikkoa, että olisi ollut normaalimiehitys.

Taidan alkaa itsekin pitämään näitä "pitämättömiä" sairaslomia.

Vierailija
32/37 |
29.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei tosiaankaan saa töitä aina tekevät mitään palkkiota. Ei ole olemassa mitään etuuksia, joustamistakaan ei tule kenellekään yhtään enempää, saati sitten palkankorotuksia tms. Kunnalla siis työskentelen. Joten kyllä suoraan sanoen vituttaa rankasti, kun meilläkään ei kesän jälkeen ole tainnut olla ainuttakaan sellaista viikkoa, että olisi ollut normaalimiehitys. Taidan alkaa itsekin pitämään näitä "pitämättömiä" sairaslomia.

että moni on todella aivan oikeasti aina sairas, eikä se ole kivaa. Sitä vain ihmettelen, että harva työantaja siitä palkitsee että ihmisellä ei ole lainkaan sairaspoissaoloja (paitsi Pekkaniska nostaa firma..)

Vierailija
33/37 |
29.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän asti olen ollut iloinen terveydestäni ja ollut myötätuntoinen sairauslomalaisille. Nyt tajusin, että pienessä työyhteisössämme ole ollut kokonaista viikkoa täyttä miehitystä elokuun jälkeen. Saikut on siis ollut flunssaa, rasitusvammaa, sellaista perusjuttua, mikä ei invalidisoi eikä tuskat ole hirvittävät. Nyt joulustressissäni vasta tajusin, että siellä ne on himassa täydellä palkalla, kun mä raadan niidenkin edestä. En syytä ketään, arvostan terveytäni, ymmärrän, että töissä ei voi olla, jos ei ole työkuntoinen. Mutta joku patamusta porvari minussa vaan vähän pitää tilannetta epäreiluna... Ihan työnantajan näkökulmastakin. Sama palkka, eri määrä työtä.

Seuraavissa YT:ssä sitten katellaan nämä sairastelijat ensin, ja vähiten poissaolleet pidetään tietenkin talossa.

Minä sain vasta vähän aikaa sitten vakisopimuksen, vaikka olin ollut 2 viikkoa sairaslomalla. Kesken saikun esimies kysyi voisinko tulla käymään töissä allekirjoittamassa uuden sopimuksen :D

Minulla tulee sairaslomia keskimäärin pari kk vuodessa. Ms-taudin takia.

Yllätyin kyllä iloisesti työsuhteen vakinaistamisesta.

Ilmeisesti työnantajaani kiinnostaa muukin kuin sairaslomien määrä.

Esim. ammattitaidolla saattaa olla merkitystä.

Vierailija
34/37 |
29.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai se etu kannattaa käyttää.

Vierailija
35/37 |
29.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei tosiaankaan saa töitä aina tekevät mitään palkkiota. Ei ole olemassa mitään etuuksia, joustamistakaan ei tule kenellekään yhtään enempää, saati sitten palkankorotuksia tms. Kunnalla siis työskentelen. Joten kyllä suoraan sanoen vituttaa rankasti, kun meilläkään ei kesän jälkeen ole tainnut olla ainuttakaan sellaista viikkoa, että olisi ollut normaalimiehitys. Taidan alkaa itsekin pitämään näitä "pitämättömiä" sairaslomia.

että sairastut ja pääset sairaslomalle.

Rintasyövällä voisit saada jopa useamman kuukauden sairasloman. Eikös olisikin hauskaa ;D

Vierailija
36/37 |
29.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usein vielä Työt jaetaan pysyvästi niin, että kaikki juoksevat asiat alkavat kasautua sen aina paikalla olevan työntekijän harteille. Jatkuvasti saikkuilevaan aletaan jo etukäteen suhtautua niin, ettei luoteta tämän olevan paikalla. Meillä ei siis vaikuta palkkaan ja etenemiseen, vaan siihen, että poissaolijan työtehtäviä jaetaan toisille.

Minulla on pari työkaveria, joista yleensä tiedän päivää paria ennen milloin jäävät sairaslomalle. Sanomattakin on selvää, että välipäivinä ei ole töihin tulo kiinnostanut.

Olen tosiaan iloinen, ettei minulla ole monta kertaa kuussa viikonloppuun rajoittuvia 1-3 päivän vatsatauteja. Työnantaja voisi järjestää jonkun käsihygieniakurssin näille. :(

Vierailija
37/37 |
29.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että sairastut ja pääset sairaslomalle.

Rintasyövällä voisit saada jopa useamman kuukauden sairasloman. Eikös olisikin hauskaa ;D

että olisin satatuhatta kertaa mieluummin töissä jokaisena työpäivänä kuin saikulla syöpäni takia. Mutta kun näitä sairauksia ei voi valita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kolme