Naapuriin muutti pianonsoittaja, ai että menee hermot
Kyllä on pokkaa. Monta vuotta ollut hiljaista. Naapurit olleet mukavia ja ottaneet toiset huomioon. Nyt sitten joku pianonpimputtaja tullut naapuriin. Soittaa ja laulaa ainakin 6h päivässä. Voi että menee hermot.
Menisi johonkin bändikämppään rämpyttelemään tai hankkisi sähköpianon ja kuulokkeet.
2 päivää kestänyt ja hermot menee. Pian täytyy ryhtyä vastatoimiin.
Kommentit (48)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Runkoääni on helppo katkaista eristämällä piano lattiasta, voi auttaa ratkaisevasti. Digipiano on äänetön, silent-piano on äänetön ja taisi tavallisenkin taitaa saada muunnettua silentiksi.
Jos ei mikään kelpaa niin sitten nyrkki.
Täysin totta, mutta tuohan on sen soittajan vastuulla, eikä "kuulijan". Eli jos soittaja ei tee sitä vapaaehtoisesti, minkäs teet?
Meillä oli kanssa naapurissa pimputtaja aikoinaan. Onneksi oli sentään kunnon konserttipianisti niin oli välillä ihan hienoakin kuulla, mutta toisaalta kun harjoittelevat toistelevat samoja kohtia miljoona kertaa putkeen niin ei se ihan hauskinta kuultavaa aina ollut...
Aika heikot lahjat musiikkiin jos samaa pitää monta kertaa veivata eikä se jää päähän. Sitä en kyllä ymmärrä miksi ei voi soittaa kuulokkeet päässä. Laulaminen taas on semmonen juttu, mikä pitäisi tehdä ihan siihen tarkoitetuissa rakennuksissa. Muusikot on yleensä erittäin itsekkäitä ihmisiä.
Heikot lahjat? Et taida nyt yhtään tietää mistä puhut. Vaikeissa kappaleissa toistoja vaaditaan todella paljon, jotta sitä ei vain soiteta, vaan se soitetaan ja tulkitaan parhaalla mahdollisella tavalla.
Vaikeet kappaleet kuulostaa ihan kakalta. Pilim pom plip plip liii li li li li li liru liru liru lii. Hyi.
Vakituisten soittajien pitäisi asua muualla kuin kerrostalossa. Sama pätee juoppomelskaajiin sun muihin. Mulla on käynyt hyvä tuuri kun olen 20v asunut kerrostalossa jossa saa asua rauhassa. Rapussa asuu pari lapsiperhettä, nuoripari, poikamies sekä yksinasuvia naisia ja pari koiraa. Kumma kyllä täällä ei kuulu mitään muuta kuin vaimeasti joku pesukone tms. Lasten ääniäkin vain harvoin. Juoppomölinää ei ollenkaan.
Asuin opiskeluaikana solussa jossa seinän takana oli yksiö jossa asui musiikinopiskelija. Kun pimputis alkoi ärsyttää laiton rokit soimaan täysillä. Soitto loppui yleensä.
treffit kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tosin siis, laki ei aseta mitään tuntimääriä, paljon saa soittaa. Pari ennakkotapausta on siitä, että joku ammattipianisti oli soittanu tyyli 10 tuntia päivässä, niin oikeus katsoi sen kohtuuttomaksi.
Mä olen soittanut pianoa kerrostalossa. Meitä oli kaksi pianistia meidän perheessä. yläkerran naapuri uhkaili poliisilla. Pakko oli kuitenkin harjotella, mutta ei meillä tuntitolkulla soitettu.
Tällä hetkellä meillä soittaa kaksi soittajaa melkein päivittäin. Naapureille on käynyt ilmottelemassa, että meillä soitetaan, että voipi tulla sanomaan, jos häiritsee. Jos olisi naapureilla vaikka jotkut 50-vuotispippalot tai jotain, niin ihan hyvin voitais olla soittamatta sinä päivänä. Naapurit on kuitenkin sanoneet aina, että ei haittaa, soittakaa vaan. Luotan siihen, että oikeasti sanovat jos häiritsee. Meillä kuitenkin soitetaan keskellä päivää.
Niin. Meillä soitetaan. Naapurissa koirat haukkuu pitkin päivää. Meillä herätään siihen toisinaan, kun ne koirat aloittaa haukkumisensa. Toisella puolella naapurissa teinit popittaa silloin tällöin ja tappelee. Tupakan savuakin joskus pitää sietää.
Moni varmaan asuisi mielellään omakotitalossa, niin minäkin. Nyt tässä rivarissa pitää itse kunkin sietää vähän toisten ihmisten olemista ja elämistä.
Mä soitin kanssa kerrostalossa ja kävin n. viikon päästä kysymässä naapureilta (kaksi) että häiritseekö. Molemmat sanoivat että ei, päinvastoin. Istuvat kuulemma nauttimaan "ilmaisesta konsertista". <3 Eli varmaan ihan asenteestakin kiinni: AP, olisiko mahdollista nähdä tässä jotain positiivista? Kun et siitä varmaan heti eroonkaan pääse, ellet osta vastamelukuulokkeita yms.
lol
Kannattaa pyytää terveysviranomaisia tekemään mittaus. Meille tehtiin. Terveyden kannalta arvioiden tälle häirikköpianistille (ei osannut edes soittaa) määriteltiin maksimiaika jonka saa soittaa.
Paras tapa lopettaa häirikkösoittaminen. Tai ainakin vähentää sitä.
Mainittakoon, että meillä oli hyvä äänieristystalossa ja silti kuului terveyden kannalta liikaa.
En halua edes ajatella, mitä olisi 70-luvun kerrostalossa.
Erityisesti näitä häirikkösoittajia on niissä, joista ei koskaan tullut ammattisoittajaa.
Saavat perverssiä tyydytystä kun edes naapurit yleisönä.
Ammattisoittajat ovat eri juttu.
Kusipelti yöllä postiluukusta. Toista tarvittaessa 👍
Kaveeri näytti miten soitetaaan yli 20 vuuotta sitten.