Paljonko teidän esikoisella ja kakkosella on ikäeroa?
Missä vaiheessa aloitte haluamaan toisen lapsen?
Miten keskustelitte asiasta miehenne kanssa ja miten hän suhtautui?
Meidän esikoinen on 6kk ja minä tiedän haluavani toisenkin lapsen, en heti perään mutta joku päivä, ja yritin huolettomasti kysellä tulevaisuuden suunnitelmista/toiveista. Mies melkeinpä suuttui tästä aiheesta eikä ymmärtänyt miksi edes mietin tällaisia juttuja näin pian ensimmäisen jälkeen, hän käyttäytyi kuin olisin jotenkin loukannut esikoistamme tällä haaveilulla...
Kun olin raskaana, olimme molemmat yhtä mieltä että kaksi lasta olisi kiva.
Mistä johtuu tällainen äkillinen mielenmuutos? Tuliko kysymys vain liian pian, vai herättikö vauva-arjen karu totuus toisiin ajatuksiin?
Missä vaiheessa toisen lapsen suunnittelu sitten on "soveliasta"??
Kommentit (27)
esikoinen olisi jäänyt ainokaiseksi, mutta mies vaihtui lasten välillä
Oltiin puhuttu jo ennen esikoista, että halutaan lapset peräjälkeen.
Tosin meillä on vielä kuopus, johon keskimmäisellä on ikäeroa 6v.
Esikoisemme saimme "yllätysvauvana" kun vielä opiskelin. Olin hänen kanssaan vuoden kotona ja jatkoin sitten opiskeluja. Toinen ja oletettavasti viimeinen lapsemme syntyi vuotta valmistumiseni jälkeen. Tämä on toiminut meillä todella hyvin: toinen oli jo poissa vaipoista ja suhteellisen itsenäinen ja oma-aloitteinen ja halusi kovasti auttaa esimerkiksi vaippojen vaihdossa ja muussa:)
Ikäeroa 2 minuuttia :)
Esikoisten ja nuorimmän välillä 1v5kk
...vähän joutu ootteleen vauvaa..
Ihan paras ikäero. Leikkivät paljon yhdessä, mutta esikoinen ei kuitenkaan ollut ihan vauva toisen syntyessä. :) Eikä ole ollut raskasta missään vaiheessa.
ja tosi hyvin on toiminut, tyttö ja poika ovat aivan parhaat ystävykset. (Nyt ikää 3 ja 4)