Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Akateemiset, oletko saanut negatiivisia kommentteja koulutuksesi takia?

Vierailija
28.12.2011 |

Silloinsen poikaystäväni kommentti saatuani varmistuksen yliopistoon pääsysta oli, että 'älä sitten luule olevasi parempi kuin muut'.

Ja eräs duunarituttava tiesi, ettei akataamiset osaa mitään, suunnitteleat vain toteuttamiskelvottomia pilvilinnoja.

Ja sittemmin olen kuullut, että dementia on aktaamisten tauti. Kun katsokaas elämä on pelkkää suorittamista ja stressaamista.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
28.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En välttämättä koulutuksen takia, mutta osaamisen ja tietämisen takia kyllä. Vittu se on ihan oikein että duunarit ja (mielen)köyhät kärsivät eliitin alistavan kannan alla. Minä arvostan aina toisen ihmisen tietämistä ja osaamista, ja sitäkin, että ei suututa jos kyseenalaistan jonkun tiedonpalan.

Mutta tuossa akateemikoiden osaamattomuudessa on totuuden siemen. Itsekin tajusin aikoinani ammattikorkeassa, että en oikeastaan osannut mitään käytännön juttuja. Lopulta tuo alkoi ahdistamaan todella pahasti. Aina olin lukijatyyppi ollut siihen asti, enkä niinkään tekijätyyppi, ja koin sen julmetuksi heikkoudeksi. Koin itseni vajaaksi ihmiseksi. Aikanaan siihen tuli sitten muutos ja nyt on paljon parempi mieli.

Olen työntekijänä saanut kokea huonon suunnittelutyön jäljen. Itse näen molempien kannan. On helppo suuttua insinöörille, joka on tehnyt selvän virheen, ja sen takia työt keskeytyvät. Insinöörit pitäisi pistää työmaille hommiin puoleksi vuodeksi, ihan senkin uhalla, että joku juntti duunari napisisi että insinööreille menee heidänkin työt. Kaikkea ei voi tietää, tai ottaa huomioon, kun istuu toimistossa.

Duunarit taas pitäisi sitoa tuoleihin, laittaa niille suukapulat ja pakottaa kuuntelemaan insinöörien luentoja ja selityksiä.

Vitun ihmiset...

Vierailija
2/12 |
28.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmat kerrat on sattunut bileissä, joissa minä olin ainut, joka opiskeli yliopistossa.

Itse asiassa toisella kertaa kritiikki ei varsinaisesti kohdistunut minuun, sillä yksi paikallaolijoista vain kritisoi akateemisesti koulutettuja ja yliopistossa opiskelevia ylipäätään. Pidin suuni supussa, enkä kertonut omaa taustaani :).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
28.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

halusi asiantuntijan vastauksen kysymykseensä ja minä tarjosin itseäni, hän käski olla uhoamatta. Se sattui ja sattuu edelleen.

Vierailija
4/12 |
28.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

..olen vain maisteri...hän on nyt yliopistossa aloittanut 19-vee. Sen ikäisillä on aika kova polla.

Vierailija
5/12 |
28.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukulaiset kuittailevat, että koulutus meni hukkaan, kun teen työtä, johon ei juurikaan koulutusta tarvita. No, itse osaan hyödyntää koulutusta työssäni, jota yleisesti pidetään hyvin lahjattomien luusereiden ammattina. Työkaverit ei tiedä mun koulutuksesta mitään.

Vierailija
6/12 |
28.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai okei, työpaikalla pitäisi saada tohtorinpaperit valmiiksi. Siellä maisterius on vasta perustutkinto, jolla ei pitkälle pötkitä.

Vierailija
7/12 |
28.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka olen suorittanut pari akateemista tutkintoa. Duunarikaverit pitävät huolen, etten kuvittele itsestäni mitään. Heidän mielestään olen pikemminkin luuseri, koska vuodet yliopistossa ovat merkinneet pitkiä palkattomia kausia enkä ole kyennyt hankkimaan omistusasuntoa. Ne kaverit, jotka ovat opistotason tai korkeakoulun käyneitä, arvostavat kyllä koulutusta. Ei liene ihme, etten tunne erityistä hengenheimolaisuutta duunareihin.

Vierailija
8/12 |
28.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taisin olla 12-vuotias, kun työharjoittelupaikan pomo painotti, etteivät hyvät arvosanani (ka. 9,5) kerro mitään todellisesta potentiaalistani.

Parikymppisenä sain aina kertoessani opintoalani kuulla kysymyksen, mitä sellaisella koulutuksella tekee ja saako sillä oikeita töitä.

Exäni vittuili hyväntahtoisesti "oikeiden töiden" tekemisestä.

Dippapuolen proffa haukkui yliopisto-humanistiksi (en ole hum. tdk:sta).

Eniten potuttaa, että äitini jaksaa aina muistuttaa, ettei tutkinto kerro mitään ihmisen viisaudesta, älystä tai kyvyistä. Olisi hiljaa edes, kun on omasta lapsesta kyse.

Vierailija
9/12 |
28.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei heti saa vakituista työtä omalta alalta, niin "koulutus on mennyt hukkaan". Duunarit myös luulevat, että akateeminen yrittää jotenkin olla heitä hienompi, ei ne tajua ettei akateemisuus tarkoita automaattisesti isoa taloa ja kallista autoa, vaan se on enemmän sivistyksellinen ja taidollinen juttu. Sitten kuittaillaan siitä, että duunarilla on parempi palkka ja isompi talo ja kalliimmat vaatteet lapsilla. Ihan kun akateeminen koulutus hankittaisiin lastenvaatemerkkien takia.

Vierailija
10/12 |
28.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

..ja on muutama vähemmän koulutettu tuttu, jotka aina jaksavat leukailla mun "viisaudella". Minulla on laaja yleistieto ja harrastan tietokilpailuja, sille naureskelevat. Ei haittaa mua.

Vierailija
11/12 |
28.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska valitsin "väärän alan". Mieheni perhe taas arvostaa koulutustani vaikka he duunaritaustaisia.

Vierailija
12/12 |
28.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin suurin osa tuttavistanikin omaa maisterin paperit.