Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaisilla ihmisillä on vaikeuksia raskautua?

Vierailija
28.12.2011 |

Mitkä seikat vaikuttavat asiaan? Kuinka yleistä on, ettei raskaus onnistu ilman hoitoja?

Olisi kiva kuulla kokemuksia teiltä, jotka olette saaneet lapsenne hoitojen kautta tai jotka ovat vieläkin lapsettomia. Millainen elämäntilanne teillä on, ikä, elämäntavat, sairaukset?

Kuinka todennäköistä on, että täysin terve ja nuori pariskunta ei onnistuisi lapsen saannissa ilman apua?

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
01.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitin pillereiden syönnin 14vuotiaana kun seksi astui elämääni...ja nykyinen aviomieheni :)

Pillerit lopetin kun sain opiskelut päätökseen 19vuotiaana.

Eli lapsi sai tulla jos olisi tullakseen.

No ensinmäisen kerran raskauduin 21vuotiaana.Raskaus meni kesken vkoilla 10 ja jotain.Olin hieman ylipainoinen,tupakoin ja käytin alkoholiakin ennen raskautta.Lopetin tupakoinnin heti kun sain tietää olevani raskaana.

Raskaus nro.2 alkoi kun olin 24vuotias,tupakoin ja käytin alkoholiakin ennen raskautta,olin alipainoinen.Tämä raskaus tuotti tulosta ja syntyi terve lapsi.

Sovimme miehen kanssa että heti perään toinen lapsi joten ei ehkäisyä vieläkään.

Raskaus nro 3

No kului vuosi ja toinenkin ja mitään ei kuulunut.

Hankkiuduin hoitoihin ja aloitin työelämän kun esikoinen oli täyttämässä kolme.

Kävin hoidoissa melkein 2vuotta kunnes sitten totesin miehelle että nyt sitten riittää,minä en jaksa enää.

Lopetin hoidot ja hormoonien nappailut ja keskityin työhön ja esikoiseen.

Sain määräaikaisen viran vuodeksi ja kas syksyn tullen raskauduin huomaamatta :) ja jäin mamikselle 3päivää työsuhteeni päättymisen jälkeen.

Olin tuolloin juuri täyttänyt 29.Olin/olen normipainoinen,tupakoin (en raskaus aikana) join alkoholia silloin tällöin en enää kylläkään...

nyt toivoisin vielä kokevani raskauden numero 4 ja 5 olen yhä normipainoinen en tupakoi tai juo alkoholia,syön terveellisesti ja liikun. Kaiken pitäisi olla kohdillaan raskautta numero 4 varten ...nyt on kulunut jo 9kkta ja mitään ei taaskaan tapahdu

Vierailija
22/25 |
28.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin silloin noin 30 vee, en ole ikinä tupakoinnut, en ole viinaa koskaan juonnut humalahakuisesti, ei sairauksia. Kasvispainotteinen ruokavalio, pituus noin 172, paino noin 60 kg. Urheilua pari kertaa viikossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
28.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen kaksi muuta joiden lapset ovat syntynyt hoitojen avulla ja ihan on terveelliset elämäntavat.

Vierailija
24/25 |
28.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kropassa/ravinnossa ei ole tarpeeksi rasvaa, raskaaksi tulo vaikeutuu. Kevyttuotteita ei kannattaisi käyttää.

Toinen ongelma on epäsäännöllinen kierto, ovulaatiota ei välttämättä tapahdu, tai sen ajankohtaa on hankala päätellä. yrityskerrat kannattaa ajoittaa kierron alkupäähän, ennen ovulaatiota.

Ja muistattehan pitää ne jalat pystyssä jonkin aikaa, ettette pomppaa heti sängystä ylös...

Vierailija
25/25 |
28.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän lapsi sai alkunsa hoidoilla.

olin silloin n.30v.

En ole koskaan tupakoinut alkoa joskus nauttinut kyllä-

Olin ihan normaalipainoinen.

mulla un ovulaatiotausta ja polukystiset munasarjat.

Useat hoitokierrot jouduttiin lopettamaan ,kun munasolut eivät yksinkertaisesti lääkkeistä huolimatta kasvaneet tarpeeksi.

Vihdoin saatiin tarpeeksi kasvaneita monasoluja ja niitä kerättiin 24 kpl. Näistä vain 3 hedelmöittyi. 2 siirrettiin mutta vain yksi jaksoin melkein loppuunasti,kuitenkin tarpeeksi pitkälle jotta selvisi terveenä 3 viikkoa syntymänsä jälkeen kotiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kuusi