Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinka vanhana vauva voi olla viikon erossa äidistä?

Vierailija
27.12.2011 |

Eli tilanne on tämä:

Meillä on 5 kuukauden ikäinen poika, joka on tietysti tähän mennessä asunut minun kanssani.

Vauvan isä asuu Norjassa.

Isä tulee noin yhden viikonlopun ajaksi kerran kuussa katsomaan lastansa eli näkee sitä n. 3 päivää kuussa.

Nyt on tilanne se että isä alkaa kohta vaatimaan vauvaa myös sinne Norjaan.. Puhuu kuinka kesällä menevät matkoille yms..

Mutta voiko noin pienen vauvan antaa isälle, jota vauva näkee noin harvoin? Muutenkin vauvan isä täällä ollessaan ei juurikaan osaa hoitaa vauvaa, ei saa sitä nukahtamaan, ei tunne vauvan tarpeita, ei ikinä tiedä mikä vauvalla on hätänä, ei muutenkaan tiedä vauvan hoidosta mitään.

(esim ei antanut vauvan pureskella purulelua, kun ei kuulemma ole hyväksi vauvalle...)

EIkä vauva tietenkään rauhoitu hänen syliin.

Ja itse vielä täysimetän vauvaa, niin olisi se vauvalle aika kamalaa olla yhtäkkiä viikko ilman äitiä jonkun toisen seurassa? :/ vai?

Ensi kuussa olisi lastenvalvojalle meno isyydentunnustukseen jne.

Mitähän mieltä siellä ovat että voiko noin pientä antaa muualle hoitoon? Eikös se sääntö ole jotenkin että 1 vuoden ikäinen pärjää yhden yön ilman äitiä ja 2 vuoden ikäinen 2 yötä...

Puhumattakaan nyt 5kk ikäisestä vauvasta....

Voinko vaatia pitämään vauvan itselläni vähintään 3vuotiaaksi asti jolloin vauva alkaa tajuamaan vähän enemmän asioista..

huoh :/

Kommentit (78)

Vierailija
1/78 |
28.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

....

[/quote]

Apua, en kestäisi tollaista elämää, että olisin 5 kk noin kiinni vauvassa etten tuntia paria pidemmäksi aikaa voisi lähteä minnekään. Miten sun pää kestää? Eikö vauva syö pullosta yhtään, että isä voisi syöttää pullosta valmiiksi pumpattua maitoa? Meillä 3 kk vauva ja olen ollut montakin kertaa useamman tunnin poissa ja useasti (esim. jumpassa) lyhyempiä aikoja. Olisin todella ahdistunut jos en pääsisi juuri mihinkään ja aina pitäisi katsoa kellosta, että nyt kotiin, vauva varmaan huutaa jo nälkäänsä. Ja joo, nyt joku sanoo että 5 kk on lyhyt aika, kyllä sen ajan nyt voi omat menonsa jättää. No mun mielestä 5 kk on kyllä aika hemmetin pitkä aika jos elämä on pelkkää vauvanhoitoa! Niin ihana kuin se oma vauva onkin niin kaipaan kyllä muutakin elämää ja otan mieluusti kaiken hoitoavun vastaan mitä saan. Tekisin myös kaikkeni, että vauvan ja isän suhde lähenisi jotta saisin isästä tasaveroisen hoitajan. Se on lapsenkin etu.

[/quote]

Useimmat aikuiset ihmiset ymmärtävät, että ideana on hoitaa sitä vauvaa lapsentahtisesti. Itse olen täysimettänyt kaksi lasta, eikä kumpikaan ole koskaan huolinut pulloa. Nokkamuki alkoi onnistua tuossa n. 8kk iässä, joten siihen asti minä huolehdin heidän nesteytyksensä täysin, ja imetin kumpaakin reilut 13 kk, lopettivat itse silloin. Voihan sitä painaa menemään ennen vauvoja vaikka 24/7, ei se nyt ihan kamalasti ole vaadittu, että pitää mahdollisimman hyvää huolta heistä sen vauvavuoden ajan sitten, kun sen aika on...

Vierailija
2/78 |
28.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis tottakai olen menossa Norjaan hänen luokse kyläilemään vauvan kanssa ja se on mulle ihan ok, mutta en ole sinne muuttamassa.

Ja vauvalle otin passin kun Ruotsiin mentiin lentäen ja luulin että vauva tarvitsee passin. Ja vauvalla ei ole kaksoiskansalaisuutta, ainoastaan Suomen kansalaisuus. Sen takia isä haluaa isyydentunnustuksen ja toisen passin ja vauvan omiin nimiinsä tms että voi ottaa vauvalle vakuutukset yms. (mitkä sillä Suomessa kyllä jo ovat)

Toi vauvan kanssa jo Ruotsiin matkustaminen oli väsyttävää sekä vauvalle, että itselleni, niin vielä jos tässä joutuis jatkuvasti matkustelemaan kahden maan väliä, voi vauva parkaa.

tunnen isän kyllä eli en sitä pelkää että hän vauvan kaappaisi, kyse on vaan siitä että hän ei tiedä mitään vauvanhoidosta ja luulee saavansa sitä jo kohta viikon pätkiksi hoitoon. niin ja itseäni ei haittaa että isä on mukana vauvan elämässä, kunhan vaan malttaisi odottaa muutaman vuoden ennen kuin on itselleen sitä ottamassa.

olen 28v.

En nyt tiedä mitä vakuutuksia haluatte vauvalle ottaa, mutta huomauttaisin, että on aivan täysin turhaa ottaa kahta vakuutusta samaan asiaan. Jos esimerkiksi vauva sairastuisi, veisitte hänet lääkäriin ja hakisitte sitten kahta vakuutuskorvausta, se olisi vakuutusPETOS. Samasta asiasta saa hakea korvausta vain kerran ja yhdestä paikasta! Huolehdit vain, että vakuutus kattaa myös mahdolliset Norjan-reissut tulevaisuudessa jne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/78 |
28.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useimmat aikuiset ihmiset ymmärtävät, että ideana on hoitaa sitä vauvaa lapsentahtisesti. Itse olen täysimettänyt kaksi lasta, eikä kumpikaan ole koskaan huolinut pulloa. Nokkamuki alkoi onnistua tuossa n. 8kk iässä, joten siihen asti minä huolehdin heidän nesteytyksensä täysin, ja imetin kumpaakin reilut 13 kk, lopettivat itse silloin. Voihan sitä painaa menemään ennen vauvoja vaikka 24/7, ei se nyt ihan kamalasti ole vaadittu, että pitää mahdollisimman hyvää huolta heistä sen vauvavuoden ajan sitten, kun sen aika on...

Miksi se vauvasta huolehtiminen olisi yksin äidin tehtävä? Kai isäkin voi oman osuutensa hoitaa? Onhan se lastenkin etu jos isän ja lasten syvä suhde syntyy jo vauvaiässä. Ja kyllä se vauva suostuu pullosta juomaan jos tarpeeksi ajoissa opettaa. Monet äidit tekee sen virheen, että yrittää opettaa pullosta juomisen vasta monen kuukauden ikäisenä ja silloin se ei usein enää onnistu. Sitten ihmetellään, kun pää hajoaa ja parisuhde voi huonosti. No daa, ihmekkös tuo.

Meidän vauvasta huolehditaan oikein hyvin vaikka äiti kävisi joskus itsekseen ostoksilla tai ystäviä tapaamassa. Isä osaa hoitaa vauvaa oikein mainiosti sen ajan ja jaksan itsekin paremmin perusarkea, kun joskus saa tuulettua. Aika säälittävää jos sinun mielestäsi vauvasta ei huolehdita kunnolla jos se on ISÄNSÄ kanssa?!

Vierailija
4/78 |
28.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi se vauvasta huolehtiminen olisi yksin äidin tehtävä? Kai isäkin voi oman osuutensa hoitaa? Onhan se lastenkin etu jos isän ja lasten syvä suhde syntyy jo vauvaiässä. Ja kyllä se vauva suostuu pullosta juomaan jos tarpeeksi ajoissa opettaa. Monet äidit tekee sen virheen, että yrittää opettaa pullosta juomisen vasta monen kuukauden ikäisenä ja silloin se ei usein enää onnistu. Sitten ihmetellään, kun pää hajoaa ja parisuhde voi huonosti. No daa, ihmekkös tuo. Meidän vauvasta huolehditaan oikein hyvin vaikka äiti kävisi joskus itsekseen ostoksilla tai ystäviä tapaamassa. Isä osaa hoitaa vauvaa oikein mainiosti sen ajan ja jaksan itsekin paremmin perusarkea, kun joskus saa tuulettua. Aika säälittävää jos sinun mielestäsi vauvasta ei huolehdita kunnolla jos se on ISÄNSÄ kanssa?!

Miksi tämän ketjun ap opettaisi vauvan juomaan pullosta, siksikö että isä voisi viedä vauvan pois äidin luota toiseen maahan?

Järki käteen vaan itsellesi. Yleensä se on aika itsekäs ajatus, että pitää pakottaa vauva syömään pulloa, että äiti pääsee tuulettumaan. Kyllä kypsä äiti kykenee hoitamaan vauvaa, vaikka täysimetyksellä, sen vauvavuoden ajan, eikä tarvitse pakolla tyrkyttää pulloa vauvalle vain siksi, että isä voisi hoitaa sitä. Luonto hoitaa asian juuri imetyksellä niin, ettei vauva joudu eroon äidistään.

Vierailija
5/78 |
28.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai vakaasti harkiten viedä lapsen pois maasta. Laittaa ehkä parin päivän päästä tekstarin, jos muistaa, että ai niin, otin muuten muksun mukaani.

Ruotsiksi ja englanniksi löytyy vaikka kuinka paljon lastenkasvatusoppaita. Mikä on miehen äidinkieli, ostan senkielinen kirja, netistä saat.

Lastensuojeluviranomaisten suositus on juuri se yksi yö/ikävuosi. Eli et tosiaankaan joudu antamaan lasta viikoksi isälleen. Ehkä sitten kun on useamman vuoden vanha, mutta ei missään nimessä nyt.

Noniin, sainhan vihdoinkin vastauksen kysymykseeni.

Kiitos muillekin vastauksista!

Ehkä voin nyt rauhoittua ja olla luottavaisin mielin etten joudu luopumaan vauvastani vähään aikaan :)

ap

Vierailija
6/78 |
28.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis tottakai olen menossa Norjaan hänen luokse kyläilemään vauvan kanssa ja se on mulle ihan ok, mutta en ole sinne muuttamassa.

Ja vauvalle otin passin kun Ruotsiin mentiin lentäen ja luulin että vauva tarvitsee passin. Ja vauvalla ei ole kaksoiskansalaisuutta, ainoastaan Suomen kansalaisuus. Sen takia isä haluaa isyydentunnustuksen ja toisen passin ja vauvan omiin nimiinsä tms että voi ottaa vauvalle vakuutukset yms. (mitkä sillä Suomessa kyllä jo ovat)

Toi vauvan kanssa jo Ruotsiin matkustaminen oli väsyttävää sekä vauvalle, että itselleni, niin vielä jos tässä joutuis jatkuvasti matkustelemaan kahden maan väliä, voi vauva parkaa.

tunnen isän kyllä eli en sitä pelkää että hän vauvan kaappaisi, kyse on vaan siitä että hän ei tiedä mitään vauvanhoidosta ja luulee saavansa sitä jo kohta viikon pätkiksi hoitoon. niin ja itseäni ei haittaa että isä on mukana vauvan elämässä, kunhan vaan malttaisi odottaa muutaman vuoden ennen kuin on itselleen sitä ottamassa.

olen 28v.

En nyt tiedä mitä vakuutuksia haluatte vauvalle ottaa, mutta huomauttaisin, että on aivan täysin turhaa ottaa kahta vakuutusta samaan asiaan. Jos esimerkiksi vauva sairastuisi, veisitte hänet lääkäriin ja hakisitte sitten kahta vakuutuskorvausta, se olisi vakuutusPETOS. Samasta asiasta saa hakea korvausta vain kerran ja yhdestä paikasta! Huolehdit vain, että vakuutus kattaa myös mahdolliset Norjan-reissut tulevaisuudessa jne.

En tiedä mitä isän päässä liikkuu.

Vauvalla on kaikki mahdolliset vakuutukset Suomessa, jotka kattavat myös matkat Norjaan.. Olen asian varmistanut vakuutusyhtiöltä.

Ilmeisesti isä on vaan siinä luulossa että lapsi on menossa asumaan sinne pitkiksikin ajoiksi..

Tulee varmaan pettymään ja pahasti kun ollaan käyty lastenvalvojalla :D

Ei liity asiaan mitenkään, mutta muutama päivä sitten isä sanoi että vauvan hiukset pitäisi leikata pään toiselta puolelta, koska sillä puolella on enemmän hiuksia kuin toisella.. että molemmalla puolella olisi yhtä paljon hiuksia...

huoh..VAUVA ON 5kk. voi saakeli.

voisin kertoa niin paljon sen kaikkia tyhmiä juttuja.

Vierailija
7/78 |
28.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen 28v.

En tiedä mitä isän päässä liikkuu.

Vauvalla on kaikki mahdolliset vakuutukset Suomessa, jotka kattavat myös matkat Norjaan.. Olen asian varmistanut vakuutusyhtiöltä.

Ilmeisesti isä on vaan siinä luulossa että lapsi on menossa asumaan sinne pitkiksikin ajoiksi..

Tulee varmaan pettymään ja pahasti kun ollaan käyty lastenvalvojalla :D

Ei liity asiaan mitenkään, mutta muutama päivä sitten isä sanoi että vauvan hiukset pitäisi leikata pään toiselta puolelta, koska sillä puolella on enemmän hiuksia kuin toisella.. että molemmalla puolella olisi yhtä paljon hiuksia...

huoh..VAUVA ON 5kk. voi saakeli.

voisin kertoa niin paljon sen kaikkia tyhmiä juttuja.

Vierailija
8/78 |
28.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

4-vuotiaana 5pv, hän oli sairaalassa eikä päässyt katsomaan kuin kerran. Käyn näin 35vuotiaana yhä terapiassa perusturvan puutteen vuoksi. Tuon sairaalareissun jälkeen vahdin pakkomielteisesti äidin tuloja ja menoja. Kun hän oli töistä tullessa 2min myöhässä käperryin nurkkaan tekemään sopimuksia: "lupaan sitä ja tätä, jos äiti vaan nyt tulee". Tuon 5pv jälkeen elämäni täytti äidin menettämisen pelko ja sitä tämä on yhä. Nyt pelkään joka hetki jokaisen läheiseni menetystä.

En tiedä onko vauvana eri, mutta nelivuotiaana ainakin minun kohdallani erittäin paha juttu.

Huom: isäni oli koko ajan kanssani ja hyvä isä onkin!

Meillä oli poika 2-vuotiaana lomamatkan takia tuttavaperheessä hoidossa viikon eikä siitä tullut mitään ongelmia.

Vaan vaikuttaa koko elämääni. Äitini on yhä pahoillaan, vaikka asialle ei mitään voinut. Ja yhä huom: olin isän ja isovanhempien huomassa.

t: tuo jonka äiti oli sairaalassa 5pv

Vierailija
9/78 |
28.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

4-vuotiaana 5pv, hän oli sairaalassa eikä päässyt katsomaan kuin kerran. Käyn näin 35vuotiaana yhä terapiassa perusturvan puutteen vuoksi. Tuon sairaalareissun jälkeen vahdin pakkomielteisesti äidin tuloja ja menoja. Kun hän oli töistä tullessa 2min myöhässä käperryin nurkkaan tekemään sopimuksia: "lupaan sitä ja tätä, jos äiti vaan nyt tulee". Tuon 5pv jälkeen elämäni täytti äidin menettämisen pelko ja sitä tämä on yhä. Nyt pelkään joka hetki jokaisen läheiseni menetystä. En tiedä onko vauvana eri, mutta nelivuotiaana ainakin minun kohdallani erittäin paha juttu. Huom: isäni oli koko ajan kanssani ja hyvä isä onkin!

Meillä oli poika 2-vuotiaana lomamatkan takia tuttavaperheessä hoidossa viikon eikä siitä tullut mitään ongelmia.

tuttaville hoitoon! Kamalaa. Viikko on todella pitkä aika 2-vuotiaalle,ja vielä vieraiden luona, ei mummon tai isän tms... Jopa 4-vuotiaalle viikko äidistä erossa on iso pala!

On meitä joka junaan. En ikinä jättäisi 2-vuotiasta noin, jos motiivina on oma lomamatka, huh huh. Mikset ottanut lastasi mukaan?

NIin, ja ihan vaan tiedoksi; ei ne ongelmat heti näykään, turvattomuuden ja hylätyksi tulemisen tunne saattaa näkyä vasta aikuisena...Lukekaa lapsipsykologiaa.

Itse olen 35v ja lapsesi on nyt???? Mistä tiedät ettei tämä lomamatkasi vaikuta häneen kolmekymppisenä?

T: se jonka äippä oli sairaalassa 5vrk

Vierailija
10/78 |
28.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi se vauvasta huolehtiminen olisi yksin äidin tehtävä? Kai isäkin voi oman osuutensa hoitaa? Onhan se lastenkin etu jos isän ja lasten syvä suhde syntyy jo vauvaiässä. Ja kyllä se vauva suostuu pullosta juomaan jos tarpeeksi ajoissa opettaa. Monet äidit tekee sen virheen, että yrittää opettaa pullosta juomisen vasta monen kuukauden ikäisenä ja silloin se ei usein enää onnistu. Sitten ihmetellään, kun pää hajoaa ja parisuhde voi huonosti. No daa, ihmekkös tuo. Meidän vauvasta huolehditaan oikein hyvin vaikka äiti kävisi joskus itsekseen ostoksilla tai ystäviä tapaamassa. Isä osaa hoitaa vauvaa oikein mainiosti sen ajan ja jaksan itsekin paremmin perusarkea, kun joskus saa tuulettua. Aika säälittävää jos sinun mielestäsi vauvasta ei huolehdita kunnolla jos se on ISÄNSÄ kanssa?!

Ja äitiys ihan parasta!! Eikä se poista isän osuutta, meillä nääs touhutaan perheenä, ei niin, että lapset kuuluvat vain jommalle kummalle! Olisin mielelläni vielä taaperoimettänytkin, mutta mokomat lapset eivät halunneet.

Ja muuten: kaikki eivät oikeasti sitä pulloa huoli. Kuten eivät tuttiakaan. Esikoinen ei minkään mallista ja millään tempulla, kuopus sentään tutin halusi. Imettäminen on maailman paras keksintö, ja helpointa vauvanhoitoa!

Vierailija
11/78 |
28.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin 6 v kun äitini päästi minut ensimmäistä kertaa lentämään yksin New Yorkiin isäni luo ja siitä asti olin siellä joka kesä 1 kuukauden. Siihen asti isäni sai lentää itse Suomeen kesäksi jos halusi minua nähdä. Ja oli muuten 6 vuotiaanakin aika pelottavaa lentää yksin vieraaseen maahan, ihmisen luo jota tapaa 2 kertaa vuodessa, että mun mielestä olin tuolloinkin vielä liian pieni. Teillä isä asuu kyllä lähempänä ja vierailee useammin, mutta kokemus voi silti olla hyvin pelottava pienelle lapselle. Eikö sinulla ole mahdollisuutta mennä mukaan, vai ettekö tule toimeen ollenkaan?

Vierailija
12/78 |
28.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

4-vuotiaana 5pv, hän oli sairaalassa eikä päässyt katsomaan kuin kerran. Käyn näin 35vuotiaana yhä terapiassa perusturvan puutteen vuoksi. Tuon sairaalareissun jälkeen vahdin pakkomielteisesti äidin tuloja ja menoja. Kun hän oli töistä tullessa 2min myöhässä käperryin nurkkaan tekemään sopimuksia: "lupaan sitä ja tätä, jos äiti vaan nyt tulee". Tuon 5pv jälkeen elämäni täytti äidin menettämisen pelko ja sitä tämä on yhä. Nyt pelkään joka hetki jokaisen läheiseni menetystä. En tiedä onko vauvana eri, mutta nelivuotiaana ainakin minun kohdallani erittäin paha juttu. Huom: isäni oli koko ajan kanssani ja hyvä isä onkin!

tuttaville hoitoon! Kamalaa. Viikko on todella pitkä aika 2-vuotiaalle,ja vielä vieraiden luona, ei mummon tai isän tms... Jopa 4-vuotiaalle viikko äidistä erossa on iso pala!

On meitä joka junaan. En ikinä jättäisi 2-vuotiasta noin, jos motiivina on oma lomamatka, huh huh. Mikset ottanut lastasi mukaan?

NIin, ja ihan vaan tiedoksi; ei ne ongelmat heti näykään, turvattomuuden ja hylätyksi tulemisen tunne saattaa näkyä vasta aikuisena...Lukekaa lapsipsykologiaa.

Itse olen 35v ja lapsesi on nyt???? Mistä tiedät ettei tämä lomamatkasi vaikuta häneen kolmekymppisenä?

T: se jonka äippä oli sairaalassa 5vrk

Kyseinen lapsi on ihan kohta täysikäinen. Ei tosiaankaan ole jäänyt mitään traumoja.

Vierailija
13/78 |
28.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isä olis jatkuvasti kuvioissa, niin viikko olis tietty ok, mutta jos näkee vain kerran kuussa, niin en antaisi kuin korkeintaan vuorokaudeksi. Meillä 5 kk on täysimetyksellä, joten en voi jättää miehellenikään kuin tunniksi tai pariksi. Ja kun iskä on niin paljon töissä, eli kotona lasten kanssa vain pari tuntia arki-iltaisin+vlk, niin lapset on aikalailla minussa kiinni. Toki isomman voi isä hoitaa, mutta vauvasta en vois olla erossa vielä aikoihin....

Apua, en kestäisi tollaista elämää, että olisin 5 kk noin kiinni vauvassa etten tuntia paria pidemmäksi aikaa voisi lähteä minnekään. Miten sun pää kestää? Eikö vauva syö pullosta yhtään, että isä voisi syöttää pullosta valmiiksi pumpattua maitoa?

Meillä 3 kk vauva ja olen ollut montakin kertaa useamman tunnin poissa ja useasti (esim. jumpassa) lyhyempiä aikoja. Olisin todella ahdistunut jos en pääsisi juuri mihinkään ja aina pitäisi katsoa kellosta, että nyt kotiin, vauva varmaan huutaa jo nälkäänsä. Ja joo, nyt joku sanoo että 5 kk on lyhyt aika, kyllä sen ajan nyt voi omat menonsa jättää. No mun mielestä 5 kk on kyllä aika hemmetin pitkä aika jos elämä on pelkkää vauvanhoitoa! Niin ihana kuin se oma vauva onkin niin kaipaan kyllä muutakin elämää ja otan mieluusti kaiken hoitoavun vastaan mitä saan. Tekisin myös kaikkeni, että vauvan ja isän suhde lähenisi jotta saisin isästä tasaveroisen hoitajan. Se on lapsenkin etu.

No mä ajattelen niin, että tämä lapsenhoito ja imetys on tällä hetkellä mun tärkein tehtävä. Ja olen onnellinen siitä kun imetys onnistui, koska esikoisen kans ei onnistunut... En edes halunnut kokeilla. Lypsämistä ja pulloa, kun niitä sain tarpeeksi käyttää esikoisen kanssa.

Ei mulla paljon muuta elämää olekaan tällä hetkellä. Voin ottaa vauvan mukaan, jos haluan mennä useammaksi tunniksi jonnekin. Esikoisen ja vauvan kanssa ulkoilen, kerhoilen ja saan myös liikuntaa kun työnnän heitä tuplarattaissa. Tavallaan nautin siitä että olen vauvalle tärkeä ja jotenkin osaan nauttia tästä äitiydestä ja "symbioosista" vauvan kanssa nyt ihan eri tavalla kuin esikoisen aikaan. Tottakai kaipaan myös vapautta, mutta kyllä tämä 5 kk on mennyt nopeasti, eli ei ahdista!

Vierailija
14/78 |
29.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt vauvan isä sanoi että hänellä on kuukauden loma kesällä ja aikoo viedä vauvan mallorcalle.. missähän ihmeen kuvitelmissa se elää kun luulee saavansa lapsen kuukaudeksi.

Vuonna 2014 menevät kuulemma sitten brasiliaan.

hohhoijaa.

ap

Vierailija
15/78 |
29.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano ettei todellakaan voi niin pientä ottaa kuukaudeksi eikä ollenkaan ennen kuin lapsi on parivuotias.

Jos ei mene jakeluun ollenkaan, niin huolestuisin.

Nyt vauvan isä sanoi että hänellä on kuukauden loma kesällä ja aikoo viedä vauvan mallorcalle.. missähän ihmeen kuvitelmissa se elää kun luulee saavansa lapsen kuukaudeksi.

Vuonna 2014 menevät kuulemma sitten brasiliaan.

hohhoijaa.

ap

Vierailija
16/78 |
29.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun on turha sille siitä sanoa kun ei se mua usko.. sehän tässä on ongelma.

Täytyy käydä siellä lastenvalvojan luona, niin jos niitä uskois.

Vierailija
17/78 |
29.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikki muumit olla laaksossa...

Lapsenomaista sinisilmäisyyttä suuresti havaittavissa.

Kyllä tuon ikäinen ja tuon ikäiselle miehelle on osattava sanoa, että otappa nyt järki käteen.

Nämä tapaamiset ovat tässä, lapsi EI lähde mihinkään ilman äitiä noin pitkäksi aikaa, eikä oikeen äidin kanssakaan tuon ikäisenä...

Lapsi on suomalainen ja äitinä ja tällä hetkellä ainoana huoltajana turvaat neuvolan ja kasvatuspsykologien suosituksiin.

Jos ei mene jakeluun, niin ei isyyden tunnistamista, helppoa.

Ja tapaamisetkin voit varmaan kieltää, älä ole noin blondi!

Tai ainakin on turha tosiaan itkeä, jos lapsi yks kaks häviää Brasiliaan, huoh ja hohhoijaa...

Vierailija
18/78 |
29.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ko isä ei tiedä mitään lastenhoidosta, niin järkevänä hän kysyisi sinun mielipidettäsi että koskahan hän voisi lapsen ottaa. Tai lukisi lastenhoito-oppaita.

Istuta se mies alas ja puhu hänelle. Pakota hänet kuuntelemaan. Jos ei kuuntele sinua, niin ei kuuntele lastenvalvojakaan. Voipi ajatella, että mitä tuo täti hänelle selittää, kyllä hän oman lapsen kanssa pärjää.. jos edes oikeasti kuuntelee.

Mun on turha sille siitä sanoa kun ei se mua usko.. sehän tässä on ongelma.

Täytyy käydä siellä lastenvalvojan luona, niin jos niitä uskois.

Vierailija
19/78 |
27.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ainakaan kovin äkkiä. oma neljävuotias on ollut 2 yötä poissa pisimmillään ja silloin on ko kova ikävä äitiä!

Vierailija
20/78 |
27.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan vasta lähes kouluikäinen voi olla viikon erossa lähivanhemmasta, jos hoitajana on etäinen etävanhempi. Oma lapseni oli 3v ollessani viikon matkalla mutta hoitajana olikin joka päivä läsnä oleva isänsä. Tuokin oli mielestäni liian aikaisn ja liian pitkä aika. Oikein hyvä sääntö on se täällä parjattu yksi yö per ikävuosi.