Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

heinäkuisia???

11.11.2005 |

en nähnyt vielä heinäkuisille pinoa nii alotampa minä sit!!

täällä plussa testattu eilen ja la olis 23.7.2006

meiilä ensimmäinen inssi toi plussa.tosin ennestään jo neljä keskenmenoa mut jospa se nyt kestäis!

mistä muut odottelijat ovat

Kommentit (43)

Vierailija
1/43 |
17.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kirjoittelin tohkeissani esittäytymiseni tuonne uuten viestinä. Siis mulla viikot 6+3 ja parin päivän päästä eka ultra. Mulla oireita kipeät rinnat, vatsakivut ja kauhee väsymys. Ja olen jo onnistunut alkamaan hysteeriseksi kun lueskelin jostain muulta palstalta että tuulimunassa oireet vähenee kun raskaus etenee koska sitä hormonia ei ole enää niin paljon. Joten olen hermona kun oireet tuntuvat jonkin verran vähentyneen viime päivinä... Varmaan aika tyhmä ajatus, toivottavasti... Meillä laskettu aika viimeisistä menkoista laskettuna 12.7.

Vierailija
2/43 |
18.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa kaikki heinäkuiset!

Olen aiemmin kirjoitellut laiskanpuoleisesti lapsettomuus-sivuille, mutta nyt olisi aika siirtyä plussanneiden otsikon alle.

Testi (tai itse asiassa varmuuden vuoksi parikin) näytti plussaa viikko sitten. Epäsäännöllisten menkkojen takia laskettuaika katsottiin oletetusta ovulaatiosta. L.A. on ny sitten joskus 22.7. kieppeillä!

Teidän oireet kuulostavat kyllä tällä hetkellä todella tutuilta. Rinnat on niin kipeät, ettei voi kuvitellakaan lähtevänsä lenkille ja kyllä ne on kasvaneetkin =)! Lisäksi olen saanut ravata vessassa vähän väliä. Nyt se alkaa jo onneksi helpottaa. Teidän väsymystä en kyllä ole kokenut. Päin vastoin tuntuu, että pärjään mainiosti lyhyemillä unilla kuin aikaisemmin. Outoa! Niin ja isäksi alussa oli jonkun verran lämmön nousua.

Kadehtien luen kertomuksianne ultrista. Meille sanottiin, ettemme pääse äitiysneuvolan kautta varhaisultraan, koska suvussa ei ole mitään periytyviä sairauksia. Tuulimunaraskauksia kyllä on paljonkin, joten olen aika hermona. Siksi ajattelimmekin mennä yksityisen kautta varhaisultraan joka tapauksessa. Onko kenelläkään tietoa, mitä se maksaa?

Entä oletteko kertoneet uutisenne jo muille? Me ajattelimme pitää sen joululahjana isovanhemmille ja kertoa sitten kavereillemme.

Onnentäyteistä odotusta kaikille heinäkuisille ja muille onnekkaille!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/43 |
18.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja anteeksi epäselvä kirjoitukseni. Meidän ikivanha näppis temppuilee. Koittakaa saada selvää ja kuvitelkaa puuttuvat kirjaimet!! =)

Vierailija
4/43 |
18.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ensiksi oikein paljon onnea kaikille!

Meillä takana 4 x IUI, nyt ensimmäin IVF josta plussa. Verikokeessa kävin pp13, ja eilen pp 14 saatin tulos eli plussaa, hcg 403. Eli nyt kai on sitten rv 4+1. Laskurilla sain la 28.07.

Meille siirrettiin kaksi alkiota joten ultraan asti saa jännittää montako siellä on. Ultra on sitten joskus kolmen viikon päästä.

Oireita on palelu, rinnat välillä arat, eilen kipeytyi nännit. Ja yökkäilurefleksit noin tunti syömisen jälkeen ( ei siis varsinainen paha olo). Ja vatsasta on nipistellyt, eilen jopa oikein vihlaisi.

Väsymystä ei ole. Päinvastoin, tänään heräsin jo viiden aikaan vessaan ja sitten oli vaikeuksia nukahtaa uudestaan. Yleensä nukun kuin tukki herästyskellon soittoon asti.

Vierailija
5/43 |
18.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei,

Ihanaa, että muitakin lapsettomuudesta kärsiviä on päässyt tänne plussapuolelle. Joukkomme kasvaa! :)

Joku kyseli raskauden kertomisesta...me ollaan kerrottu muutamalle läheiselle ystävälle ja mun äidille. Meillä tiesi niin moni meidän lapsettomuushoidoista, joten oli luonnolista kertoa kun he kysyivät kuulumisia siltä saralta. Ekan ultran jälkeen uskaltaa kertoa jo muutamalle lisää, mutta muuten aiotaan kertoa vasta ensi vuoden puolella. Odotellaan, että kaikki menisi hyvin...

Hauskaa viikonloppua!

Omena rv5+2

Vierailija
6/43 |
18.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli varmaan hienoa Omena päästä kertomaan asiasta omalle äidille! Odotan sitä hetkeä todella paljon, kun kerromme vanhemmilemme. Poikkesimme tänään suunnitelmista pikkuisen ja sain kertoa onnestamme jo yhdelle ystävälleni. Hän on tiennyt vauvaprojektistamme alusta lähtien, joten hänelle oli tosi hienoa kertoa asiasta. Nyt sitten pitäisi taas olla hiljaa ja ajatella asiaa vain kotiseinien sisäpuolella.

Oletteko ostaneet/lukeneet paljon asiaan liittyvää kirjallisuutta? Itse ostin heti kaksi vauvakirjaa ja olen lukenut ne jo muutamaan kertaan läpi. Lisäksi mieheni toi meille tänään Odottaja-lehden. Se odottaa yöpöydälläni, saan lukea sitä vasta nukkumaan mennessä. =)

Aika tulee niin pitkäksi, kun raskaus ei vielä näy ja alun merkit alkavat hiipua...tai sitten niihin alkaa tottua. Olisi kiva mennä talviunille ja herätä parin kuukauden päästä pieni kumpu vatsan kohdalla. Olemme yrittäneet tulla raskaaksi reilun vuoden. Vähän aikaa sitten kävin hormoonitesteissä ja heti sen jälkeen onnistuikin. Joku sanoi minulle aiemmin, että raskaaksi pääseminen on henkimaailmanjuttuja. Nyt ajattelen, että ehkä hän ei ollut aivan värässä.

Nyt menen lukemaan muiden juttuja, mutta palaillaan ja kertoillaan, kuinka raskaudet etenevät!

Yksi juttu vielä: OLEN RASKAANA!!! JA NIIN OLETTE TEKIN!!!! HIENOA!!!

Vierailija
7/43 |
19.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä ole täällä lapsettomuussivuilla pahemmin tainnut pariin vuoteen(?) kirjoitella - jostain syystä ei IVF:n aikaan tullut tänne kirjtoiteltua mitään, sitä ennen olikin yli vuoden tauko IUI:n jälkeen IVF:ää jonottaessa enkä sinä aikana juuri mihinkään lapsettomuuspalstalle kirjoitellut.

Liityn varovaisesti joukkoon.

Takana clomit, 2 x ovulaation induktio puregonilla + IUI, 1 x IVF ja 2 x PAS. Toisesta PASista nyt tärppäsi ja ultraan asti jännitetään, onko tuolla elämää ja eritoten onko se oikeassa paikassa. Vauva on toivotettu tervetulleeksi jo yli 12 vuotta sitten, ainoa aikaansaannos tähän asti on ollut kohdunulkoinen reilu viisi vuotta sitten. Nuo kohdunulkoisen " kauhut" mielessä on vähän vaikea uskaltaa nauttia, jokaista nippailua seuraa kamalan tarkasti ja tulee vessassa välillä ravattua katsomassa onko vuotoa - ei onneksi ole mitään vuotoa vielä ollut. Tässä vaan ollaan niin kovin alussa vielä, mitä tahansa saattaa tapahtua.

Meillä olisi alkuraskauden ultra 7.12.

Ei tässä auta kuin toivoa parasta :)

Laskettu aika olisi tämän hetken tiedon mukaan 25.7.2006

Onnellista odotusaikaa kaikille!

SinJoy rv 4+4

Vierailija
8/43 |
19.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekalla loppuunasti viedyllä IUI:llä plussaa. Laskettu aika ois meillä 11.7.06 tämän hetken tietojen mukaan :) Ensi maanantaina ois sitten eka ultra.

rv 6+4

Vierailija
9/43 |
20.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka alussa tätä raskauden taivalta kuljenkin. Taustalla paha endo ja eka ivf toi plussan 16.11. La olisi laskurin mukaan 24.7 . Minulla oli ennen plussaamista tuhruvuotoa ja pelkäsinkin sen jo silloin menevän kesken, onneksi vuoto loppui ja kaikki tuntuu nyt menevän hyvin. Eka ultra olisi 5.12 ja kovasti jännittää ja pelko takaraivossa. Miten teillä on muuten lugeja määrätty jatkon suhteen? Sairaalassa jossa hoitoni tehtiin on nykyään sellainen käytäntö, että luget lopetetaan testipäivään, vaikka olen kuullut että jossain niitä käytetään rv 10 saakka!

Niistä oireista...alavatsa nippailuja, rinnat todella arat, syötättää koko ajan ja jos ei syö niin tulee pahaolo,paleltaa, sekä alavatsa turvoksissa!

Mukavia odotushetkiä kaikille, jospa tästä osaisi pikkuhiljaa jo rauhoittua!:)

believe Rv. 4+6

Vierailija
10/43 |
20.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aivan hermona!

Rinnat olivat alkuaikoina todella arat ja kipeät. Se olikin raskauden ensimmäinen merkki. Nyt kipu on kuitenkin lakannut, joten olen miettinyt, onko kaikki hyvin. Rinnat ovat vielä turvoksissa, mutta eivät kipeät. Raskaus on nyt 5+1 vaiheessa. Onko teillä oireet pysyneet muuttumattomina?

Rintojen arkuus on ollut ainoa raskaudesta muistuttava asia, joten nyt olo on kuin en olisikaan raskaana. Pientä vatsan nipistelyä eiintyy silloin tällöin. Toivon todella, että pikkuisemme on vielä mahassani ja kasvaa kovaa vauhtia! Olemme toivoneet tätä niin kauan!

Toivoisin, että kertoisitte omista tämänhetkisistä olotiloistanne! Kiitos!

Vierailija
11/43 |
20.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskallankohan jo varovasti raottaa ovea tällekin puolelle. Meillä neljäs inssi toi toivotun tuloksen, aiemmin yksi lapsi ja 2 x km. Laskettu aika siis 17.7. Ultra olisi viikon päästä eli vielä on aikaa siihen. Hieman huonovointinen olen, etenkin iltaisin. Eipä juuri muuta... Miehelle ja todella hyvälle ystävälle olen uskaltanut kertoa (joka myös raskaana). Lehtiä olen myös ostanut, jotta tuntuisi todellisemmalta!!

Junikki - Ota vaan ihan rennosti!! Joillakinhan raskaus on aluksi lähes oireeton, omatkin rinnat oli aremmat aluksi eikä nykyisin juurikaan... Joten ei syytä huoleen!!

Tuikku 5+6

Vierailija
12/43 |
21.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

believe, minuakin askarruttaa tuo luge asia. Minulle sanottiin että sunnuntaina vielä 3x200g, ja nyt sitten ma-ke 2x100g eli 1 aamulla ja 1 illalla. Kysyin kyllä hoitajalta ja hän sanoi että nämä on heidän ohjeet ja olikos se istukka joka sitten ottaa tuon keltarauhashormonin tuotannon hoitaakseen. Luge-paketissa kyllä sanotaan että koeputkihedelmöityksen tukena voidaan käyttää tai käytetään rv 9-11 asti. Minä vähän ajattelin soveltaa ja lopettaa nuo hieman hitaammin...

Minullakin on oireet ehkä vähentyneet vaikka ei ne kovin vahvat ole olleetkaan. Livä yökkäilu, rinnat on vähän kipeät ja vatsassa nippaissee silloin tällöin mutta siinä kaikki. Palelukin on kadonnut. Siksi tuntuukin edelleen vähän epätodelliselta että tässä raskaana ollaan. Minäkin ostin heti perjantaina odotus-lehden, muuten en ole asiaan vielä paneutunut. Ja printtasin tuolta Espoon kaupungin sivuilta vähän ravinto-ohjeita eli listan vältettävistä ruoka-aineista. Multitabsia ja Befolia olen muutenkin jo syönyt ja ostin lisäksi D-vitamiinia. Olen kertonut ihmisille jotka tiesi meidän hoidoista eli siskolle, äidille ja 2 ystävälle.

Sonjaemma rv 4+4

Vierailija
13/43 |
21.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli plussasin PASista ja viikkoja nyt 8+1. Ennestään meillä on yksi lapsi, myös PASilla alkunsa saanut.

Oireet on mulla tässä raskaudessa vahvempia kuin edellisessä, olenkin ottanut aika lunkisti. Pahoinvointi ei kyllä anna unohtaa asioiden tilaa, lisäksi tuo 1-vuotias pitää päivät kiireisinä.

Kävin ultrassa viikko sitten, löytyi yksi toukka ja syke. Tukilääkkeet mulla jatkuu tuonne 12-viikolle saakka.

terkkuja kaikille kanssasisarille :)

t. Pöppis 8+1

Vierailija
14/43 |
21.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin hieman historiaa: yritystä takana 3 vuotta, 1* spontaani raskaus -> kohdun ulkopuolinen, 1*IVF ->alkuraskauden keskenmeno heinäkuussa ja nyt sillä ainoalla pakkaseen saadulla alkiolla PAS plussa 18.11..

Nyt on jo rv 5+4, koska meille siirreetiin pitkässä viljelyssä ollut alkio. Hcg arvo oli veritestissä pe 1848 ja ensimmäinen ultra on 7.12. ja netin laskurin mukaan la olisi 20.7.

Minä olen myös lähes hysteerisesti seurannut näitä raskausoireita. Viimeksi kun meni kesken oli siitä ensimmäinen vinkki se, että rintojen arkuus katosi. Silloin tosin myös hCG arvo oli heti alussa todella matala, vain 79. Tsekkasin juuri netistä joiltain jenkkisivuilta, että rintojen arkuus saattaa alun jäkeen laantua, kun elimistö tottuu raskaushormonipitosuuksiin.

Mukavaa oli löytää samassa tilanteessa olevien linkki. Toivottavasti kaikkien raskaudet etenevät mukavasti ja voimme jatkaa " hengailua" täällä tuonne heinäkuulle asti.

Tv Polgara 5+4

Vierailija
15/43 |
21.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei,

Hurjasti tervetuloa Polgara71. Myös mulla laskettu aika on laskurin mukaan 20.7! Tosin ulrtaa ei ole vielä ollut, joten siellä se lopullinen varmuus raskausviikoista ja lasketusta ajasta varmaan tulee.

Mulla tämä pelko menee vuoristorataa: välillä on ihan luottavainen olo, kun taas välillä pelko iskee. Lasta yritetty niin kauan, että ei haluaisi menettää tätä pientä. Myös mulla oireet laantunut, mutta eiköhän se baby siellä hyvn voi...Toivottavasti kaikki menee hyvin...meillä kaikilla!

Hauskaa maanantai-päivää! (jos maanantait nyt ikinä hauskoja on)

odottava omena rv5+5

Vierailija
16/43 |
21.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei vaan kaikki Heinäkuiset Plussanneet !!

Minä plussasin ekasta passista, nyt viikkoja 7+6. Lapsettomuuden syynä paha endometrioosi. Takana yksi laparoskopia, yksi laparotomia, 1xivf (ei hedelmöittyneitä soluja) ja 1x icsi (nega). Suoraan siis siirryttiin " koviin otteisiin" näissä hoidoissa, hyvä niin sillä tässäkin aikaa kului pari vuotta.

Rv6 +6 näkyi ultrassa kaksi sikiötä, ja molempien ihanat sykkeet! Tuplauutinen tietysti vähän shokeerasi, mutta onnellisia ollaan!

Pöppis: sinä sitten sait ohjeet jatkaa Lugeja vielä viikolle 12 saakka! Minä kun toivoin että saisi jättää ne pois tällä viikolla, kun torstaina on ultra. Jotenkin olen kyllästynyt niihin, enkä meinaa aina muistaa laittaakaan niitä. Saa nähdä millaisia ohjeita antavat minulle.

Hilmis

Vierailija
17/43 |
21.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeinki plussaa noin vuoden yrittämisen jälkeen! Asia on varmistettu yhdellä heikolla ja kuudella vahvalla viivalla. Oli lohdullista lukea teidän muiden oireita tai pikemminki oireettomuutta, kun itsellä on vain vähän rintojen aristusta. Kovasti pelottaa että pysyykö vauva mahassa loppuun asti! Laskettu aika heinäkuun puolen välin jälkeen.

7+0.

Vierailija
18/43 |
22.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heiparallaa, mukaan tullaan. Eli la olisi 8.7. Eilen alku ultrassa näkyi sydän ja pituuttta 10,7mm. Toukkaa tehty n.kolme vuotta ja yllätykseksi tärppäsi luomusti. Se olikin sitten kiinni saksalaisista videoista ja väestöliiton näytehuoneesta..heh. No oireet tällä hetkellä oksentelua, kakomista ja oksentelua. Rinnat tosi turvoksissa, mutta pahin kipu ja arkuus kadonneet. Maha kasvaa kovasti. Outoa kun kirjallisuuden mukaan vielä vkolla 12, olisi normaalit mitat..mulla ei enään omat housut mene kiinni ja pömppö näkyy paitojenkin läpi. Ihanaa tämä aika, jännitys ja salailu!!

Vierailija
19/43 |
23.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elät Hyperpro varmaan ihania hetkiä! Odotan aivan malttamattomana kahden viikon päässä olevaa varhaisultraa. Se on varmaan vieläkin hienompi hetki kuin testissä kahden viivan näkeminen. Ajattelin aluksi, ettei siitä hienompaa tunnetta ole. Nyt kuitenkin mietin, että on se varmaan koskettavaa nähdä oma vauva ensimmäistä kertaa. Vielä 14pvä odotettavaa! Me ollaan molemmat ihan innoissamme!

Toinen hieno tunne on vatsan kasvaminen. Mielestäni kaikki, joiden vatsa kasvaa nopeasti ja suurena alusta asti, ovat onnekkaita. Itse mietin jo kaiholla oman vatsani kasvamista. Aion nauttia siitä ja ottaa kaiken ilon irti! ...kuljen varmaan kaupungilla itseäni näyteikkunoista peilaillen. =) Toivottavasti teiltä löytyy huumorintajua.

Olo on vaan niin malttamaton. Muutamat ystäväni tulivat raskaaksi ensiyrittämältä. Heidän odotuksensa kesti siis 9kk. Itse olemme odottaneet raskaaksituloa jo muutaman raskauden keston mitan. Nyt edessä oleva 8kk tuntuu iäisyydeltä. Eikö lapsettomuudesta kärsineiden raskautta voitaisi nopeuttaa/lyhentää? =)

Kivoja keskusteluja maha-asukin kanssa teille kaikille! Ja muistetaan nauttia tästä tilasta!

Vierailija
20/43 |
23.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

oireet on edelleen vähäiset, illalla rinnat kipeämmät. Nyt olen tosin lievässä kuumeessa ja hirveässä flunssassa joten pää tukossa ei varmaan paljon huomaisikaan.

Vatsan kasvusta: toisaalta toivon koko ajan että ei tulisi kovin nopeasti näkyviin ettei töissä heti huomata. Toisaalta en malta odottaa milloin tulee oikea vauva-maha... Mulla on kyllä taaksepäin kallistunut kohtu joten voi olla että se ei heti näykään ja muutenkin vähän massua, ei mikään sixpack.

Mutta koitan ajatella koko ajan että raskaana tässä ollaan ja flunssaakin lääkinnyt vain kahdella panadolilla ja koittanut levätä. Olisi vain enemmän oireita niin tuntuisi jotenkin todellisemmalta. Kahden viikon päästä vasta ultra, *huokaus*, en ole vielä aikaakaan varannut.

Ihanaa odotusaikaa kaikille toivottelee sonjaemma rv 4+6