Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jeppujee. sukulaisperheen äiti suuttui kun myrsky esti kyläilyn!

Vierailija
26.12.2011 |

Serkkuni piti perheineen tulla tänään meille kylään. Myrsky, sähkökatkos ja kehoitus pysyä sisätiloissa sotki suunnitelmat. Meillä oli sähköt poikki monta tuntia, heillä ei. Nyt perheenäiti on MINULLE vihainen, kun jouduttiin perumaan kyläily. Jee, myrskykin on minun syytäni!

Kommentit (119)

Vierailija
21/119 |
26.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

me lähdemme ainakin kylään, kun on kutsuttu.

asumme myös helsingissä.missä on kehoitettu välttämään ulkona liikkumista.

myrskyn pitäisi myös laantua tässä päivän aikana.

mutta suokoon hysteria niille ketkä sitä haluavat:)

Vierailija
22/119 |
26.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

toki on oikeus kieltää tulemasta. esim sanoa että 'sori vaan en jaksakaan vieraita tänään, haluan vaan maata yökkärissä ja lukea kirjaa'.

Mutta jos on jotain sovittu niin sitten mennään sen mukaan. sähköttömyys ja myrsky on tekosyitä. se on ymmärrettävää jos vieraat eivät esim uskalla lähteä autonrattiin, mutta emäntähän ei ollutkaan mihinkään lähdössäkään..?!?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/119 |
26.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

me lähdemme ainakin kylään, kun on kutsuttu. asumme myös helsingissä.missä on kehoitettu välttämään ulkona liikkumista. myrskyn pitäisi myös laantua tässä päivän aikana. mutta suokoon hysteria niille ketkä sitä haluavat:)

MInä otan ainakin tälläiset kehotukset vakavasti. Mutta tottahan minä-minä-minä-av-mammat kulkevat omia polkujaan.

Vierailija
24/119 |
26.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

se oli tuossa keväällä kun kehotettiin välttämään ulkonaliikkumista ainakin yksin ja koululaisia pyydettiin tarvittaessa saattamaan. Pyydettiin pysymään sisätiloissa. Taajamassa liikkui tuolloin karhu ja viranomaiset asettivat kehoituksen.

Vierailija
25/119 |
26.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun

- tiet olivat tukossa kaatuneista puista

- vieraiden auton tuulilasiin olisi lennähtänyt jostakin talosta katto

- vieraiden auto olisi ajautunut vastaantulevan rekan alle tuulen voimasta

jne.

ja sille, joka kehotti tilaamaan pizzaa... mitäs jos pizzeriastakin oli sähköt poikki? Olisivatko persuuksien alla hautoneet kypsiksi?

Ap on fiksuna ihmisenä ajatellut 5-henkisen lapsiperheen turvallisuutta. Minä ainakaan en näe siinä mitään pahaa. Ja rutissuhan se vali-vali sukulaiseukko olisi, kun sähkökatko olisi aiheuttanut vierailuun kaikenlaista isompaa ja pienempää haittaa. On kaiketi sellainen minä-minä-mulle-mulle-tyyppi, joka ei ole tottunut pettymyksiin ja saa het itkupotkuraivarin.

Mukavaa tapanin jatkoa aapeelle!

Vierailija
26/119 |
26.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos mä olen nyt yhtään tätä ketjua ymmärtänyt, niin se vali-vali sukulaiseukko on juuri ap??????

Vierailija
27/119 |
26.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

samalla AP tullut väheksyneeksi toisen kykyä tehdä omat päätökset... joten aika ymmärrettävää on että pikku suutahtaminen on päässyt nousemaan pintaan.

Vierailija
28/119 |
26.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kyllä henkilökohtaisesti ymmärrän aloittajaa. Meillä on usein sähköt poikki enkä toivo kenenkään eksyvän meille kylään, etenkään pienien lapsien kanssa. Toki voi aina kikkailla; kylmiä ruokia/ juomia, pyllyn pesut pesulapuilla, kynttilöillä valoa yms. mut onhan se nyt oikeasti helpompi ottaa vieraita vastaan/ olla vierailulla kun kaikki tutut asiat on saatavilla ja helpottamassa sitä vierailua. Plus, että sitä asioiden ylläpitoa ja huolehtimista riittäisi ainakin meillä muutenkin, esim. tarkkailla pakastamia ym ettei saada sitten kohta vesiä lattialle ja pilaantuneita elintarvikkeita. Mut tietenkin jos tietäisin tulijan sellaiseksi joka ei näistä piittaa ja voisi jopa ojentaa auttavan kätensä asioiden hoitoon niin mikä jottei sitten.

Toki ymmärrän tulijankin pettymyksen ja sen jos jotain on sovittu ja he ovat ottaneet asian päiväohjelmaan. Mutta mielestäni ihmisillä on oikeus perua tapaamisia, oli se syy mikä tahansa. Miksi niistä pitäisi pahoittaa kuitenkaan mieltään. Muutoksia elämässä sattuu.

Vierailija
29/119 |
26.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

samalla AP tullut väheksyneeksi toisen kykyä tehdä omat päätökset... joten aika ymmärrettävää on että pikku suutahtaminen on päässyt nousemaan pintaan.

väheksy ap:n kykyä tehdä päätöksiä? Ap. itse tietää millainen ilma heidän luonaan on ja miten heidän kotinsa toimii sähköttä ( esim. viileneekö nopeasti, miten syömispuoli tms), ja varmasti tietää kannattaako sinne tulla vieraisille vai ei.

Mä luulen kyllä, että tässä ketjussa reuhkaa joku yksi mt-potilas, ihan varmasti normaali ihminen ymmärtää, jos toinen haluaa tuollaisesta syystä perua vierailun. Minä ainakin ymmärrän,ja kaikki ihmiset, jotka minä tunnen ymmärtäisivät.

Eri asia, jos ap:lla tapana perua viime hetkellä tapaamsia tuon tuostakin, mutta yksittäistapauksena aivan ok.

Vierailija
30/119 |
26.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin tiedetään, että ainakin yksi puu poikittain tiellä, eikä tiedä kuinka kauan. Sovittiin kyläilyt aamulla jo tuonnemmaksi. Nyt ei pääsisi tänne, eikä pois.

Vierailija
31/119 |
26.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tietysti väheksyy ihan samalla tavalla en sitä kieltänytkään. Hän ei vaan täällä ole whinettämässä ko. asiasta.

Vierailija
32/119 |
26.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:lla on tasan oikeus kieltää tulemasta kylään, kun on poikkeustilanne päällä!

Mä en edes tajunnut, että mun olisi pitänyt suuttua, kun isäni puoliso soitti ja sanoi, että perutaan tämänpäiväinen myrskyn takia. Heidän pihallaan on kaatunut jo 3 puuta, mutta olisihan sinne toki voinut lähteä väkisin tunkemaan.

IHan oikeasti ihmiset, kuinka itsekkäitä voitte olla?

Jos minun tai miehen vanhempien pihalla olisi kaatunut kolme puuta myrskyssä niin mies olisi ilman muuta lähtenyt auttamaan ja siivoamaan pihaa.

Vierailija
33/119 |
26.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saattavat potkaista hengen "siivoojalta". Terv. Metsurin tytär

Vierailija
34/119 |
26.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

voit menettää mahdolliset vakuutuskorvaukset... jos ne nyt sattuisivat olemaan voimassa. kunhan pystyy osoittamaan ettei ole tuosta tuulesta johtuva tai muusta luonnonolosuhteesta.

Vierailija
35/119 |
26.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tällä vuosituhannella. Anoppilassa kahden tunnin ajomatkan päässä on sähköt poissa. Puolin ja toisin ajateltiin, että parempi olla menemättä. Sähkölämmittelinen asunto, hämärää, ei lämmintä ruokaa ja ajaminen tuossa säässä. Ihana olla rauhassa kotona.

Vierailija
36/119 |
26.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soitin heti, että älkää tulko, koska

- ei voida syödä lämmintä ruokaa, ei keittää kahveja eikä paistaa torttuja kahvien kyytipojaksi. Jääkaappi pimeni myös, joten lämmintä appelsiinimehua olisi voitu jakaa vieraiden kesken (vieraita 5 kpl ja meitä 4 kpl, appelsiinimehua 0,5 litraa eli puoli desiä juojaa kohti.

- en voinut imuroida enkä pyöräyttää tiskejä koneessa, joten meillä oli täysi kaaos, kun paperisilppua ja likaisia astioita kaikkialla.

- Meidän pihastamme kaatui yksi jättikokoinen mänty, jota mies lähti pilkkomaan sekä kaksi kuusta, jotka kaatuivat voimalinjoja vasten roikkumaan tien yläpuolelle. Pihatiemme poikki kaatui koivu, jonka mies toki sai siirrettyä ihan mukavasti pois tietä tukkimasta.

- Yritin siivoamisen ja valmisteluiden sijaan saada yhteyttä sähkölaitokseen kertoakseni linjoja ja tietä uhkaavasta katastrofista. Samalla yritin pakata ruokia jääkaapista kylmälaukkuun ja ulos, että eivät menisi täysin pilalle. Sytyttelin myös takkaa, kun lattiat kylmenivät ja piti hankkia kaikille perheenjäsenille villasukat ja villapaidat päälle. Etsin kaapeista lisää kynttilöitä ja sijoittelin niitä ympäri kämppää valmiiksi, jos sähkökatko kestäisi iltaan asti.

Pihatielle ja pihamaalle myrsky heitteli isoja oksia (isompia kuin keskikokoinen ihminen), joten ulso ei meidän perheestä lähtenyt kukaan paitsi mies aluksi. Kahdesta puusta roikkui jättikokoinen oksa puoliksi irti. NÄiden alta olisi pitänyt kulkea meidän ovellemme.

MInusta minulla on oikeus kieltää vieraita tulemasta meille, kun vierailu aiheuttaisi minulle kohtuutonta vaivaa ja järjestelyä ja kun vieraat kaikella todennäköisyydellä olisivat hengenvaarassa ihan meidän omassa pihassammekin. Onneksi minulla oli fiksumpia vieraita kuin ap:llä, jotka ilmoittivat, etteivät missään nimessä lähtisi (pääkaupunkiseudulta) mihinkään, kun on niin järkyttävä myrsky ja puita kaatunut ja kun ulkonaliikkumisesta on ihan erikseen varoitettukin. Olipa erään vieraan pihalta (kaksi perhettä kyseessä) kaatunut kolme puutakin, yksi niistä vajan päälle.

Meidän seudullamme sähköt ovat totaalisesti poikki eikä mistään pizzeriasta saa/voi hankkia pizzoja. Aivan lapsellinen ehdotus. Tuntuu, että ihmiset, jotka eivät ole lähelläkään myrskyä, ehdottelevat näitä älyttömyyksiä tai sitten istuvat kerrostalokämpässään Mannerheimintien varrella näkemättä ainuttakaan taloaan korkeampaa puuta.

Ap, teit järkevästi. Minusta ei olisi kiva kestitä vieraita ilman syötävää, juotavaa keskellä sotkua ja vieläpä melkoisessa kylmässä. Miten idiootti täytyy olla, että tuosta loukkaantuu? Monesta huonommastakin syystä on vierailuja peruttu.

Vierailija
37/119 |
26.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs jos kaikki vain hankkisivat elämän?

Vierailija
38/119 |
26.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sisälukutaidottomia liikkeellä näin joulun aikaan. Tietysti on oikeus kieltää ja tietysti on oikeus ottaa palkoa nenään jos estetään kyläilyt eihän siitä olekaan kyse vaan siitä, että AP menee ja vielä ihmettelee miksi toinen ei siitä saisi pikkasen kiukustua kun päiväohjelma on sekasin.

Vierailija
39/119 |
26.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei täällä tarvitse pysyä AP:n aloituksessa, juttu saa rönsyillä jos on rönsyiläkseen.

Vierailija
40/119 |
26.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

edes halunnut lähteä kylään tänään.

Asumme täällä Lounais-Suomessa jossa myrsky on iskenyt pahimmin. Sisareni perheineen jäi mottiin kesäasunnollemme, sähköt poikki jo eilen illalla, eikä palaa kuin aikaisintaan huomenna. Myrsky kaatanut 6 isoa kuusta tielle. Täällä on raportoitu kaatuneen tuhansia puita ja poliisi kehotti liikkumaan tyyliin moottorisaha autossa jos on pakko liikkua ja jos ei ole, niin pysymään sisätikoissa.

Ihmettelen kuka voi suuttua jos vaikka vastaavassa tilanteessa toteaa ettei nyt varmaan kannata kyläillä, varsinkin jos isäntäväellä on puuhaa yllin kyllin oman porukan ruokkimisessa ja just vaikka puiden raivaamisessa.

Kaikki eivät asu Kantsun ostarilla siinä veli karvaranteen kiviuunipizzerian tuntumassa josta noin vaan käden käänteessä tilataan pizzat koko porukalle vaan esim. säästetään akkua mahdollisen hätätilanteen varalle ennemmi kuin lähdetään surffailemaan ja hakemaan pizzeriaa jostain 10 km päästä. Tai soiteta huoltomiehelle että oho, meidän patrsille kaatui puu, voisko joku hoitaa sen pois. En tiedä onko ap:lla näin, mutta siis pointtina se, että monessa paikassa Suomea on todella ollut poikkeusolosuhteet ja typerää tunkea kylään jos tietää että näin on.