Kokemuksia Sepramista?
Olen syönyt ko. lääkettä ahdistuneisuuteen annosta vähitellen nostaen vajaat kaksi viikkoa.
Enimmät fyysiset sivuoireet ovat vähentyneet ja mietinkin, pitäisikö henkisen olonkin jo kohentua.
Olen ollut kyllä surkeassa jamassa nämä viikot ja mietinkin että auttavatkohan nämä minua ollenkaan kun mieli on vieläkin ihan maassa eikä sängystä meinaa päästä ylös.
Lisäksi kysyisin sitä, onko jollakin ollut ahdistuneisuudessa jatkuvaa hengenahdistusta joka olisi helopttanut lääkkeillä?
Kokemuksia?
Kommentit (26)
Minulla auttaa juurikin ahdistuneisuuteen. Tosin vaste kestää saavuttaa eli kannattaa jatkaa useamman viikon ajan. Minusta hyvä ja toimiva lääke. Minulla ollut myös Cipralex, sekin oli hyvä, mutta tuntuu että sen kanssa meni jo vähän "yi", kaikki oli aina vaan niin ihanaa. :D Minusta noissa kehdessa ei ole niin suurta eroa. Lääkäri sanoi, että Cipralex on vähän uudempi kuin Sepram.
annetaan paniikkioireisiin 40-60mg ainakin, 20mg on aloitusannos ja vanhuksille suositeltava. masennuslääke usein poistaa paniikin, poistaa huiput. sitten terapia ja rentoutus cd:t auttavat. minulla oli juuri jatkuva ahdistus, täysin mahdoton nukahtaa ilman vahvoja unilääkkeitä. nyt ei paniikkia mutta uni sujuu. ei siis ollenkaan paniikkikohtauksia. ei edes ahdista. ja se on ihanaa. =)
Oliko sinulla lääkityksen alussa pahenevaa unettomuutta? Tarvitko enää unilkkeitä ollenkaan?
ap kyselee
annetaan paniikkioireisiin 40-60mg ainakin, 20mg on aloitusannos ja vanhuksille suositeltava. masennuslääke usein poistaa paniikin, poistaa huiput. sitten terapia ja rentoutus cd:t auttavat. minulla oli juuri jatkuva ahdistus, täysin mahdoton nukahtaa ilman vahvoja unilääkkeitä. nyt ei paniikkia mutta uni sujuu. ei siis ollenkaan paniikkikohtauksia. ei edes ahdista. ja se on ihanaa. =)
Oliko sinulla lääkityksen alussa pahenevaa unettomuutta? Tarvitko enää unilkkeitä ollenkaan?
ap kyselee
ap kyselee
Sairastin masennusta ja olin vuosia terapiassa. Sen ohessa söin Sepramia 30 mg/pvä. Minulla oli aloitusoireita pari viikkoa, lähinnä henkisiä, ei fyysisiä. Sitten lääke alkoi auttaa ja sopi ainakin minulle oikein hyvin. Ne alkuvaiheen sivuoireethan voivat kestää viikkoja, tai toisille ei tule ollenkaan.
Hengenahdistuksesta. Mulle tuli masennuksen päälle paniikkihäiriö hengitys- ja sydänoireineen. Niiden takia alunperin hakeuduinkin lääkäriin, masennuksesta en tiennyt mitään :)
Mitään ruumiillista vikaa minussa ei ollut, hengenahdstus johtui paniikkihäiriöstä joka taas johtui masenuksesta.
Sain Sepramin lisäksi beetasalpaajia, joita otin aina tarpeen mukaan. Paniikkioireet katosivat muutamassa kuukaudessa kun aloitini lääkityksen ja terapian.
Tästä kaikesta on jo vuosia ja nyt olen terve.
Sinnittele vielä vähän aikaa. Kaikkea hyvää sinulle!
ei sepram auttanut kamalasti. tasasi kyllä mutta enemmän auttoi masennukseen ja uneen pidemmän päällä. cymbaltan sain juurikin tuohon ahdistukseen ja paniikkihäiriöihin kun 25 vuotta myöhemmin alkanut masennus ilmeisesti nyt palasi paniikkioireina, en pystynyt hengittämään tai siis hyperventiloin melkein 2 viikkoa. lääke auttoi melkein heti, vaikuttava aine duloksetiini.
minulla ainoa aloitus oire oli lievä päänsärky ja yöllinen hikoilu. ihme ei tullut edes pahaa oloa. vaikka olin ilman lääkkeitä ollut pidemmän aikaa ja uni palasi nyt hyvänä. =) noin 4 viikkoa on lääkettä syönyt.
Lohduttavaa kuulla muilla olevan samanlaista ja että lääke on kuitenkin auttanut.
ap