Te, joilta posti on kadottanut paketin!
Löytyikö paketti vielä myöhemmin, ja jos, niin kuinka paljon myöhemmin - viikko, kuukausi, puoli vuotta,...? Harmittaa kun ostin ihan sikakalliin talvihaalarin lapselle, ja nyt posti on hukannut sen postitoimipaikasta. Lähettivät jo noutoilmoituksenkin, mutta eivät kuitenkaan löydä pakettia. :(
Kommentit (45)
Minulla on hyviä uutisia se maksusitomuus on tullut hoitajat ei ole eilen muistanet tarkista posti.
Nyt en laiskana ala lukea kokonaista ketjua, mutta kysynpä, tilasitko haalarin liikkeestä vai yksityiseltä ihmiseltä esim. käytettynä? Mulla hävisi joskus IKEAn paketti matkalla. Otin yhteyttä asiakaspalveluun ja sen sotkun selvitteli ihan IKEA, lähetti mulle vielä uuden paketin välittömästi matkaan.
Mihin ihmeseen joutuvat ne kaikki paketit joita Posti kadottaa ja jotka eivät koskaan tule perille?
Tietääkö joku?
Taas posti kadotti pakettini. Eivät ota mitään vastuuta.
Vierailija kirjoitti:
maksaa haalarin sinulle. mutta tottahan on että ei se paketti voi vaan kadota vaan löytyy varmasti lähipäivinä.
En jaksa uskoa, että noin kolme vuotta sitten kadonnut paketti vielä löytyy lähipäivinä
Kiinnostaa tosiaan, minne ne Postin kadottamat paketit oikein menee. Lähetykseni saapui ripeästi tässä jokin viikko sitten toiselta puolelta maailmaa Suomen tulliin, seisoi siellä jonkin aikaa kunnes vapautui kun veroja ei tullin laskelman jälkeen tarvinnut maksaa.
Posti perii nykyisin käsittelymaksua tullauksen yhteydessä, mutta tapauksissa joissa veroja ei tarvitsekaan maksaa, ei käsittelymaksuakaan peritä. Jouduin tekemään sähköpostitse erillisen vapautuspyynnön paketista Postille ja tämä meni läpi, paketti siis siirtyi kuljetukseen. Seuraavana päivänä paketti liikkui Vantaalta Helsinkiin, ja tämän jälkeen seurantatunnus ei ole päivittynyt viikkoon.
Asiakaspalvelussa ovat sitä mieltä, että paketti on täysin saavuttamattomissa, eli ilmeisesti hukassa. Vastuu tästä suhmuroinnista on kuulemma kokonaan paketin lähettäjällä. Alan jo epäillä, että jos olisin vaan kiltisti maksanut käsittelymaksut Postille, niin paketti olisi perillä siellä missä pitääkin. Miten tällaisesssa tilanteessa pitää toimia? Paketin lähettäjä osaa juuri ja juuri muutaman sanan englantia, sääliksi käy jos hän joutuu alkaa asiaa selvittämään Postin kanssa.
Minulle tuli 2 pakettia singaporista, tullasin maksoin postin käsittelymaksun. lähtivät eteenpäin tuli
pirkkalaan 7.5 kuitattu jotain kello 04.00 lähti jyväskylään, ei tullut koskaan perille seuranta tietojen
mukaan, nyt on kulunut puolitoista kuukautta ei löytynyt, viimeinen tieto pirkkalasta. Olen soittanut
asiakaspalveluun monta kertaa, palvelian monotominen vastaus aina sama , posti tutkii, posti selvittää
asiaa, ei muuta vastausta. Olen tehnyt korvaus hakemuksen ei vastausta . Arvaappa onko "keittänyt"
olisin tarvinnut tilatut "varaosat" (sanon tässä varaosiksi) tästä koituu minulle noin 4 tonnin tappio
jos lähetystä, (2 pakettia ) ei löydy. On herännyt aavistus, että joku on huomannut pakettien sisältö
arvon, Nyt varmaan kysytään nix et vakuutanut, kuka myöntää paketeille vakuutuksen mikä tulee
singaporesta, Mutta tunne on se että posti haluaa olla tästä täysin ulkona, asenne on ollut se nyt odotan
mikä on korvaus päätös, jos edes tulee. Teen postista rikosilmoituksen, jos lähetys ei läydy. Pidän ihmeenä
osasi singaporesta suomeen, mutta ei 200km suomessa, perseestä koko postin toiminta.
Kun paketit on tullut suomeen tulliin, ja tulli käsitellyt siirtyy vastuu vastaanottajalle.
Minulle posti vaihto uudet seuranta koodit, ulkolaisten tilalle, ja sitten paketit hävisi.
Hei, onko sun pakettia vielä löytynyt?
Mulla vastaavanlainen tilanne, paketti tuli parissa päivässä Belgiasta Vantaalle sitten siirtynyt ”kuljetukseen” helsinkiin samana päivänä vaikka noutopiste espoossa, ( ja arvoitu toimitus oli silloin samana päivänä) joka tapauksessa on nyt ollut tässä samassa ”kuljetuksessa” tilassa pari viikkoa ja kysellyt useamman kerran postissa ja vastaavat joka kerta samaa että selvittelevät...
No eiole onneksi kadottunut, mut näyttää aina siltä kuin selvinnyt lentsikkaonnettomuudesta!
Nukke katosi postissa mutta saapui kuusi kuukautta myöhemmin puhki nus sittuna.
2 pakettia kadoksissa, ovat lähetetty Suomen sisällä. Nopeasti tulevat Vantaalle, mutta siihen pysähtyivät. 2 viikkoa mennyt, eikö sieltä liikkunut.. Posti ei auta etsimään. Rahaa menetin.
Varastaako joku niitä paketteja vai mihin ne katoo
Epäilen että jotkut varastaa, sillä siitä ei niin helposti jää kait kiinni? Sen takia varmaan ovat "kuljetuksessa", mutta eivät vaan saavu ikinä perille.
Vierailija kirjoitti:
Kun paketit on tullut suomeen tulliin, ja tulli käsitellyt siirtyy vastuu vastaanottajalle.
Minulle posti vaihto uudet seuranta koodit, ulkolaisten tilalle, ja sitten paketit hävisi.
Itse kävin n. 8 kuukauden prosessin (Posti - Tulli - Posti) saadakseni Postilta mitään korvausta heidän tullauksen jälkeen kadottamastaan lähetyksestä. Ja tämäkin korvaus ainoastaan erikseen maksamani ALV:n osalta, kun lähettäjä korvausi tuotteen ja postikulut.
Ja tämäkin luonnollisesti vasta sitten, kun ilmoitin, että seuraavaksi asia menee kuluttajariitalautakuntaan...
Pirkkalassa kadonnut paketti, luin täältä että jollakin muullakin sattunut vastaavaa. Miten tää touhu voi olla mahdollista? Itsekin epäilen, että pakettini on varastettu. Oisko syytä katsoa, keitä siellä Pirkkalassa on töissä. Ihan järkyttävää roskaa tämmöinen, viimeiset tiedot sieltä. Millä sitä uskaltaa tilata enää? Ei ainakaan postin kautta.
Sen jälkeen kun tuli automaatit ja sähköiset ilmoitukset on paketit alkaneet katoilla. Ne palautuu lähettäjälle yleensä, kun posti tunkee ne automaattiin ja ilmoitus ulkomaan paketista ei lähdekään vastaanottajalle vaan lähettäjän sähköpostiin, jotka ei tajua Suomea.
On se kumma kun 15 vuotta sitten saattoi paketit tulla Usan perähikiältä ilman trackausta, mutta nyt sähköisen tunnuksen aikakaudella paketit katoaa vaikka trackauksen pitäisi olla helppoa. Posti ei ota vastuuta, koska vastuu lähettäjällä. Posti väittää että kaikki lähettäjät eri maista on täyttänyt tiedot väärin, jolloin tieto paketin saapumisesta ei tule vastaanottajalle.
Helsingissä mennyt lajittelukeskus sekaisin teknisen vian takia, ilmeisesti jo joskus keväällä. 15.5. lähetetty posti vieläkin hukassa. Samoin viikko sitten lähetetty, ei näy seurantakoodilla, kun ei ole rekisteröity tulleeksi.
Postihan ei tietenkään korvaa, kuin ministi. Asiakaspalvelussa tuotakaan ei sanottu, ennenkuin soitin useamman kerran.
Pitä vielä mainita että asia on hieman kiirellinen kun minulla ei ole silmälaseja ollekan kun ne on kadonnut että toivoisin että asia voisi hoita nopeasti ja joustavasti olen silti ollut jo kesästä 2020 ilman silmälaseja laittan tämän silttä varalta jos Kela vaatisi aika vievä reklamatiotta postin eikä asialle voi mitän jos kela näin teke kun Kela varmasti on jotkut ohjeet tällaisia tilanteita varten mutta toivoisin joka tapauksessa että asia menisi nopeasti ja joustavasti vaikkapa sähköisesti suoran silmälasi likkesen.