Miksi täällä ollaan niin ilkeitä?
Eikö olisi kaikille hyödyllisempää ja mukavampaa kysellä ja vastailla ihan asiallisesti?
Ketä jatkuva vittuiluntyylinen kirjoittelu hauskuttaa? Teinejä? Pikkupoikia?
En pysty ymmärtämään tätä.
Kommentit (8)
ekaa kertaa toivoin saavani täältä tietoa ja tukea raskauteen ja äidiksituloon liittyen. Huomasin melko pian palstan ilmapiirin olevan ilkeä. Minullakin on takana omasta mielestäni riittävästi koettelemuksia ja vähän tosielämän tukea. Olen huomannut, että tosielämässä olen joutunut hillitsemään raivoni ja negatiiviset ajatukseni jatkuvasti. Täällä siihen ei ole tarvetta. On erittäin hienoa että tämä palsta sallii anonyymin kirjoittamisen ilman vakituista nimimerkkiä. Voin halutessani haistattaa paskat kaikille. Se ei kohdistu välttämättä kehenkään kirjoittajaan täällä, vaan osoitan vittuilut ihan tosielämässä kohtaamilleni ihmistyypeille. Kyllä, välillä vastailen muiden kysymyksiin ilkeästi, koska sillä tavalla voin sanoa yhtä ilkeästi jollekin muulle kuin mitä jotkut ovat sanoneet minulle suoraan tai rivien välistä. Minulle nettivittuilu on tapa purkaa omaa pahaa oloani. En minä ota muiden palstalaisten minulle kohdistamaa vittuilua vakavasti, mutta on tässä se kurja puoli, että uskoni kanssaihmisten hyvyyteen on kadonnut enkä itse ole sen mukavampi. En jaksa mielistellä ketään näillä anonyymeillä nettipalstoilla kun olen saanut siitä tarpeekseni tosielämässä.
mäkin olen hiljattain ihan hämmästynyt parissa ketjussa ap:n tyylistä alkaa soittaa vastaajille suutaan.
Eipä sitten tee mieli enää itse vastata, kun näkee että ap:lle kelpaa vain tietynlaiset vastaukset, muista tulee heti vittuilua :O
mutta kun täällä ollaan anonyymisti niin voidaan kerrankin ilmaista ajatukset juuri niin kuin ne on.
Arkielämässähän on pakko suodattaa, muotoilla kritiikka kauniisti tai jättää kritisoimatta ja jopa kertoa valkoisia valheita tai tarvittaessa imarrella ihan sen mukaan kuinka läheisen ihmisen kanssa on puheissa tai missä arvossa se ihminen on esim. uran, naapurisuhteiden tms. osalta.
Netin anonyymipalstoilla saa nähdä sen brutaalin totuuden ihmisyydestä. Ja se ei ole kaunista luettavaa.
Jos vittuilu on suurimman osan ihmisyys.
No,olen ylpeä siitä :)
-Ap
Se on sellanen tapa täällä. Vähän niinkuin juokseva vitsi. Turha ottaa itteensä asiasta.
tai toteamuksen jostain. Niin kirjoittaja on kateellinen, katkera, vittuuntunut elämäänsä, toisten asioihin puuttuja tai jotain muuta vastaavaa.
Harvemmin saa asiallista palautetta.
Esimerkkinä, kun joku kertoi, että olisi ihana päästä joskus valmiiseen jouluruokapöytään syömään.
Niin aloittaja oli heti laiska, saamaton, haluaisi mennä vain toisten vaivoiksi ja odottaa palvelua vanhalta äidiltään tai anopitaan. Vastaukset oli tyyliin, että tee saatanan lehmä ite ruokas äläkä oota kaikkee valmiina!
Ymmärsin itse kirjoituksen, niin että OLISI mukava JOSKUS.. Täällä on tavallaan haaveilukin kielletty. Siitä kaivetaan heti kaikki negatiiviset puolet esille.
Usein vastauksesta näkee, että vastaajan maailma on hyvin, HYVIN pieni. Vähäinen tietämus näkyy kommenteissa. Suosikkejani ovat vastaajat, jotka näkevät aiheelliseksi ilkeillä kysyjälle esim. mausteiden käytöstä (kyllä, luit aivan oikein), pyykkäämisestä tms. arkipäiväisesta askareesta.
Osa tuntuu viettävän valtaosan päivästään alle metrin mittaisten kanssa, joten äiti on mitä ilmeisimmin alkanut käyttäytyä jälkikasvunsa tavoin. Kiukutellen, melskaten, toisia tönien ja rähisten.
Peruskoulun päättötodistus ja vuosien Seiska-tietämys eivät varsinaisesti tee ihmisistä erityisen tietäviä tai osaavia. He eivät vaan itse tiedä sitä, koska lähipiirikin on nähtävästi vastaavaa loistotasoa.
Mitä enemmän ihminen yleensä tietää, sitä vähemmän hän ymmärtää tietävänsä.
Oman lukunsa muodostavat ne, joiden kotikasvatus on ollut täysin olematonta. Viesteissä jopa kiroillaan ja nimitellään toisia - kuten todennäköisesti kirjoittajien arjessakin.
Koulu- ja työpaikkakiusaajat ja mieleltään enemmän tai vähemmän vinksahtaneet näkyvät takuuvarmasti tällaisilla palstoilla aivan kuten esim. mielipidepalstoillakin. Vanhoina hyvinä aikoina joku sentään suodatti hulluimmat jutut pois, mutta tekstiviestien kulta-aikana raha nähtävästi ratkaisee ja jokainen foliohattupää saa riehua vapaasti erilaisissa forumeissa.
Anonyyminä ilkeily on tietenkin helppoa, vaikka monelta tökerö käytös sujuu oivallisesti ihan kasvotustekin.
Onneksi tämän mielipiteen esitti herttainen, toisia ja etenkin erilaisuutta kunnioittava henkilö. :))