Ero tuli. Mitä teen kissalleni, jonka mies haluaa pitää??
Vein kissani miesystävän luokse aika tasan 4 vuotta, sillä siellä oli kaksi muutakin kissaa ja omani on hyvin sosiaalinen. Kissat ovat tulleet toimeen hyvin ja kissani selvästi viihtyy tuolla.
Nyt on ero tullut ja mietin mitä teen kissalle. Mies kissan mielusti pitäisi, mutta on tehnyt myös selväksi, että kissaani en tule enää ikinä näkemään, jos sen sinne jätän.
Olen ottanut tuon kissan yksikseni, sopinut huolehtivani siitä.Olen ruokkinut, hoitanut ja rokottanut/madottanut. Olen aksanut omaisuuden eläinlääkäreistä. Nyt pitäisi miettiä, mitä teen kissalle. Otanko sen omaan asuntooni ja otan sille kaverin ja toivon, että se olisi täällä yhtä onnellinen. Vai jätänkö exälle, jonka kissojen hoito ei ole niin säntillistä (=paskaset laatikot, ei rokotuksia/madotuksia, ruokaa pari kertaa päivässä jos muistaa).
Mitä te tekisitte? Mies kiristää minua lapsellaan. Tuntuu että vaivun samalle tasolle, vaikka kyseessä onkin vain eläin. Silti haluan ajatella myös tämän eläimen parasta.
Kommentit (38)
Samaa mietin muuten ylläkirjoittaneen kanssa,montakos kertaa se kissa pitäisi ruokkia mielestäsi..?
Koirakin pärjää kerta päivässä ruokinnalla, itse ruokin kaksi kertaa mutta tiedän monia joiden koira aterioi vaan kerran päivässä.
Ei siis kissoilla madotuksia?? Kissahan syntyy monesti matoja suolistossaan,kyllähän se nyt madottaa täytyy tai menee eläinrääkkäyksen puolelle!
Ota se kissasi sieltä mukaasi ja koita ohjeistaa eksääsi madotuksen tärkeydestä.
Näin minä toimisin.Kissalla ollut pennusta asti runsaasti matoja. Kerran tai pari vuodessa on pitänyt hakea eläinlääkäriltä loishäätöpiikki. Tähän mies ei ole ryhtynyt ja koitettu on hoitaa elukat apteekin tavaroilla.
siis aamulla ja illalla, JOS mies on muistanut ne ruokkia ja jos ruokaa on kaapissa. Vesi vaihtuu ehkä kerran viikossa ja voi olla parikin päivää tyhjänä. Hiekkalaatikot tyhjenee kerran viikossa ja sinäkin aikana narttukissa on on kussut ja paskonut ympäri kämppään. Jos minä olen kotosalla, niin nuo rutiinihommat tulee hoidettua päivittäin, useimmiten mun toimesta. ap
Lyhyesti;jos kissojen vesikuppi on pari päivää tyhjänä on jo kyse eläinrääkkäyksestä. Kuinka olet voinut pitää omaa kissaasi kys. olosuhteissa? Ja vielä miettiä jättäisitkö sen sinne??
Sen lisäksi että otat oman kissasi mukaasi on mielestäni sinulla VELVOLLISUUS tehdä ilmoitus eksäsi eläinten"hoidosta"!
Jättäisin kissan sen takia exälle, koska sillä on siellä tutut toverit ja selvästi viihtyy siellä. On tyytyväinen kun joku paijaa ja rapsuttaa ja on muita kissoja, joiden kanssa leikkiä. Hoito vaan on exän puolelta huonoa mun mielestä, enkä itse voisi jättää eläintä noin "heitteille". ap
Ainoa ero olisi tuo kissakaverijuttu, mutta ilmeisesti olit ajatellut ottaa toisen kissan sitten, joten ei sekään olisi ongelma. Lisäksi kissa alkaisi saada asiallista hoitoa. Vai alkaisiko - miksi sinä et ole tehnyt eläinten olojen hyväksi mitään vaan katsellut vaan päältä että paskassa pyörivät ja vielä kuivattelet vaatteitasi siellä kusenkatkussa?? En oikein ymmärrä sinua.
Jättäisin kissan sen takia exälle, koska sillä on siellä tutut toverit ja selvästi viihtyy siellä. On tyytyväinen kun joku paijaa ja rapsuttaa ja on muita kissoja, joiden kanssa leikkiä. Hoito vaan on exän puolelta huonoa mun mielestä, enkä itse voisi jättää eläintä noin "heitteille". ap
Kissoista ei huolehdita asianmukaisesti ja jos tyyppi muutenkin on kiristykseen ja uhkailuun taipuvainen niin miksi luulet että se edes hoitaisi sun kattiasi sitäkään vähää mitä omiaan, kun olet poissa? Kissa mukaan ehdottomasti.
mutta totuus taitaa olla se, että sä et oikeastaan _haluaisi_ kissaa mukaasi vai mitä? T. Kissallinen mamma
Toki välitän kissasta, otinhan sen aikoinaan. Nyt on vain huoli kissan pärjäämisestä. Jos jätän kissan exälle, niin en ikinä enää koskaan kuule siitä tai saa tietää miten se voi. ap
!!!
siksi en ole jatkuvasti hoitamassa miehen kotia/lasta/kissoja. Kun olen miehen luona, ehkä pari kertaa vikkossa, niin siellä hiekkalaatikot pursuaa ja lattioilta voi löytyä keltaisia kusiläikkiä, jotka mies on ohimennen paperilla pyyhkinyt. Minulla ei ole pesukonetta enkä jaksa kantaa pyykkiä pesutupaan/muuhun huoltoon tai sieltä märkänä pois, niin mies on hoidellut sitä puolta. Siellä ne vaatteet lojuu useita päiviä paskanhajuisessa kylppärissä. ap
Tyytyväinen kun vesikuppi on pari päivää tyhjänä???
Haloo!
Toivottavasti tämä on provo!
siksi en ole jatkuvasti hoitamassa miehen kotia/lasta/kissoja. Kun olen miehen luona, ehkä pari kertaa vikkossa, niin siellä hiekkalaatikot pursuaa ja lattioilta voi löytyä keltaisia kusiläikkiä, jotka mies on ohimennen paperilla pyyhkinyt. Minulla ei ole pesukonetta enkä jaksa kantaa pyykkiä pesutupaan/muuhun huoltoon tai sieltä märkänä pois, niin mies on hoidellut sitä puolta. Siellä ne vaatteet lojuu useita päiviä paskanhajuisessa kylppärissä. ap
Pakko olla provo??? Paskanhajuisessa kylppärissä monta päivää vaatteet???
sitä selvempää on ettei ap:ta ole paljon kiinnostanut kissojen hyvinvointi tähänkään asti. Siksi kai pystyy edes miettimään että kehtaisko jättää kissansa tuonne kidutukseen niin pääsisi itse vaivasta. En ymmärrä en.
lisäksi väittäisin, että mies kiristäisi sinua myös eron jälkeen kissan avulla, koska sitä kautta hänellä olisi edelleen jonkinlainen valta sinuun.
Älä nyt herra jumala jätä kissaa miehelle, mies vaikuttaa sellaiselta joka voisi jopa kostaa kissan kautta ("en vie eläinlääkärille vaikka kipeä onkin" jne).
Lapseen sinulla ei ole sanottavaa ja vaikka jättäisit kissan niin tuskin saisit jatkossa tavata lasta.
Ole järkevä, ota kissasi ja lähde.
Etkö tajua puhetta?
Mä en katselisi päivääkään miestä, joka olisi tuollainen hiton idiootti. Hyi. Onneksi mulla on ihana kultainen mies. :) Ja entäs sitten sinä, siis vieressäkö olet vaan todennut että joo ei se hoida eläimiään. Siis WTF! Mikset sä ole ottanut ohjia käteesi lemmikkiasiassa? Puhunut sille naisystävän ominaisuudessa järkeä?? Mä en tajua sua. Onneksi en. Kele mitä tyyppejä täällä palstalla.
ja ylipäätään pitänyt kissaansa siellä tähän asti. Ihan uskomatonta väkeä.
Etkö tajua puhetta? Mä en katselisi päivääkään miestä, joka olisi tuollainen hiton idiootti. Hyi. Onneksi mulla on ihana kultainen mies. :) Ja entäs sitten sinä, siis vieressäkö olet vaan todennut että joo ei se hoida eläimiään. Siis WTF! Mikset sä ole ottanut ohjia käteesi lemmikkiasiassa? Puhunut sille naisystävän ominaisuudessa järkeä?? Mä en tajua sua. Onneksi en. Kele mitä tyyppejä täällä palstalla.
ootteko te kaikki jotain 13-vuotiaita ponityttöjä ja animalian harhauttamia fanaatikkoaktivisteja.
Kissat kyllä pärjää. Ne pärjää villinäkin. Kylällä missä mä asun oli yks vanhus joka ruokki kissoja ja täällä on varmaan 30 villikissaa vaikka tuo kissanruokkija potkas tyhjää jo pari vuotta sitten.
Siellä ne asuu, talon kivijalan alla ja vanhassa navetassa ja ties missä.
Ei oo laatikoita, eikä anneta vettä tai ruokaa.
Katti on peto ja saalistaja. Etelä-Suomessa talvetkin on nii leutoja että ne pärjää nykysin ihan hyvin.
Miksei ne pärjäisi sun exäs luona ?
Vai onko se joku turkkilainen kebab-pizzayrittäjä jonka pelkäät tekevän kissastasi lounasspeciaalin ?
"Vai jätänkö exälle, jonka kissojen hoito ei ole niin säntillistä (=paskaset laatikot, ei rokotuksia/madotuksia, ruokaa pari kertaa päivässä jos muistaa)."
Sisällä ei ole samoja selviytymisen mahdollisuuksia, kuin ulkona.
ootteko te kaikki jotain 13-vuotiaita ponityttöjä ja animalian harhauttamia fanaatikkoaktivisteja. Kissat kyllä pärjää. Ne pärjää villinäkin. Kylällä missä mä asun oli yks vanhus joka ruokki kissoja ja täällä on varmaan 30 villikissaa vaikka tuo kissanruokkija potkas tyhjää jo pari vuotta sitten. Siellä ne asuu, talon kivijalan alla ja vanhassa navetassa ja ties missä. Ei oo laatikoita, eikä anneta vettä tai ruokaa. Katti on peto ja saalistaja. Etelä-Suomessa talvetkin on nii leutoja että ne pärjää nykysin ihan hyvin. Miksei ne pärjäisi sun exäs luona ? Vai onko se joku turkkilainen kebab-pizzayrittäjä jonka pelkäät tekevän kissastasi lounasspeciaalin ?
t. kissanainen myös, 4 omaa kissaa
kissanhoitaja jos ei hoida niitten rokotuksia ja hiekka-astioiden siivoamista.
Minusta on aivan päivänselvää, että tuollaiselle ap:n ei pidä omaa kissaansa jättää. Ja jos kissa ei viihdy yksin vaan kaipaa seuraa, sille voi hankkia kisaskaverin.
Mitä lapseen tulee niin mieshän lapsen asiat päättää - eipä siinä mitään kiristämistä tarvi olla. Jos ei kerran kissaakaan saisi koskaan käydä katsomassa niin miksi ihmeessä mies sallisi tavata omaa lastaan?
PS. Onnea ap kun pääset tuollaisesta hyypiöstä eroon. Kuulostaa erittäin epäkypsältä ihmiseltä!
osaatko lukea. Aktiivihiilisuodatin ja tuuletin.
Voisin toki olla ahkerampikin.
Mutta ilmeisesti ei tarvitse, sillä kissahan kertoo jos vessa ei ole riittävän siisti tekemällä tarpeitaan muualle.
Tätä ei ole meillä tapahtunut ikinä.
Tää on hyvä vessa mikä mulla on ja vielä ns. kylmässä eteisessä niin ei hajut muhi, talo kun on vanha niin on oikeastaan kolme eteistä peräkkäin:
http://www.zooplus.fi/shop/kissat/hoitotarvikkeet/kannelliset/196246