Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ero tuli. Mitä teen kissalleni, jonka mies haluaa pitää??

Vierailija
25.12.2011 |

Vein kissani miesystävän luokse aika tasan 4 vuotta, sillä siellä oli kaksi muutakin kissaa ja omani on hyvin sosiaalinen. Kissat ovat tulleet toimeen hyvin ja kissani selvästi viihtyy tuolla.

Nyt on ero tullut ja mietin mitä teen kissalle. Mies kissan mielusti pitäisi, mutta on tehnyt myös selväksi, että kissaani en tule enää ikinä näkemään, jos sen sinne jätän.

Olen ottanut tuon kissan yksikseni, sopinut huolehtivani siitä.Olen ruokkinut, hoitanut ja rokottanut/madottanut. Olen aksanut omaisuuden eläinlääkäreistä. Nyt pitäisi miettiä, mitä teen kissalle. Otanko sen omaan asuntooni ja otan sille kaverin ja toivon, että se olisi täällä yhtä onnellinen. Vai jätänkö exälle, jonka kissojen hoito ei ole niin säntillistä (=paskaset laatikot, ei rokotuksia/madotuksia, ruokaa pari kertaa päivässä jos muistaa).

Mitä te tekisitte? Mies kiristää minua lapsellaan. Tuntuu että vaivun samalle tasolle, vaikka kyseessä onkin vain eläin. Silti haluan ajatella myös tämän eläimen parasta.

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
25.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tässä kuviossa kissojen lisäksi ihmislapsia????Mies kiristää lapsellaan eikä anna kissaasi sulle vai onko kissa se lapsi???

Vierailija
2/38 |
25.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos on noin leväperäinen hoitaja. Sinäkö ne hiekat sitten yleensä putsaat jne.? Kissa on kuitenkin aika sopeutuvainen eläin ja jos ei ole kovin vanhasta kissasta kyse, jolle muutto olisi kova stressi niin ottaisin katin kainaloon samalla kuin itse häipyisin.

T. kissallinen mamma

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
25.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies kiristää lapsellaan. Olen eroa halunnut melkein kaksi vuotta, mutta mies on aina vetänyt tuon lapsikortin peliin. Nyt on mitta täynnä ja olen valmis lähtemään, silläkin uhalla etten tätä lasta näe enää ikinä.

En rinnasta lasta/ihmistä ja eläintä. Nyt on vain tilanne se, että elukan joskus otin ja siitä pitää myös huolehtia. En ole sairas. Olen pitänyt lasta kuin omaani koko suhteen ajan. Minulla vain ei ole oikeuksia taistella hänen tapaamisen vuoksi. Kissaani minulla on oikeus, ja sen mieskin tietää. ap

Vierailija
4/38 |
25.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viestisi oli tosiaan hieman epäselvä, mutta ymmärsin kai suunnilleen mikä on tilanne. Mutta mietitkö siis enemmän sitä, saisiko kissa exän luona riittävää hoitoa, vai että raaskitko luopua siitä? En siis ihan ymmärtänyt, että olisiko kissan parempi olla sinun luonasi vai exäsi luona, vai etkö oikeastaan itsekään tiedä? En usko että kissa kärsii vaikka joutuisi jättämään kissakaverinsa, varsinkaan jos sinun on mahdollista ottaa toinen kissa. Jos oikeasti uskot, ettei mies pidä kunnolla huolta lemmikeistään, älä jätä kissaasi sinne. Varsinkaan kun et sitten pystyisi jatkossa seuraamaan mitä sille kuuluu, luulen että kissasi kohtalo jäisi vaivaamaan jos et voi olla varma miten mies sitä hoitaa.

Tuli vähän olo, että et välttämättä haluaisi pitää kissaasi kun se on ilmeisesti ollut miesystäväsi hoidossa jo pitkään. Harkitsetko sen pitämistä siis vain velvollisuudentunnosta, ettei tarvitsisi jättää huonoon hoitoon? Ota ihmeessä kissa itse, ja ala sitten miettiä mahdollista uutta kotia tai katso jos pärjäät sen kanssa itse hyvin.

Ei varmastikaan ole yhtä päivänselvää ratkaisua, sinun täytyy itse punnita oletko valmis huolehtimaan kissasta ja mikä on sille paras paikka.

Vierailija
5/38 |
25.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapseen sinulla ei ikävä kyllä ole oikeutta, kun et ole biologinen vanhempi. Jos lapsi on isompi, hän voi halutessaan tavata sinua mutta jos lähivanhempi vastustaa niin onhan se hankalaa. Ota kissalle uusi kissakaveri, varaat vaan aikaa totuttamiseen uuteen kissakamuun niin uskon että kaikki menee hyvin. Jos kissalla ei ollut isompia ongelmia sopeutua tuonnekaan paikkaan uuteen kissalaumaan niin uskon että kisu pärjäisi uudenkin tulokkaan kanssa.

T. Kissallinen mamma

Mies kiristää lapsellaan. Olen eroa halunnut melkein kaksi vuotta, mutta mies on aina vetänyt tuon lapsikortin peliin. Nyt on mitta täynnä ja olen valmis lähtemään, silläkin uhalla etten tätä lasta näe enää ikinä. En rinnasta lasta/ihmistä ja eläintä. Nyt on vain tilanne se, että elukan joskus otin ja siitä pitää myös huolehtia. En ole sairas. Olen pitänyt lasta kuin omaani koko suhteen ajan. Minulla vain ei ole oikeuksia taistella hänen tapaamisen vuoksi. Kissaani minulla on oikeus, ja sen mieskin tietää. ap

Vierailija
6/38 |
25.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kaveri sille kotiinne.

Vierailija
7/38 |
25.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ottaa kissan ja hoitaa sen, itsepä sen aikoinaan otin ja lupasin huolehtia. Toisaalta ajattelen, että exän luona sillä olisi tutut kuviot, vaikka hoito onkin välillä huonoa. Toisaalta haluan jatkossakin nähdä tuota eläintä. Olen itsekin aivan sekaisin. En uskonut, että huoli kissasta olisi se suurin tässä vaiheessa.. ap

Vierailija
8/38 |
25.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luuletko että ex hoitaa kissasi kunnolla (hänen mittapuullaan) kun olet lähtenyt vai onko sen tyyppinen että saattaa kostaa kostojaan myös eläimelle?

T. Kissallinen mamma

ottaa kissan ja hoitaa sen, itsepä sen aikoinaan otin ja lupasin huolehtia. Toisaalta ajattelen, että exän luona sillä olisi tutut kuviot, vaikka hoito onkin välillä huonoa. Toisaalta haluan jatkossakin nähdä tuota eläintä. Olen itsekin aivan sekaisin. En uskonut, että huoli kissasta olisi se suurin tässä vaiheessa.. ap

Vierailija
9/38 |
25.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mietin muuten ylläkirjoittaneen kanssa,montakos kertaa se kissa pitäisi ruokkia mielestäsi..?

Koirakin pärjää kerta päivässä ruokinnalla, itse ruokin kaksi kertaa mutta tiedän monia joiden koira aterioi vaan kerran päivässä.

Ei siis kissoilla madotuksia?? Kissahan syntyy monesti matoja suolistossaan,kyllähän se nyt madottaa täytyy tai menee eläinrääkkäyksen puolelle!

Ota se kissasi sieltä mukaasi ja koita ohjeistaa eksääsi madotuksen tärkeydestä.

Näin minä toimisin.

Vierailija
10/38 |
25.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ihminen kohtelee uskollista ja rakasta eläinystäväänsä hyvin ja hoivaten! Pikemminkin se kertoo paikoillaan olevasta sydämestä ja lempeästä luonteesta! Olisi outoa jos EI kiintyisi. Eikä se yhtään vähennä lämpöä ja välittämistä niitä läheisiä ihmisiä (ja ihmisiä yleensäkin) kohtaan, myöskään siis niitä omia lapsiaan kohtaan, varmaan päinvastoin. Ja kuule, ne lapset oppivat hyvästä esimerkistä kotonaan kunnioittamaan elämää, siis sitä eläintenkin elämää, kun ne vanhemmat hoitavat lemmikitkin hyvin ja kuten kuuluu. Se on arvo sinänsä.

Sun (toi yks *##2""* kommentoija) kaltaiset julmat pirut ne hiton sairaita ovat, jos nyt jotkut ovat. Älä ainakaan kuule itse ota lemmikkiä, jos ne eivät sulle mitään merkitse.

Ja ap:lle, no kai nyt otat omasi erossa mukaan ja varsinkin sanot sille ex-äijälles että alkaa pitää omistaan parempaa huolta ja vähän äkkiä! Tai sähän voit ottaa nekin, saavat ehkä paremman (?) kodin.

Vierailija
11/38 |
25.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mietin muuten ylläkirjoittaneen kanssa,montakos kertaa se kissa pitäisi ruokkia mielestäsi..?

Koirakin pärjää kerta päivässä ruokinnalla, itse ruokin kaksi kertaa mutta tiedän monia joiden koira aterioi vaan kerran päivässä.

Ei siis kissoilla madotuksia?? Kissahan syntyy monesti matoja suolistossaan,kyllähän se nyt madottaa täytyy tai menee eläinrääkkäyksen puolelle!

Ota se kissasi sieltä mukaasi ja koita ohjeistaa eksääsi madotuksen tärkeydestä.

Näin minä toimisin.

Kissalla ollut pennusta asti runsaasti matoja. Kerran tai pari vuodessa on pitänyt hakea eläinlääkäriltä loishäätöpiikki. Tähän mies ei ole ryhtynyt ja koitettu on hoitaa elukat apteekin tavaroilla.

siis aamulla ja illalla, JOS mies on muistanut ne ruokkia ja jos ruokaa on kaapissa. Vesi vaihtuu ehkä kerran viikossa ja voi olla parikin päivää tyhjänä. Hiekkalaatikot tyhjenee kerran viikossa ja sinäkin aikana narttukissa on on kussut ja paskonut ympäri kämppään. Jos minä olen kotosalla, niin nuo rutiinihommat tulee hoidettua päivittäin, useimmiten mun toimesta. ap

Vierailija
12/38 |
25.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta totuus taitaa olla se, että sä et oikeastaan _haluaisi_ kissaa mukaasi vai mitä?

T. Kissallinen mamma

Samaa mietin muuten ylläkirjoittaneen kanssa,montakos kertaa se kissa pitäisi ruokkia mielestäsi..? Koirakin pärjää kerta päivässä ruokinnalla, itse ruokin kaksi kertaa mutta tiedän monia joiden koira aterioi vaan kerran päivässä. Ei siis kissoilla madotuksia?? Kissahan syntyy monesti matoja suolistossaan,kyllähän se nyt madottaa täytyy tai menee eläinrääkkäyksen puolelle! Ota se kissasi sieltä mukaasi ja koita ohjeistaa eksääsi madotuksen tärkeydestä. Näin minä toimisin.

Kissalla ollut pennusta asti runsaasti matoja. Kerran tai pari vuodessa on pitänyt hakea eläinlääkäriltä loishäätöpiikki. Tähän mies ei ole ryhtynyt ja koitettu on hoitaa elukat apteekin tavaroilla. siis aamulla ja illalla, JOS mies on muistanut ne ruokkia ja jos ruokaa on kaapissa. Vesi vaihtuu ehkä kerran viikossa ja voi olla parikin päivää tyhjänä. Hiekkalaatikot tyhjenee kerran viikossa ja sinäkin aikana narttukissa on on kussut ja paskonut ympäri kämppään. Jos minä olen kotosalla, niin nuo rutiinihommat tulee hoidettua päivittäin, useimmiten mun toimesta. ap

Vierailija
13/38 |
25.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sinä olisit jättämässä minut, en myöskään antaisi kissaa sinulle.

Itse asiassa veisin piruuttani kissan piikille ja kertoisin siitä sinulle.

Ja nauraisin paskaisesti päälle.

Vierailija
14/38 |
25.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta totuus taitaa olla se, että sä et oikeastaan _haluaisi_ kissaa mukaasi vai mitä?

T. Kissallinen mamma

Toki välitän kissasta, otinhan sen aikoinaan. Nyt on vain huoli kissan pärjäämisestä. Jos jätän kissan exälle, niin en ikinä enää koskaan kuule siitä tai saa tietää miten se voi. ap

Vierailija
15/38 |
25.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja käske sitä pitämään omistaan IHAN HETI parempaa huolta! Vesi kuppiin päivittäin, hiekka lapioiden päivittäin, riittävä hyvä kissalle sopiva ruoka, virikkeitä!!!

Vierailija
16/38 |
25.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kissoista ei huolehdita asianmukaisesti ja jos tyyppi muutenkin on kiristykseen ja uhkailuun taipuvainen niin miksi luulet että se edes hoitaisi sun kattiasi sitäkään vähää mitä omiaan, kun olet poissa? Kissa mukaan ehdottomasti.

mutta totuus taitaa olla se, että sä et oikeastaan _haluaisi_ kissaa mukaasi vai mitä? T. Kissallinen mamma

Toki välitän kissasta, otinhan sen aikoinaan. Nyt on vain huoli kissan pärjäämisestä. Jos jätän kissan exälle, niin en ikinä enää koskaan kuule siitä tai saa tietää miten se voi. ap

Vierailija
17/38 |
25.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vettä toki pitää lisätä päivittäin ja ruokkia, mutta kamoon, itselläni ainakin on aktiivihiilisuodattimella ja sähköisellä tuulettimella varustettu umpinainen ovellinen kissanvessa.

Riittää kun kerran viikossa tyhjentää kastuneet ja jätökset pois ja lisäilee uutta pellettiä.

Ja hiirien metsästäminen vanhassa talossa saa riittää virikkeiksi.

Ja käske sitä pitämään omistaan IHAN HETI parempaa huolta! Vesi kuppiin päivittäin, hiekka lapioiden päivittäin, riittävä hyvä kissalle sopiva ruoka, virikkeitä!!!

Vierailija
18/38 |
25.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vettä toki pitää lisätä päivittäin ja ruokkia, mutta kamoon, itselläni ainakin on aktiivihiilisuodattimella ja sähköisellä tuulettimella varustettu umpinainen ovellinen kissanvessa.

Riittää kun kerran viikossa tyhjentää kastuneet ja jätökset pois ja lisäilee uutta pellettiä.

Ja hiirien metsästäminen vanhassa talossa saa riittää virikkeiksi.

Ehkä sulta puuttuu toimiva hajuaisti, mutta ennen kaikkea se kissa siistinä eläimenä (!) arvostaa puhdasta laatikkoa. Siksi päivittäin paakut pois, kyllä.

Mutta ei se yllätä yhtään tuo sunkaan kirjoituksesi, tän palstan "tason" huomioiden! :(

Vierailija
19/38 |
25.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaveritkin ovat maininneet, että haisen kissankuselta kun ovat vaatteen olleet kuivumassa tuolla kylppärissä. Exän äitikin on valittanut epäsiisteydestä ja kissanhoidosta koko suhteen ajan. On toivonut, että minä saisin tilanteen muuttumaan. Ei ole muuttunut mikään tuossa huushollissa ja sekin on osasyy siihen miksi lähden. ap

Vierailija
20/38 |
25.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohitat nuo kysymykset koko ajan!