Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Saiko/saako teillä isommat sisarukset (esim. yli 4v.) avata pienempien sisarusten lahjoja?

Vierailija
24.12.2011 |

Mulla meinas niin palaa käpy, kun 5v. repi koko ajan pikkusisaruksensa (1,5v.) lahjoja...

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
24.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei missään nimessä.

Vierailija
2/13 |
24.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhteisetkin avattiin yhdessä, joainen vuorollaan avasi paketin sitä katseltiin ja ihasteltiin, välillä leikittiinkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
24.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhteisetkin avattiin yhdessä, joainen vuorollaan avasi paketin sitä katseltiin ja ihasteltiin, välillä leikittiinkin.

mutta 5v. sitten sillä välin repi pienemmän muita lahjoja auki.

ap

Vierailija
4/13 |
24.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja niin Noora saa palata omien tavaroittensa pariin.

Vierailija
5/13 |
24.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kun oli alunperin vähän pelkoa että onko yksvuotiaalle 'liian vähän' lahjoja, niin eipä tuo ollut niistä ollenkaan kiinnostunut. kaks lahjaa oli saatu auki siihen mennessä kun 2.5v oli avannut kaikki omansa. yhessä 1v:n kanssa yritettiin niitä lahjoja avata, mutta ei niin ei, isosiskon jo avaamat lelut oli paljon mielenkiintoisempia niin sitten sai isompi avata muutaman pienemmän lahjan.

Vierailija
6/13 |
24.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kun oli alunperin vähän pelkoa että onko yksvuotiaalle 'liian vähän' lahjoja, niin eipä tuo ollut niistä ollenkaan kiinnostunut. kaks lahjaa oli saatu auki siihen mennessä kun 2.5v oli avannut kaikki omansa. yhessä 1v:n kanssa yritettiin niitä lahjoja avata, mutta ei niin ei, isosiskon jo avaamat lelut oli paljon mielenkiintoisempia niin sitten sai isompi avata muutaman pienemmän lahjan.

Meillä vähän alle 11kk ikänen "ihan itse" availi omia lahjojaan (siis mummin avustuksella), tietenkään ei isoveli niitä availlut. Ja kyllä meillä pikkuneiti oli kovin kiinnostunut lahjoistaan, saman verran sai paketteja kuin isompikin.

Vierailija
7/13 |
25.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että pienempi avaa itse, mutta sitten oli näitä mummeja ja muita, jotka heti alkoivat "no mutta voihan Liisa ja Lotta auttaa Siiriä..." Niin jäi vain mietityttämään, että miten muilla on ollut... No, ensi vuonna ovat isommat äidillään ja sitä seuraavana varmaan (toivottavasti) jo ymmärtävät paremmin ja pienin osaa jo pitää puolensa:)

ap

Vierailija
8/13 |
25.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mummelit vaihtoon. Ei ihme jos nuoret eivät kunnioita toisten tavarat...

Vierailija
9/13 |
25.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljastuihan se totuus sieltä sitten.. Eli isommat eivät ole sun lapsias. Jos saat muita lapsia itse, olen satavarma, että sua tuskin harmittaa jos 3-vuotias "auttaa" pienempäänsä avaamaan.

Toki ymmärrän, että haluat pitää omasi puolia, mutta kuulosti silti hiukan huvittavalta.

Vierailija
10/13 |
25.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

1½v. ei ollut laisinkaan kiinnostunut paketeista, joten annoimme 5-vuotiaalle luvan avata lahjat. Esikoinen menikin sitten pikkusiskonsa perässä hokien "katsos mitä täältä tuli".

Vierailija
11/13 |
25.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljastuihan se totuus sieltä sitten.. Eli isommat eivät ole sun lapsias. Jos saat muita lapsia itse, olen satavarma, että sua tuskin harmittaa jos 3-vuotias "auttaa" pienempäänsä avaamaan. Toki ymmärrän, että haluat pitää omasi puolia, mutta kuulosti silti hiukan huvittavalta.

Ja eri asia, jos olisi ollut vauva kyseessä. Esim. ristiäisissä isommat sisarukset saivat luvan kanssa avata vauvan lahjat. Nyt kuitenkin mun mielestä 1,5-vuotias oli "oikeutettu" avaamaan lahjansa itse, etenkin kun isommilla sisaruksilla oli kasapäin omia lahjoja (ennemmän kuin pienimmällä, koska itse olin heille ennemmän ostanut, pieni kun ei vielä sitä määrää ymmärrä).

ap

Vierailija
12/13 |
25.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin pojat nyt jo isoja poikia.

Vierailija
13/13 |
25.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska tuo leikki-ikäinen ei itse osaa.