Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Syömishäiriöisen joulu

Vierailija
24.12.2011 |

Onko muille syömishäiriöisille joulu rankkaa aikaa? Mulla on muuten homma hallinnassa, mutta kun mennään arkisyömisen ulkopuolelle, ahdistaa. Mutta kyllä tämä tästä, kun välill tilittää päivkirjaan.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
24.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

varsinkin kunnon sukujoulu jossa "tuputetaan" ruokaa. mulla syömiset jo ennestään ihmisten tarkkailussa menneen takia, vaikka nyt ihan hyvässä kunnossa. Jotenkin muiden tietoinen tarkkailu vaan pahentaa omia ajatuksia, vaikea rentoutua.

Vierailija
2/3 |
24.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Munkin syömiset on tarkkailussa, valitettavasti. Olen yli kolmekymppinen ja tosi hyvässä tasapainossa ollut jo pitkään, mutta juhlapyhät julkisyömisineen on silti rankkoja. Syön hyvin, mutta en kestä yhtään siihen puuttumista. Tämä on se taso, jolle olen vuosien hoidon jälkeen päässyt.

Onneksi nämä ei kestä ikuisesti. En siis vahdi painoani, vaan ahdistun siitä, että sitä vahdataan. Joku voi pitää tätä sairaana, mutta ottaen huomioon lähtötason tämä on ihan huippusaavutus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
24.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ennen joulua alan aina ahdistua. usein käy vielä niin, että ajattelen, että en voi nyt edes laihduttaa, kun on joulu, että sen jälkeen sitten voi, vaikka en edes syö jouluruokia kuin kaksi päivää, ja silloinkin varmaan vähemmän kuin kaikkina muina vuoden päivinä kun vihaan jouluruokia! koita nauttia tunnelmasta ja ajatella, että syöthän sä arkenakin, joten nytkin siis. älä pakota itseäsi syömään tavallista enempää, jos ahdistaa. syö sitä, mistä oikeasti pidät, niin ei tunnu, että syöt aivat turhaan. tsemppiä!:)