siis toi siianmäti-sipuli-smetana-sössö on ehkä maailman herkullisinta!
Kohta ei oo huomiseksi yhtään jäljellä kun käyn maistelemassa...
Kommentit (15)
rli mätiä (mulla oli pieni muovirasia puolillaan), raaka punasipuli tosi hienoksi silputtuna ja purkillinen smetanaa. Sekoitetaan keskenään ja syödään vaikka ruisleivän tai rieskan päällä. Tai sitten ihan sellaisenaan purkista niin kuin minä...
Mulla on mätiä, smetanaa ja sipulia varattu huomiselle, mut miten paljon laitan mitäkin?
ja sössää sen sitten siinä. Saa kaikki makunsa mukaan :)
Tosin mäti on muuta kuin siian, mutta melkein mikä tahansa mäti käy. Tuon punasipulin, mätin ja smetanan lisäksi itse lisäsin siihen myös vähän tilliä, mustapippuria ja sitruunamehua.
mätiä oli pieni citymarketin lihatiskin muovirasia puolillaan, oisko arviolta 100g? En ole ihan varma. Siihen 1 normikokoinen punasipuli ja 1 purkki smetanaa.
mitään muuta :) Mädin maku pääsee hienosti esiin ilman pippuria... mutta makuasioistahan ei sovi kiistellä.
Herkullista joulua kaikille!
Mäti pitäis vaihtaa kylmäsavuloheen. (Joo kivittäkää vaan)
Tätä mietin minäkin.
kiitos vinkistä! Mä mietin mitä teen tuosta savulohesta. Siis käykö siihenkin sipuli-smetana combo?
Mä laitan mädin, sipulin ja smetanan eri kippoihin, niin sitten voi tehdä mieleisensä yhdistelmän. Tillisilppu ja mustapippuri eivät myöskään haittaa tuossa herkussa.
Mä menin sitten ostamamaan lohen mätiä!!
Ihmettelinkin miksi se on niin kallista.
mulla on jääkaapissa tekeytymässä pikku vuo'issa(miten taipuukaan:-D) hyydykemössö johon tuli smetanaa, kuohukermaa, lohituorejuustoa, kirjolohenmätiä, sipulia, tilliä ja hitusen suolaa ja pippuria ja sit kiehuvaan sitruunamehuun sekotettu 5 liivatelehteä, on kyllä herkkua=)
pliiis