Ja taas muistaa appiukko huomenna korostaa...
että "etkö sinä olekaan tehnyt ITSe pipareita, kakkuja tai laatikoita?". Muistaa mainita myös että anoppi (vaimonsa) aina tekee nämä itse. Pitäisköhän mun taas mainita että anopilla ei ole pieniä lapsia eikä ole koskaan 3 pientä lasta ollutkaan...anoppi ei myöskään lapsensa ollessa pieni ollut töissä (kuten minä nyt) ja tälläkin hetkellä on eläkkeellä.
Mua vaan oikeasti huvittaa jo kun tiedän tämän toistuvan joka vuosi...
Kommentit (13)
En kestä miniöiden rutinaa siitä, miten meillä on kaikki väärin. Passaan kuulemma miestäni liikaa, kun en ennätä joulunlaiton ohessa hoitamaan heidän lapsiaan.
Onneksi toisen pojan lapsilla on mahatauti ja toisessa perheessä on räkätautia. Me vanhukset saamme viettää rauhallisen ihanan joulun kahdestaan, lukea kirjoja ja valvoa pitkään eikä kukaan tule valittamaan, että aamupalalla on vääränmerkkistä appelsiinimehua ja joululeivonnaiset on tehty itse eikä ostettu kaupasta.
selittelyistä ollenkaan. Katsot vain silmiin kauan ja sanot...AHA ja jatkat syömistä tai puuhastelua.
toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos vaan!
Vai kuuluuko appiväki teidän perheeseen?
vaikkakaan ei ydinperheeseen. Meillä on aika laaja tämä perhekäsitys ja hyvä niin...meille tulee myös mun sisaruksia jotka kuuluvat perheeseen myös. Miksi muuten sukulaisia ei saisi tavata jouluna? t. ap
Teen aina kaikki jouluruuat itse, toisen kuin anopin toinen miniä, vietämme joulua joka toinen vuosi meillä ja joka toinen vuosi miehen veljen perheen luona. Joka vuosi anoppi voivottelee ja taivastelee miten minä olen niin viitseliäs kun teen ruuat alusta alkaen itse ja miten hyviä ne ovat, toisen miniän luona joulua viettäessä sanoo aina että eivät nämä valmislaatikot maistu miltään verrattuina itse tehtyihin. Minua niin nolottaa ja tuntuu pahalta toisen puolesta..ja ihan hyviltä ne valmislaatikot minusta maistuvat.
hyvä, kun jo valmiiksi tiedät mitä apelta odottaa, voit antaa valituksen mennä samalla vauhdilla toisesta korvasta pihalle.
Voit myös kysyä apelta kuinka monesti hän on valmistanut perheen jouluaterian omin kätösin, onnistuisiko edes?
ja ilman minkäänlaista ivaa tai pettymystä tai muuta sanot vaan, että "mä olen niin tumpelo, ettei onnistu. On sulla ihailtavan taitava vaimo. Toivoisin joskus itse olevani sellainen".
Koita olla aito! Näin kaikille jää hyvä mieli eikä kenenkään tarvitse loukkaantua.
Sillä ethän sä nyt oikeesti voi tollasesta loukkaantua, mä en ainakaan. Nuo on noita vanhoja käsityksiä, joille meidän sukupolvi piut paut antaa.
Nauti joulustasi ja omasta perheestäsi! Mieti miten upean esikuvan annat lapsillesi, kun käsittelet asian näin.
korvasta sisään ja toisesta ulos. Mä teen yleensä aina itse, tänä vuonna ollut niin kiire töissä, että olen onnellinen asiakkailta saamastani kakuista ja suklaista. Piparit ostin kaupasta ja samoin laatikot. Tortut paistelen jos maistuu. Tilanteet vaihtelee. Ei meillä ois tänä vuonna edes pakastimeen mahtunut laatikot, kun siellä on lankaa ja pari pulloa väkeviä unohtuneena - en laiskana jaksanut tyhjennellä. Hyvällä omatunnolla valmista tänä vuonna.
Mun miespä tekee meillä laatikot:-) Ite en oo koskaan tehnyt enkä ajatellu tehdäkään kun en laatikoista tykkää yhtään.
reippaasti että joo, niin ostin ja selostat vielä mitä mikäkin maksoi ja mistä kaupasta...
Sai appiukko kuulla kunniansa, että minkähän takia hän teki ne itse: koska silloin muinoin niitä ei kaupasta saanut, eikä ukko pistänyt tikkua ristiin auttaakseen. Ei kuulemma varmasti tekisi nykypäivänä mitään, eikä ottaisi niin laiskaa ukkoa :D. En pystyny olemaan nauramatta :D.