Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen joutunut käyttämään markettikosmetiikkaa tässä jonkin aikaa

Vierailija
23.12.2011 |

tiukemman rahatilanteen takia ja oikeasti eron huomaa, jos vertaa laadukkaisiin kosmetiikkamerkkeihin. On jopa työkaveri kommentoinut, että näytätpä väsyneeltä, vaikka olen kuinka yrittänyt ehostaa itseäni. Tai ehkä en osaa vain käyttää niitä.

Onko täällä tyytyväisiä edullisen kosmetiikan (meikit + ihonhoitotuotteet) käyttäjiä ja mitä merkkejä suositte? Olen ihan epätoivoinen :(

Kommentit (62)

Vierailija
41/62 |
23.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Hei, mistä muualta kosmetiikkaa pystyy ostamaan kuin prismasta, apteekista, kodin ykkösestä ja cittarista? Siis pitääks mun mennä stokkalle hakeen jotain elisbeth rubenstainia? Tai Max Vuittonia?

Avon, Oriflame, Dermosil mitä näitä on. Työpaikoilla kiertää noita kuvastoja ja joku ottaa tilauksen ja tuo sitten tuotteet laskun kanssa töihin. Ja on jotain Tupperware-tyylisiä kotikutsujakin.

Vierailija
42/62 |
23.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut, että joissain tuotteissa eron laadukkaan ja laaduttoman välillä huomaa herkemmin. Esim. kynsilakoissa on valtavia eroja, kun taas huulipunissa/huulirasvoissa en huomaa juuri mitään eroa.

Summa summarum, laadukkaina kannattaa ostaa:

- kynsilakka

- meikkivoide ja puuteri

- poskipuna

(Diorilla, Lancomella ja HR:lla on hyviä)

Muut meikit kestävät pienemmänkin panostuksen.

Rasvat kannattaa ostaa tosin laadukkaina.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/62 |
23.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että minulla on hieman epätasavärinen, silloin tällöin näppyläinen, pintakuiva ja rasvoittuva iho.

Avonin eräs naamio, Clearskinin mustapäille tarkoitettu, pienentää ihohuokosia ja tasoittaa näin hieman ihon väriä. Oli myös yksi Spa-sarjan naamio, sake ja riisi, muistaakseni, joka tasoittaa ihonväriä.

Kuorin ihoa nykyään tosi harvoin, ihon kunto parani todella nopeasti, käytän vaahtoavaa pesuainetta jossa on salisyylihappoa.

8

Vierailija
44/62 |
23.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan samoin kuin ns.kalliissakin. Juttu on vaan siinä, että osaako löytää ne eikä sorru mainoksiin. Olen vaihtanut todella kalliin värivoiten ihan halpikseen ihan vaan siksi että se on parempi kuin kallis. Luomiväritkin hankin ihan muualta kuin kalliiden merkkien tiskeiltä. Mulla on ripsiväri ja huulipuna ainoastaa 'kalliita'.

Vierailija
45/62 |
23.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

menevät vanhaksi 6kk tai 12 kk avaamisen jälkeen. Eli puolta vuotta vanhempaa ripsaria esim. ei kannata käyttää, se sisältää siinä vaiheessa jo melkoisen määrän pöpöjä ja muuta paskaa. Joten toi sun peruste "Laadukkaat tuotteet kestävät mulla ainakin käytössä vuosia" on ihan syvältä.

Mullakin on rahatilanne ollut puolisen vuotta aika huono, mutta en kyllä sen takia ole alkanut ostaa mitään roskaa. Laadukkaat tuotteet kestävät mulla ainakin käytössä vuosia, lähinnä joutuu harkitsemaan että milloin täytyy heittää pois vain siksi että on ollut avattuna pitkään. Ostan pari kertaa vuodessa muutaan hyvän tuotteen, ei tarvitse yhtään enempää rahojaan tuhlata. Ja nyt kun on tiukkaa, pärjään vanhoilla ihan hyvin. Ei ole tapana ostella esim. muotisävyjä koko ajan vaan käytän itselleni sopivia, klassisia sävyjä.

Silloin vuosia sitten nuorena kun ostelin marketkamaa niin sitä rahaa kyllä taisi mennä vaikka kuinka kun aina kaikkea osteli ilman tarvetta ja miettimättä - kun on niin "halpaa"...

Vierailija
46/62 |
23.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ripsiväri pitää kuitenkin ostaa muutaman kuukauden välein, olen itse ollut tyytyväinen Lumeneen.

Vierailija
47/62 |
23.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika tujuja aineita, salisyylihappo kuivattaa. PIntakuivaa ihoa kannattaa koskeuttaa tehokkaasti sen kanssa. Ja iho "tottuu" ajan kanssa puhdistusaineeseen.

Mä pesin samalla tavalla teini-ikäisenä kun oli finnejä kuin kukkia kedolla, mutta nykyään käytän vain sensitive-puhdistusainetta (joku Garnier-purkki) ja ksvovettä, nyt talvella suojaavaa kosteusvoidetta, välillä kuorin ja kosteutan naamioilla. Huomasin pari vuotta teini-iän jälkeen että itse aiheutin ihon kuivumisen noilla salisyyli-tuotteilla ja nyt en käytä finneihin kuin täsmäkuivattajaa ja peitevoidetta. Iho tuottaa sitä enemmän rasvaa mitä kuivemmaksi sen pesee ja kun rasvaa tulee paljon, sitä pestään tehokkaammin= kierre valmis. Hellävaraisemmat aineet ei pese niin paljoa ihon omaa suojakerrosta pois ja ihon ei tarvitse pukata rasvaa yhtä paljon. Naamiot auttaa pitämään huokoset puhtaana ettei tule mustapäitä. Jokaisella on omanlaisensa iho, joillakin rasvainen, joillakin kuiva.

Vierailija
48/62 |
23.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

saa tarkan ja luonnollisen lopputuloksen ripsiin, niitä on joka meikkifirmalla. Avonin kumiharja+tuuheuttava ripsari on ollut mulla käytössä, on toiminut ja hinta kympin vaiheilla. Mä tilaan niitä yleensä kaksi kerralla ja mulla on omat tunnukset että voin tilailla tuotteita.

Vierailija
49/62 |
23.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

iho ei ole enää ihan mahdottoman kuiva.

Pesuaineessa on vain vähän salisyylihappoa ja rasvaan pesun jälkeen Hydrolonilla. Pesen kasvot vain kerran päivässä ja illalla pyyhin kasvovedellä kun en ole muuta keksinyt.

Finnejä on silloin tällöin, käytän niihin Phytomerin Olikopuria tai Basironia täsmähoitona. Mustapäät on isompi ongelma, mutta hyvällä rasvauksella vähentyneet. Käytän kosteuttavia naamioita silloin tällöin.

Minulla on ollut todella kosteuttavaa rasvaa ja jotain Garnierin 24h rasvaa mutta niistä on tullut näppylöitä. Apteekin geelivoide on ollut toimivaa. Nyt ajattelin kokeilla tuota uudistavaa rasvaa että miten käy.

Jossain luki että mustapäistä ihoa pitää kuoria, mutta kuorinta kuivattaa ja kuivuus aiheuttaa lisää mustapäitä :S

-21-

Vierailija
50/62 |
23.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta itse en juurikaan käytä ulkoisia aineita vaan panostan terveelliseen ruokavalioon, nukun tarpeeksi (aivan ihanaa varsinkin nyt pimeän aikaan), ulkoilen ja harrastan liikuntaa. Minulle tämä riittää hyvinkin pitkälle, iho on heleä ja lisäksi nauran paljon - se taas saa ihmisen näyttämään huomattavasti pirteämmältä kuin mökötysnaama ; )

Käytän ihonhoitoon joko hajusteettomia perusvoiteita tai oliiviöljyä; se tekee ihosta ihanan samettisen.

Kurkkuviipaleet vaan luomille, avocado-öljy-sitruuna-naamio kasvoille ja eikun pötköttelemään sohvalle joulumusiikin syleilyyn!

Sielu ja iho kiittävät.

Stressitöntä joulua!

Vierailija
51/62 |
23.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta itse en juurikaan käytä ulkoisia aineita vaan panostan terveelliseen ruokavalioon, nukun tarpeeksi (aivan ihanaa varsinkin nyt pimeän aikaan), ulkoilen ja harrastan liikuntaa. Minulle tämä riittää hyvinkin pitkälle, iho on heleä ja lisäksi nauran paljon - se taas saa ihmisen näyttämään huomattavasti pirteämmältä kuin mökötysnaama ; )

Käytän ihonhoitoon joko hajusteettomia perusvoiteita tai oliiviöljyä; se tekee ihosta ihanan samettisen.

Kurkkuviipaleet vaan luomille, avocado-öljy-sitruuna-naamio kasvoille ja eikun pötköttelemään sohvalle joulumusiikin syleilyyn!

Sielu ja iho kiittävät.

Stressitöntä joulua!

Vierailija
52/62 |
23.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sielu ja iho kiittävät.

Stressitöntä joulua!

Hyviä rasvoja ruokavaliossa, paljon kasviksia, säännöllinen ulkoilu, paljon unta yms.

Se ei vain kaikilla riitä :(

Plus että minulla on aina mustat silmäaluset, mutta onneksi ne jäävät vähän silmälasien taa, joten en jaksa välittää niistä enää.

Kosmetologilla kävin joskus, ja hän sanoi näppylöiden johtuvan hormooneista. Pintakuivuus taas johtuu siitä, että sopivaa rasvaa ei ole löytynyt. Rasvat tukkii, silikonit tukkii, jotkut saa ihon rasvoittumaan lisää tai sitten naama kiiltää jo valmiiksi mutta kiristelee.

-8 ja 21 ja 27-

Vierailija
53/62 |
23.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokalusikallinen kosteusvoidetta ja teelusikallinen sokeria ja äkkiä sillä naaman putsi ennenkun sokeri sulaa. Voiteen voi jättää hetkeksi kasvoille vaikuttamaan.

Vierailija
54/62 |
23.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se voi toimia... Tai sitten ei :(

Vierailija
55/62 |
23.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

H&M:n rajausväri on ollut huippu, ja tämä oli siis _todella_ halppis. Ripsivärisikin taisi olla ihan asiallinen mutta tuo rajausväri on huippu! Ja tyttöjen osastolla on jotain huulikiiltoja, nekin on ihan käytettäviä vaikka ihmisten ilmoilla ei kehtaa lisäillä jotain hello kittyä :)

Vierailija
56/62 |
23.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se voi toimia... Tai sitten ei :(

niin kiitos vinkistä ja kokeilen varmasti, olen tuosta oliiviöljystä kuullut aikaisemminkin :)

-8 ja21 ja..27?

Vierailija
57/62 |
23.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

samoin yves rocher. yves rocherin voiteet yms. on hyviä!!

Vierailija
58/62 |
23.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja Lumenen huulipunat haisevat niin järkyttävälle ettei niitä voi käyttää. Ja lisäksi Lumenen rajauskynät kirveltävät silmissä mutta niiden sensitive ripsaria olen sentään voinut käyttää.

Vierailija
59/62 |
23.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan apteekin tuotteita (Aco, Decubal jne).

Puhdistusgeeli on Erisan. Kasvovesi taitaa nyt olla Nivean.

Meikkivoide on Lumene, samoin puuteri, ripsari, meikkikynä, poskipuna jne.

Ennen käytin kalliimpia ihonhoitotuotteita ja meikkejä, mutta en kyllä nyt huomaa mitään eroa vaikka olen jo useamman vuoden käyttänyt apteekin ja markettien tuotteita. Esim. nuo apteekin kosteusvoiteet jne. on todella hyviä. Hyvä hinta-laatusuhde.

Vierailija
60/62 |
23.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet merkit tekevät kosmetiikkaa eri markkinoille, selektiivikosmetiikkaa erikoismyymälöihin ja basiciä marketteihin. Mutta tavara on eirlaista, eri raaka-aineet, purkit toisissa kestävämpiä jne. Ihan turha luulla, että saa samaa tavaraa eri hintaan.

Olen itse ollut samassa tilanteessa kuin ap, ja huomannut saman asian, valitettavasti. Iho on huonommassa kunnossa, sameampi, epätasaisempi jne. puolen vuoden markettikosmetiikan käytön jälkeen. Meikeistä en sano mitään, koska vanhat riittävät edelleen, vain ripsarin olen ostanut.

Luulen, että nuorella hyväihoisella ei ehkä niin suurta eroa ole, minkätasoisia tuotteita käyttää. Mutta tällainen keski-ikäinen iho on jo huomattavasti vaativampi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän seitsemän