Olen joutunut käyttämään markettikosmetiikkaa tässä jonkin aikaa
tiukemman rahatilanteen takia ja oikeasti eron huomaa, jos vertaa laadukkaisiin kosmetiikkamerkkeihin. On jopa työkaveri kommentoinut, että näytätpä väsyneeltä, vaikka olen kuinka yrittänyt ehostaa itseäni. Tai ehkä en osaa vain käyttää niitä.
Onko täällä tyytyväisiä edullisen kosmetiikan (meikit + ihonhoitotuotteet) käyttäjiä ja mitä merkkejä suositte? Olen ihan epätoivoinen :(
Kommentit (62)
Kuluttajatutkimuskeskus selvitti joskus kosmetiikan hintoja. Ihovoiteen tuontihinta on keskimäärin 18 % siitä hinnasta, jonka kuluttaja maksaa kaupassa. Tuontihintaa sisältyvät kaikki ne kulut, jotka voide on maksanut ennen maahantuontia, esim. tuotantokustannukset, pakkaus, osa markkinoinnista ja vamistajan voitto. Jos esim. voide maksaa 40 €, sen tuontihinta on 8 €. Mikä on itse voiteen osuus,
kun nuo em. kulut vähennetään? Iho- ja meikkimainonta on valtavaa. Höynätettäviä siis riittää.
myötä löysin itselleni uuden kasvo- ja käsivoiteen, Liberon perusvoide : ) Ei parabeeneja, ei hajusteita, ei kiiltoa ja sopii kuivalle iholleni tosi hyvin.
Minusta markettimeikit käy ihan hyvin tällaiseen kevyeen ehostukseen, jota tuskin huomaa.. Kanebon 38 olis kätevää, mutta nyt kotona ollessa kun meikkaus ei ole jokapäiväistä kelpaa hyvin Lumenekin. Ripsivärin tosiaan uusin usein, samoin tekisin huulipunien ja -kiiltojen osalta jos niitä käyttäisin.
...
Alkuun: iho joutuu päivittäin koville, on ilmastointia, pakkasta, viimaa, aurinkoa...
Hoitakaa siis ihoanne hyvin. Tässä peruspaketti:
- olipa ihosi rasvainen tai kuiva, älä ylipese. Älä kuori jatkuvasti. Käytä puhdistukseen ihan perusrasvaa apteekista. Pyyhi vanulla ja käytä sen jälkeen ei-alkoholipitoista kasvovettä. Merkillä ei niin väliä, ota apteekista mikä miellyttää.
- kokeile MaineBase-mineraalisuolaa. Tekee kutaa epäpuhtaalle iholle. Sekoita apteekin rasvan joukkoon, levitä kasvoille, anna vaikuttaa hetki ja huuhtele tai vielä parempi, pyyhi vanulla ylimääräiset pois. ÄLÄ LAITA MITÄÄN RASVAA TÄMÄN JÄLKEEN. Toista muutamana iltana viikossa.
- Kropan iho: ei altistu läheskään niin paljon ympäristön vaikutuksille. Mikä tahansa markettirasva käy. Sama juttu käsille. Kesäisin: rasvaa kätesi tuhdilla aurinkorasvalla. Mikään ei vanhenna niin nopeasti kuin auringon paiste. Käytä tätä "käsirasvaa" monta kertaa päivässä.
- Ihon tehohoitoon: sorry, tää maksaa mutta on hintansa väärti: Exuviance Vespera seerumi ja Rejuvenating Complex-yövoide. Erittäin riittoisa ja kestää paljon pidempään kuin markettirasvat.
- Silmänaluset: jos tummat, mikään ei oikeasti auta paitsi Restylane-filleri (lääkärin piikittämänä. Maksaa noin 500 per laaki mutta vie noin 15 vuotta iästä. Itselle laitettu pari kertaa.) Filleri kuluu itsekseen ajan mittaan pois, siksi pitää uusia vuosittain. Mutta: ei tartte huolehtia mustista silmänalusista tai niiden peittelyistä.
- Markettikamoissa on hyvääkin. Esim Lumenen oranssi sarja on todella laadukas. Mutta jo aika hintava sitten tästä hyvästä.
- Paras silmänympärysvoide: Sensai Cellular Performance. Oikeasti vaikuttais tasaavan sekä väriä että juonteita. On rasvainen, joten päälle on hyvä levittää peitevoidetta, joista paras on
- Maybellinen Dream Matte Mousse. Kestää pitkään, kannattaa välillä pyyhkäistä pinnalta pumpulilla pois vanha kerros.
Summa summarum: mikään hyvä ei ole ilmaista. Exuviancekin aika kallista, mutta toisaalta siinä ei ole mukana kovin paljon ilmaa, koska myynnissä vain kosmetologeilla (=vähemmän markkinointikuluja). Litrahinta kuitenkin huomattavasti paljon edullisempi kuin huippumerkeillä (Dior, E Arden, Lancome).
Ja vielä: oliiviöljy sisäisesti nautittuna. Laittakaa salaattiin, ruokaan, vetäkää vaikka pullon suusta mutta VÄHINTÄÄN 3 ruokalusikkaa päivässä, mielellään enemmän.
Ekstrana: Vivisante-puristeet. Kosteuttaa sisältäpäin.
mä näytän ihan hehkeältä vaikka ostan sitä halvinta rimmeliä
rimmelillä on hyviä ripsareita
Mullakin on rahatilanne ollut puolisen vuotta aika huono, mutta en kyllä sen takia ole alkanut ostaa mitään roskaa. Laadukkaat tuotteet kestävät mulla ainakin käytössä vuosia, lähinnä joutuu harkitsemaan että milloin täytyy heittää pois vain siksi että on ollut avattuna pitkään. Ostan pari kertaa vuodessa muutaan hyvän tuotteen, ei tarvitse yhtään enempää rahojaan tuhlata. Ja nyt kun on tiukkaa, pärjään vanhoilla ihan hyvin. Ei ole tapana ostella esim. muotisävyjä koko ajan vaan käytän itselleni sopivia, klassisia sävyjä.
Silloin vuosia sitten nuorena kun ostelin marketkamaa niin sitä rahaa kyllä taisi mennä vaikka kuinka kun aina kaikkea osteli ilman tarvetta ja miettimättä - kun on niin "halpaa"...
Kiitos ripsarivinkistä :) ap
Tiesitkö että monet kalliit kosmetiikkaketjut tekevät tuotteita myös marketteihin myynnin lisäämiseksi? Tuli mullekkin yllätyksenä kun sen ensimmäisen kerran kuulin. Rahat pois ihmisiltä.
Vinkki: Apteekin tuotteet on ihan päteviä, kasvojenpuhdistusaineet jne. Meikkejä ei sieltä saa mut putsarit ajavat asiansa. Älä unohda tätä jos olet väsyneen näköinen, kunnon täsmätuotteet käyttöön silmänympäryksille ja rypyille.
Erisanin puhdistusainetta, kasvovettä ja kosteusvoidetta. Sopivat mun iholle hyvin :) Meikit mulla kyllä on kalliita, mutta niitä ei tarvitse hankkia kuin harvoin ripsaria, joka markettikamaa, lukuunottamatta.
Kiitos ripsarivinkistä :) ap
Ne ripsarituubit on houkuttelevan näköisiä mut karisee aina luomille :/
Yksilöllistä mikä sopii kenelle ja mistä tykkää, kokeilemalla löytää itselleen parhaimman. Suosittelen Max Factoria ja "perus" Maybellinea.
Kuka se täällä sanoi että ostaa pari tuotetta vuodessa ja ne kestää pitkään. Muistathan huoltaa meikkejäsi? Varsinkin ripsari pitäisi vaihtaa n. kolmen kuukauden välein koska se kerää bakteereita nopeasti ja sitten sitä tukitaan lähelle silmiä :/ Ja puuteri ja luomiväri keräävät vippojen kautta ihon rasvaa, kannattaa talouspaperilla välillä pyyhkäistä pintaa.
clearskin:in naamanpesuainetta.
Apteekin rasvaa (olen juuri päättänyt ostaa myös Erisanin uudistavan kasvovoiteen kokeiluun.
Käytän myös Avonin meikkejä, kulmakynää, rajausta, ripsiväriä ja luomivärejä tarvittaessa. Avonilta löytyy ihan halpista, keskihintaista ja kallista (minulle kallista). Käytän keksihintaisia, koska halvat ovat tosi halpoja ja juuri hintansa laatuisiakin, luomivärissä ei esim. ole väriä juuri ollenkaan vaikka siltä näyttää.
Käytän harvoin meikkivoidetta/puuteria, koska ihoni näppyyntyy kaikesta, mutta silmäluomiin laitan luomivärin alle ja siinä ei paljon ole väliä mitä puuteria on.
Kasvovetenä on jokin Elea(?) merkkinen jonka ostin parilla eurolla Rajamarketista. Se puhdistaa vähän, jättää raikkaaksi mutta ei kuivata.
Shampoot ja hoitoaineet on Tresemmeen Naturals-sarjaa, olen ihan tyytyväinen niihin.
Markettikosmetiikassa on paljon surkeitakin tuotteita, mutta hyviäkin mahtuu mukaan. Niillä saa ihan varmasti kauniin ja luonnollisen lopputuloksen tarvittaessa. Itselläni on myös ollut kalliimpaa kosmetiikkaa, mutta en ole sitten viitsinyt laittaa enää rahaa koska laadussa ei ole oikeasti juurikaan eroa. Tosin halvimmista sarjoista on tosin vaikea saada luultavasti hyvin peittäviä ihovoiteita, mutta minulla ei ole ollut tarvetta.
Nämä on mulla käytössä melko pysyvästi
Mulla on Maybelline liquid mineral foundation meikkivoide. Ei sottaa ja luonnollinen. En tarvitse kovin peittävää kun ei ole virheitä.
L'oreal superliner rajaustussi
L'oreal double extension ripsari (muut ei oikein minulla toimi)
Värjään kulmakarvat ja sitten on yksi L'orealin setti, josta käytän luonnollista kulmakarvaväriä
Nyt on sitten ollut Isadoran Eyeshadow trio golden fig (kauden väri) silmämeikissä. Täytyy varoittaa, että osa Isadoran muun tyyppisistä paleteista on todella vaikeita käyttää ja sottaavat (ne vanhantyyliset paletit). Myös helmiäiset L'orealilta on ihan okei ja toimii ainakin minulla.
Poskipuna on tavallista henkkameukkaa ja näyttää hyvältä ruusunsävyisenä. On myös ollut L'orealia ja maybellinea ja toimivat ihan hyvin. Merkeillä luonnollisia sävyjä.
Riippuu paljon piirteistäsi ja ihotyypistäsi mikä sinulle sopii. Mulla on tosiaan ollut kalliimpaa selektiivistä kosmetiikkaa, mutta mielestäni tuotteet eivät olleet ratkaisevasti laadukkaampia ja antaneet parempaa tulosta.
meikkivoide loppuu, niin onhan se ostettava uusi tilalle. Minulla on epätasasaisen värinen iho ja tummat silmänaluset, mutta meikillä saan itseni yleensä ihmisen näköiseksi. Aiemmin olen myös käyttänyt yhtä silmäympärysvoidetta, joka on ollut ihan aamujen pelastaja, mutta nyt ei ole ollut siihen varaa. ap
kehittävät koko ajan uusia sekoituksia joita myydään kalliilla. Vanhemmat tökötit kierrätetään samaan yhtiöön kuuluville halvemmille merkeille. Voit siis hyvssä lykyssä saada muutaman vuoden takaista huippuainetta Lorealilta tai vastaavalta.
Eri asia on sitten eettisyys. Itse olen sen verran luonnonkaunis että voin suosia pienempiäkin yhtiötä.
tässä kosmetiikka-asiassa :) Apteekki on vielä tutustumatta, kiitos. ap
Onneksi minun työni on aina ollut sen laatuista, että en ole joutunut käyttämään meikkiä.
Eivät käytä työkaveritkaan, enkä ole huomannut heidän sen vuoksi erityisen väsyneiltä näyttävän.
Ehkä sinun epätoivosi johtuu aivan muusta kun marketkosmetiikasta. Olet ulkonäkökeskeinen ja raha ja tavara merkitsevät sinulle eniten maailmassa. Rahatilanne ilmeisesti ei ole nyt oikein kunnossa.
Kun koet ulkonäkösi jotenkin "rapistuvan", et voi mielestäsi hyvin ja se näkyy eräänlaisena väsyneisyytenä.
Kokeilepa kerran elämässäsi olla ihan luomuitsesi ja ylläty: ei maailmanloppu tulekaan.
Olen ollut tyytyväinen. Mutta kuten jo sanottu, ne kalliitkin tuotteet kestää kauan..
itsessäni tuon ulkonäkökeskeisyyden, mutta eikös se ole ihan inhimillistä...? :) Meillä on muita isompia menoeriä, jotka ovat nyt tärkeämpiä kuin minun meikkini, joten en voi sijoittaa niihin valtavia summia. Silti se työkaverin letkautus tuntui pahalta. En edes koe itseäni mitenkään väsyneeksi - näytän vain siltä, kiitos äidiltä perittyjen silmänalusten. ap
Onneksi minun työni on aina ollut sen laatuista, että en ole joutunut käyttämään meikkiä.
Eivät käytä työkaveritkaan, enkä ole huomannut heidän sen vuoksi erityisen väsyneiltä näyttävän.Ehkä sinun epätoivosi johtuu aivan muusta kun marketkosmetiikasta. Olet ulkonäkökeskeinen ja raha ja tavara merkitsevät sinulle eniten maailmassa. Rahatilanne ilmeisesti ei ole nyt oikein kunnossa.
Kun koet ulkonäkösi jotenkin "rapistuvan", et voi mielestäsi hyvin ja se näkyy eräänlaisena väsyneisyytenä.Kokeilepa kerran elämässäsi olla ihan luomuitsesi ja ylläty: ei maailmanloppu tulekaan.
LUMENEA. Kaikki tuotteet puhdistusaineista meikkeihin on noita ihan tavallisia Lumenen tuotteita, myös kaikki silmänympärys- ja kasvorasvat. Ja neon ihan marketkamaa.
Hei, mistä muualta kosmetiikkaa pystyy ostamaan kuin prismasta, apteekista, kodin ykkösestä ja cittarista? Siis pitääks mun mennä stokkalle hakeen jotain elisbeth rubenstainia? Tai Max Vuittonia?
että Lumenen luomivärit ja puuterit menevät helposti rikki? Mulla on käytössä eri merkkejä luomivärejä ja Lumene saattaa murentua itsestäänkin meikkipussissa, ei tarvi kuin pieni kolhu pöydän pintaan meikatessa ja se on palasina. Ovat hyvänvärisiä ja levittyy helposti mutta tuo laatu ei täsmää ja hintakin on aikas korkea.
Komppi apteekille :)
eli nämä olen todennut parhaiksi:
- Meikkivoide: Loreal True Match, aivan HUIPPU, mukautuu oman ihon sävyihin, eikä tarvi koko naamaan lotrata. Kuitenkin peittää ihon pienet virheet ja tasoittaa erinomaisesti
-Puuteri: Loreal True Match, ei edes tarvi kuin ihan vähän lisätä meikkivoiteen jälkeen, jos iho kiiltää
-Eye Liner: Rimmel Glam Eyes, tykkään ohuesta päästä, saa tarkkaa jälkeä ja edullinen
- Kajal: Maybelline Master Drama, pysyvä jälki, pehmeä käytössä
- Ripsari: Maybelline Great Lash, IKISUOSIKKI, johon palaan aina uudelleen, kun olen haksahtanut johonkin supertaivuttavaantuuhentavaanblaablaa uutuuteen ja pettynyt, kestää pitkään
- Huulipuna: Make it, en ole kiilteiden käyttäjä, kun en tykkää tahmahuulista, tämä on todella kosteuttava kevyt puna, muistaakseni alle 3 €, löytyy ainakin Prismasta
Olen aina välillä ostanut kalliimpia meikkejä, mutta aina pettynyt erityisesti ripsareihin, jotka kuivuvat todella nopeaa (esim Chanel). Markettimeikkien käyttö tosin vaatii vähän testaamista mikä sopii kellekin, mutta niin se on noissa kalliimmissakin ainakin itsellä.