Olen joutunut käyttämään markettikosmetiikkaa tässä jonkin aikaa
tiukemman rahatilanteen takia ja oikeasti eron huomaa, jos vertaa laadukkaisiin kosmetiikkamerkkeihin. On jopa työkaveri kommentoinut, että näytätpä väsyneeltä, vaikka olen kuinka yrittänyt ehostaa itseäni. Tai ehkä en osaa vain käyttää niitä.
Onko täällä tyytyväisiä edullisen kosmetiikan (meikit + ihonhoitotuotteet) käyttäjiä ja mitä merkkejä suositte? Olen ihan epätoivoinen :(
Kommentit (62)
Käytössä hyvä, peittävä ja kosketuksen sekä veden kestävä meikkivoide on Max Factorin Lasting performance. Kaikkea olen kokeillut, myös kalliimmat merkit ja tähän olen palannut. Ihoni on rasvoittuva ja meikkivoidetta käytän vain kasvojeni värierojen tasoittamiseen.
Lorealilla on hyvä primer kasvojen T- alueelle.
Lumenella taas on hyvät, hienojakoiset puuterit.
Ripsiväri on pakko ostaa Kanebolta (38C), koska vedenkestäväkin ripsari liukenee rasvoittuvien silmäluomien takia:-( Löytyisikö takuuvarmaa ripsiväriä halvemmista merkeistä???
jotain hyvää kosteuttavaa(tehosellaista)kasvovoidetta kolmevitoselle.
Ulla on ongelmana miliumit joita tulee poskipäille/silmien alle. Kuulemma johtuu kuivasta ihosta. Luin jostainet joku oli ostanut dr.hauskan silmäluomivoiteen ja sillä oli lähtenyt. onko kellään okemuksia? Tein eilen kyl ihan oman aloituksen mut yhtään vastausta ei tullut,höh. Auttakees nyt naiset:)
Salisyylihappo:
Kuuriluontoisessa käytössä ei kuivata liikaa ihoa.Se on kuoriva ainesosa ja sitä voi käyttää vaikka päivittäin jos muut tuotteet on kunnossa (esim.kosteuttava päivävoide kaverina).Jotkut käyttää salisyylihappo kasvovettä muun puhdistuksen lisäksi,pyyhkäisee ylimääräiset jämät huokosista (vanu jää likaiseksi).Sen jälkeen on hyvä lisätä siihen päivävoide.Jos ongelmana on epäpuhtaudet niin suosittelen yövoiteeksi salisyylihappo pitoista geelivoidetta yms muuta voidetta.Tätä voi toteuttaa kuuriluontoisesti n.1-3kk ajan,riippuen ihonkunnosta.
Apteekin tuotteet:
Apteekin tuotteet sisltää samoja aineita,samoissa määrin mitä hoitoloissa ja kalliimmissa selektiivisessä kosmetiikassa.Vain myyntipaikka erottaa nämä tuotteet keskenään.Apteekin tuotteet eivät myöskään sisällä lääkeaineita niin kuin ei myöskään selektiivinen kosmetiikka.
Puhdistus:
Käyttäkää puhdistusmaitoa/voidetta/vaahtoa puhdistukseen.Geelimäiset puhdistukset ovat liian kuivattavia suomalaiselle iholle ellet sitten omista ÖLJYISEN RASVAISTA ihoa joka oikeasti tihkuu rasvaa.
Miliumit:
Ovat seurausta rasva-aineenvaihdunnan häiriöstä ja kuivasta ihotyypistä.Vältä vesipesua.Puhdista kasvot vanulappuun kastetulla puhdistusmaidolla aamuin/illoin.Täydennä puhdistus kosteuttavalla kasvovedellä joka sisältää kosteuttavia alkoholeja (eri asia kuin kuivattavat alkoholit).
Päivävoiteeksi valitse voidemainen päivävoide (näissä eroja,jotkut kevyitä ja jotkut tuhdimpia).Käytä kosteuttavia seerumeja tuplataksesi voiteiden teho.Yövoiteeksi valitse samasta sarjasta kuivan ihon yövoide.
Kuorinta n.2vk välein hellävaraisella voiteella.Kosteuttavat naamiot ovat yksi parhaimmista keksinnöistä.Kun iho hilseilevä pakkasten ansiosta niin naamio saa kyllä ihmeitä aikaan kun jaksaa lisätä sitä tarpeeksi paljon yhdellä hoitokerralla ja antaa sen naamion vaikuttaa vielä vaikka yön yli.Iho saa kunnon kosteuskylvyn ja hehkuu kauniina aamulla :)
Väsynyt iho:
Ihon saa hehkua ns.tuhkimo-ampulleilla.Niitä voi käyttää n.1-3 krt/vk,riippuen merkistä.
Kevyesti päivettävät päivävoiteet tekevät myös ihmeitä samealle ja "kulahtaneelle" iholle.Tuovat hehkua ja väriä sopivasti ilman tekorusketuksen merkkejä.
En suosittele ongelma-ihoiselle näitä koska sisältävät ainesosia jotka saavat epäpuhtaudet räjähtämään käsiin ajan myötä.Silloin tällöin käytettynä ok.
Sori,en jaksa tarkistaa tekstiä...toivottavasti ei ole hirveää kuraa luettavaksi :D
Meikkivoide: Loreal infallible
peitevoide/valokynä: Loreal touche maqique
puuteri: Lumene
kulmakynä: Lumene
luomiväri: Isadora
ripsiväri: Loreal volume million lashes
huulikiilto: Lumene natural code
Jos haluat panostaa, osta
Lancome teint miracle meikkivoide, se peittää ja saa ihon hehkumaan, hinta n. 48 euroa!
Oikeasti on paljon ihan samaa kamaa, jotka sitten brändätään vaan peruskäyttöön ja luksuskäyttöön. Hinnoissa ja markkinointitavoissa on enemmän eroa kuin purkkien sisällöillä.
Vähän oikeaa ainetta+paljon latrinkia.
Kalliimmat meikit on parempia kun niissä on sitä pigmenttiä enemmän, en ole vielä yhtään hyvää markettipeitevoidetta löytänyt. Pitäisi peittää tummat silmänaluset. Edes Lumenen peiteaine+valokynä ei auta mitään.
Kokeile näitä; Meikkivoide: Loreal infallible
peitevoide/valokynä: Loreal touche maqique. Näissä pigmenttiä paljon ja peittävät hyvin,ja sävyjä myös kalpeanaamalle!Lisäski tuo valokynä heleyttää lisäksi. On jopa parempi Kuin YSL:n vastaava kallis klassikkotuote
Mulla jauhemainen mineraaliluomiväri ei tunnu hupenevan mihinkään. Samoin mineraalimeikkipuuteri on kestävää. Eli tällaiset jauhemaiset kestää pitempään. Mineraalimeikeissä on korkempi pigmenttitasokin, eli niitä ei tarvitse edes laittaa paljoa kerralla. Iho hengittää niiden läpikin, eli ovat ihollekin parempia. Niitä on myös pohjustusainetta silmämeikille(ja olen sillä peittänyt myös tummat silmänaluset, ihon ylimääräisen punoituksen, näppylän jne...)
Tarviiko niitä meikkejä olla hirveästi?
ITse tykkään mineraalimeikeistä sen takia, että niillä saa tasaisemman ja kevyemmän pinnan, eikä ole niin rasvainen ja levinnyt olo koko ajan.
Kannattaa kokeilla. On perus markettimeikkejä ehkä himpun kalliimpia, muttei paljoa.
oriflame ja avon edullisimpia laatumerkeistä
Rahan puolesta voin ostaa vaikka kuinka kallista mutta se tuntuu aika turhalta. Meikkivoide on sellainen mihin satsaan mielelläni, mutta muilla ei ole niin eroa.
Itse käytän lähinnä Lumenea ja joskus Rimmeliä. Näytän kyllä ihan hehkeältä, en usko että käyttäisin ns. laatukosmetiikkaa mitenkään eri lailla kuin näitä halvempia eli näyttäisin varmaan ihan samalta. No joo, meikit varmaan pysyisivät parempana kauemmin, mutta minkäs teet.
En edes koe itseäni mitenkään väsyneeksi - näytän vain siltä, kiitos äidiltä perittyjen silmänalusten.
onko sinulla siellä silmien alla ihan sisävesi, vai Ruottinlauttojen vai
ihan valtameriä kyntävän aluksen kokoiset?
Kaikki puhdistusaineet ja meikit ja rasvat, olen kaikki muut "halpimerkit" kokeillut ja LUMENE on paras :)
Joku tuote voi sopia yhdelle mutta ei taas toiselle. Asia riippuu niin paljon siitä ihotyypistä ja monesta muustakin seikasta eli vaikea sanoa äkkiseltään mikä tuote on kenellekin sopiva.
Itse käytän seuraavia tuotteita, jotka olen itselleni oikein hyviksi ja sopiviksi kokenut:
- Lumene natural code meikkivoide, tämä on ainoa meikkivoide josta löytyy iholleni tarpeaksi vaaleaa sävyä, voide on kevyt ja antaa luonnollisen näköisen lopputuloksen ja sopii kuivalle atooppiselle iholleni kun ei ole liian raskas koostumukseltaan. Hyväksi on todettu myös saman sarjan meikkipuuteri ja huulikiillot.
- Eyeko eyeliner tussi, näitä voi tilata netistä www.eyeko.com - joskus ostan vaihteeksi myös H&M:n vastaavan eyeliner tussin, molemmat on hyviä ja samaa hintaluokkaa (alle 5 euron).
ja
lumenen meikit levähtää- esim. ripsiväri ei kestä
t. maybellinen ja nivean ystävä
siitä, että meikkejä pitää huoltaa..
Mulla on sama ripsiväri ollu vissiin jo kaks vuotta valehtelematta (en ole kauhean ahkera ripsarin käyttäjä), vielä toimii ja hyvät ripset tulee. Eikä ikinä ole mitään tulehduksia silmiin tullut. Ihan sama yhelle ripsarille onko se nyt ollu kaks vuotta vai kolme kuukautta auki, samaa töhnää kuitenki. :DD
-yks ei niin ahkera meikkaaja, vaan silti ihan sievän näköinen
Kaikki meikkini taitavat olla juuri nyt Lumenea, eikä ole minulla valittamista! Ihoni on hyvä muutenkin, niin en tarvi kovinkaan tehokkaita mömmöjä sitä tasoittamaan. Meikkivoide, ripsari, rajauskynä, luomiväri, puuteri, poskipuna ja huulikiilto, kaikki mitä on, on Lumenen. Ripsari pysyy eikä varise, luomiväri ei leviä, meikkivoide ei kulu pois, puuteri pysyy ehjänä... Ei mitään valittamista :) käyttäjäkohtaisia juttuja ovat kumminkin, mutta Lumenen tuotteet sopivat juuri minun iholleni, ja ennen kaikkea kukkarolleni!
Ripsareissa on mielestäni isoin ero, merkkituotteilla saa näyttävät juhlaripset, markettiversioilla ei. Luomiväreissä on myös eroja, mutta jos esim MakeupStorella on hyvä väri, jossa on paljon pigmenttiä. Kyseessä ei kovin kallis, mutta ei ihan edullisinkaan merkki. Myös peitevärit ovat paljon parempia kalliilla merkeillä,noin yleisesti ottaen. Myös meikkivoiteet on parempia. Jos on hyvä iho muutenkin,markettivoiteillakin saa ihan mainion meikkipohjan.
Sen sijaan puuterit, kulmakynät, kajaali ja poskipunat on sellaisia,missä en huomaa juurikaan eroa.
Esim. apteekin Ceralan-voidetta, Erisan-tuotteita (voiteet, suihkusaippuat, deodorantti jne.) ja Dermosil-sarjan hajustamattomia tuotteita.
Pidän eniten Lancomen ripsiväristä (kyllä, kallis), mutta Lumenen edullisetkin ripsivärit toimivat minulla ihan hyvin.
Avattujen meikkituotteiden säilytysaikoja kannattaa noudattaa. Ripsiväri täytyy vaihtaa uuteen yhtä usein kuin hammastahna eli kolmen kuukauden välein, ihon omat rasvat härskiinnyttävät luomivärit jne. Ajatuskin vuosien vanhoista "laatu"meikeistä puistattaa.
Hajuvesienkin tuoksu muuttuu ikävän tunkkaiseksi, kun niitä säilytetään pitkään.
Kosmetiikkaa ei kannata säilyttää kylpyhuoneen kosteudessa, vaan jossain kuivemmassa paikassa.
Toivottavasti löydät sinulle sopivia tuotteita. :)
Se on sopinut minulle, vaikka on ollut muuten vaikea löytää sopivaa voidetta. Toinen, joka sopii on Biothermin vihreä Aquasource tmv. Sitä käytin aiemmin, Hydrolan on huomattavasti edullisempi.