Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko muita, jotka eivät enää syö kinkkua sikatilojen kurjien olojen takia?

Vierailija
23.12.2011 |

Minä sain "herätyksen" 5 vuotta sitten, kun sain Animalian tyypit jakoivat esitteitä Helsingin keskustassa joulun alla.

Sitä ennen olin elänyt jonkinlaisessa välinpitämättömyyden kuplassa, mutta kun sain informaatiota siitä, miten eläimiä todella kohdellaan jäi joulukinkku ostamatta. Ja muutkin lihat sen jälkeen, joten perheemme on syönyt kasvisruokaa viiden vuoden ajan.

Joskus on tehnyt mielei lihaa vain maun takia, ja voisin ostaa vaikka poroa, mutta opiskelijaperheellä ei ole siihen varaa. Mutta tehotuotetut siat ja broilerit eivät meidän poytäämme enää päädy.

Kommentit (51)

Vierailija
41/51 |
23.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ostetaan edelleen kinkku ja syödään muutenkin possunlihaa. Sanoisinko tähän, että muutaman huonon tilan takia on turha tuomita kaikkia sikatiloja....

Vierailija
42/51 |
23.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska en edes pidä sen mausta. Muutkin lihatuotteet olen jättänyt minimiin ja syön hyvin kasvispainotteisesti. Pyrin ostamaan luomua aina kun mahdollista.

Olen vanhemmiten tullut jotenkin tarkkaavaisemmaksi siitä, mitä syön ja esim. ravintolassa ällöttää syödä jotain hähmäistä, jonka alkuperää ei tiedä. Järkyttää myös tuotantoeläinten kohtalo - en halua olla osa sellaista koneistoa, joka laittaa eläimet kärsimään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/51 |
23.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkä ainakaan omalta osaltani ole vaikuttamassa eläinten kärsimykseen.

ja hyvällä omallatunnolla. ei se meidän ostamatta jättäminen mitään muuta!!

Vierailija
44/51 |
23.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön possua usein, samoin broileria. Syön myös hanhenmaksaa, tonnikalaa ja vaikka delfiiniä jos sellaista jostain saan. Nami nami, suu voittaa pään!

Vierailija
45/51 |
23.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun paljon parempiakin ruokia kaupasta löytyy.

Pekonia tulee kyllä arkisin syötyä säännöllisesti.

Vierailija
46/51 |
23.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti sitä possua on kohdeltu nätisti, kerrottu iltasatuja ja annettu pusu aamuisin.

Oikeasti olen kyllä sitä mieltä, että ruokaa on syötävä joka tapauksessa, joten joku muu saa pitää huolta siitä, että ruoka tuotetaan hyvissä olosuhteissa. Teen luomuvalintoja aina kun lompakko venyy osoittaakseni oman mielipiteeni. Joka päivä ruokaa on kuitenkin syötävä, enkä ryhdy nirsoilemaan jauhelihapaketin kanssa, kunhan liha on hyvää.

Vierailija
47/51 |
23.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti sitä possua on kohdeltu nätisti, kerrottu iltasatuja ja annettu pusu aamuisin.

Oikeasti olen kyllä sitä mieltä, että ruokaa on syötävä joka tapauksessa, joten joku muu saa pitää huolta siitä, että ruoka tuotetaan hyvissä olosuhteissa. Teen luomuvalintoja aina kun lompakko venyy osoittaakseni oman mielipiteeni. Joka päivä ruokaa on kuitenkin syötävä, enkä ryhdy nirsoilemaan jauhelihapaketin kanssa, kunhan liha on hyvää.

Vierailija
48/51 |
23.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisinko tähän, että muutaman huonon tilan takia on turha tuomita kaikkia sikatiloja....

Animalian tarkoitusperä on saada kaikki tuotantoeläinten pito lakkautettua. Mielipiteensä on erittäin kärkevä, jolloin keinot ovat sen mukaisia. Animalia antaa ymmärtää, että nämä muutamat kuvat ovat yleinen totuus. Näin ei ole. Uskon vakaasti, että suurin osa Suomen eläintiloista pitää eläimiään hyvin. Tietenkin eläinlaumoissa joku yksilö aina välillä sairastuu, kuolee tai loukkaantuu. Kuten ihmisetkin. Tällaisista sattumuksista saa kuvamateriaalia, jota on helppo värittää. Etenkin kun yhä harvempi todella tuntee maatalousyrittäjän arkea ja työnkuvaa.

Enkä todellakaan ole sitä mieltä, että eläimiä saa kohdella miten sattuu. Enkä sinisilmäisesti usko, että joka ikinen eläimiä pitävä kohtelee niitä lain puitteissa. Näihin tapauksiin täytyy puuttua tietenkin. Mutta turha vetää animalian erityistapausten vuoksi lokaan koko ruoantuotantoa ja kunniallisia maataloustyöntekijöitä.

Vierailija
49/51 |
23.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun luin, millaista paskaa meille ruokana soijassa syötetään. Nyt voin paremmin, kun ruoka ei ole enää manipuloitua.

Vierailija
50/51 |
23.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perheen kinkunsyömise jo pari vuotta sitten kun tuli ne ekat kuvat.

Vierailija
51/51 |
23.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

samoin muut elintarvikkeet ovat luomua, luomutuotteet ovat näet gmo- vapaita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän yksi