Mitä kaikkea aiotte vielä tehdä ennen joulua? Mitä jää ehkä tekemättä?
Juuri äsken lopetin paketoinnin, seuraavana yönä täytyy vielä paketoida lähes 20 pakettia.
Pienten yöunien jälkeen aion huomenna:
- imuroida lasten huoneen
- mopata koko yläkerran
- imuroida alakerran
- pestä vessat
- leipoa pipareita (taikina on valmis)
- paistaa kinkun uunissa
- tehdä glögikakun
- tehdä bataattilaatikon
- tehdä rosollin
- tehdä perunasalaatin
- tehdä lihapullia
- pyyhkiä pölyt ja vaihtaa pöytäliinat
- keittää riisipuuron ja luumukiisselin
Nämä nyt ainakin. Jos jää aikaa, pesen kylpyhuoneen ja saunan. Valmistelut on jäänyt nyt vähän viime tippaan...
Ai niin, käyn vielä kaupassa ja apteekissa...
Kommentit (12)
Ihan periaatteesta päätin tänä vuonna olla siivoamatta jouluksi. En stressaa mistään. Kaupasta valmiit laatikot,kuusta ei tule 1v hulivilin takia. En ole tehnyt muuta kuin hakenut kinkun ja laatikot. Isommat lapset saavat lahjana rahaa.
käyn kaupassa, teen laatikoita lukuunottamatta kaikki ruoat, paistan kinkun, paketoin kaikki lahjat, ostan kuusen, siivoan sen mitä viittin. Tai miehen kanssa yhdessä tehdään.
Mä en aio viettää joulua kaapissa tai nurkassa laskemassa villakoiria, niinpä siivous on listalla viimeisenä.
En aio edes siivota. Aattona istun valmiiseen pöytään ja muina päivinä ajattelin syödä pastaa gorgonzolakastikkeella. Ihana rento joulu!
Mennä päiväksi töihin ja työpäivän jälkeen hakea kaupasta jouluruoat (valmiiksi tilattu).
Illalla koristellaan lasten kanssa kuusi ja juodaan glögiä.
leipoa valmistaikinasta pipareita. Koristella lasten kanssa jo leivottuja. On nonparelleja isoja ja pieniä ja sokerimassa tuubeja kolmessa värissä. Lapset rakastaa tuota hommaa varmaan. Laitetaan sänkyvaatteet pesuun. Siinä se. Eilen lauloin joululauluja lapsille iltasaduksi. Toinen nukahti heti toinen tuumas kotvan kuluttua, että nukutaan jo :)
Leivon erän rahka-voitaikinatorttuja (ehkä).
Paketoin vielä muutaman lahjan.
Silitän olohuoneen nojatuolien "huput".
Silitän joululiinan.
Paistan kinkun.
Mies pesee saunan ja kylppärin.
Lapset siivoavat yläkerran (ovat jo teinejä).
Eli ei enää paljon tekemistä. Kuusi koristeltu ja joulukoristeet laitettu, täällä on ihanan tunnelmallista!
Täällä oli isommat lapset siivonneet jonkin verran ja mies oli eilen käynyt kaupasta jääkaapin täyteen jouluherkkuja.
Kuusen tuomme sisään, kunhan lapset heräävät ja koristellaan se tänä iltana koko perheellä. Myös pipareita ja torttuja saavat lapset leipoa.
Mutta mitään suorittamista en (etenkään tästä) joulusta halua tehdä. Meille tärkeintä on yksinkertaisesti se, että saammme olla koko perhe yhdessä, eikä kellään ole kiire minnekään.
joulua teille ja paljon onnea tuplista! :)
Ihana joulu teille tulossa!
Minä aioin tänään vielä käydä hakemassa joulupöydän kalat ja illalla keitän rusinasopan. Niin ja illalla viimeiseksi näytän vielä imuria villakoirille ja pesen vessan.
Muuten mun osalta valmistelut on tehty. Mies aikoo leipoa lasten kanssa valmistaikinasta piparkakkutalon.
Kuusi koristeltiin eilen, siivoukset on hoidettu, on leivottu ja tehty ne ruoat jotka tehdään itse ja ostettu kaupasta loput. Tänään toivottavasti ehditään ulkoilla koko perheen kesken ja olla ja rentoutua.
Minä lähden kohta kauppaan tekemään ruokaostokset.
Sitten on vielä tarkoitus tänään koristella ja koota piparitalo, silittää pyykit ja yhdet verhot, valmistella huomisia ruokia, siivota kodinhoitohuone ja kylppäri, juoda ystävän kanssa iltapäiväkahvit, viedä keräyspaperit.
Sitten saa joulu tulla :)
aion olla tekemättä AV:lle listoja siitä, mitä nurkkia olen suunnitellut siivoavani, mitä kokkaavani ja keskityn sen sijaan siihen tekemiseen.