Kirkon palveluja voi käyttää vaikkei kirkkoon kuuluisikaan.
Ei ne seurakunnan harrastuskerhoissa kysele kuuluuko lapsi kirkkoon vai ei. Diakoniltakin voi kerjätä avustuksia jos on tiukkaa, näin meitä soskusta neuvottiin.
Kommentit (20)
Ei ne seurakunnan harrastuskerhoissa kysele kuuluuko lapsi kirkkoon vai ei. Diakoniltakin voi kerjätä avustuksia jos on tiukkaa, näin meitä soskusta neuvottiin.
Sitten kun on hirveä tarve, muistutetaan siitä kuinka mahtava kirkko on VAIKKA et siihen kuulukaan. Sehän se vasta tekopyhää on! Tuommoista ei pitäisi sanoa ollenkaan jos kaikki olisivat samanarvoisia.
tähänkin tullaan varmasti puuttumaan. Toimintaan saa edelleen osallistua kuka vain, mutta kirkkoon kuuluvat maksavat käyttämistään palveluista huomattavasti vähemmän kuin kirkkoon kuulumattomat. Näinhän se on jo hautausmailla.
ap:n kaltaisten ihmisten edestä. Onneksi teitä ei ole paljoa.
Kirkon kerhoista lähdetään hyvin äkkiä pois, jos kumpikaan vanhemmista ei kuulu kirkkoon.Ja painostus on kovaa.
Sossussa nyt voidaan neuvoa mitä tahansa, jotta itse päästäisiin luistamaan vastuusta.
kysele kirkonkerhoissa kuulutko kirkkoon. Sitä ei todellaakaan missään kysytä ja sellaista ei ainakaaan meidän srk:ssa tarkisteta. Kaikki ovat tervetulleita srk:n kerhoihin.
tähänkin tullaan varmasti puuttumaan. Toimintaan saa edelleen osallistua kuka vain, mutta kirkkoon kuuluvat maksavat käyttämistään palveluista huomattavasti vähemmän kuin kirkkoon kuulumattomat. Näinhän se on jo hautausmailla.
Kukaan ei kysele kirkonkerhoissa kuulutko kirkkoon. Sitä ei todellaakaan missään kysytä ja sellaista ei ainakaaan meidän srk:ssa tarkisteta.
Ai jaa, se on tabu
olla missään tekemisissä instituution kanssa josta on eronnut. Ehkä ne joilla on, ovat eronneet vain rahan takia eikä vakaumuksellisilla syillä ole juuri väliä? Jos taas ei itse usko, pitää lapsensa kaukana koko toiminnasta ihan mielellään, oli kyse päiväkerhosta tai pyhäkoulusta..
kirkon palveluja kuluttaa vaikka ikinä en ole kuulunut kirkkoon ja jo yli 40 vuotias olen.
en ole käynyt ehtoollisella koskaan ja muutenkin kirkossa vain sukulaisten juhlissa tai jossain ulkomailla katsomassa nähtävyytenä.
Läheisessä kohtuu uudessa kirkossa olen käynyt kerran sisällä katsomassa miltä näyttää ja viereisessä seurankuntakeskuksessa koko ikänäni ehkä 5 kertaa. Onneksi oli niin pieni tila että ei tarvinnut edes koulusta siellä käydä.
Näinhän se on jo hautausmailla.
"Seurakuntien hautausmaat toimivat kuitenkin tällä hetkillä yleisinä hautausmaina. Lain mukaan myös hautaamisesta perittyjen maksujen on oltava samat seurakunnan jäsenille ja kirkkoon kuulumattomille."
Kirkon yhteisövero-osuus vuonna 2010 oli
112 miljoonaa euroa, joten siinä mielessä kirkolla ei ole nokan koputtamista, jos kirkkoon kuulumattomat käyttävät kirkon palveluita. Luopukoon kirkko yhteisövero-osuudestaan.
http://evl.fi/EVLfi.nsf/0/F4798384ACD179A1C22572E5003ACBF9?OpenDocument…
kävin perhekerhossa joka kesken vuoden vaihtui seurakunnan kerhoksi. Kerroin siellä etten kuulu kirkkoon ja voidaanko käydä silti niin srk:n ihmiset kertoi että toivovat kaikkien osallistuvan ja sanoi myös että diakonilta saa apua kaikki ihmiset, olivat vaikka muslimeja. maksan kyllä yhteisöverojen kautta kirkollekkin kun olen yrittäjä.
Kerhot maksaa kirkkoonnkuulumattomille kaksinkertaisen määrän. Mun mielestäni on ihan oikein. Meillä kävi lapset useamman vuoden ajan kerhoissa. Nyt ei ole pariin vuoteen kukaan ollut kun ovat päiväkodissa.
Voihan sitä ajaa julksilla liikennevälineilläkin pummilla, mutta ei se silti oikein ole.
Useimmat meistä oppivat oikean ja väärän jo lapsena. Sinä ilmeisesti et.
Ajatelkaa, että kirkkoon voi käydä kuka vain jättämässä esirukouspyyntöjäkin, vaikka olisi muslimi tai ateisti! Tällaista pitäisi valvoa tarkemmin.
näin meitä soskusta neuvottiin.
Neuvoisivatko ne kristittyjä kääntymään saatanapalvojien puoleen, jos rupeamme jakamaan kokouksissa kauraryynipusseja?
Ajatelkaa, että kirkkoon voi käydä kuka vain jättämässä esirukouspyyntöjäkin, vaikka olisi muslimi tai ateisti! Tällaista pitäisi valvoa tarkemmin.
hautausmaatkin ylläpidetään kirkon toimesta.
kirkon palveluja kuluttaa vaikka ikinä en ole kuulunut kirkkoon ja jo yli 40 vuotias olen.
en ole käynyt ehtoollisella koskaan ja muutenkin kirkossa vain sukulaisten juhlissa tai jossain ulkomailla katsomassa nähtävyytenä.
Läheisessä kohtuu uudessa kirkossa olen käynyt kerran sisällä katsomassa miltä näyttää ja viereisessä seurankuntakeskuksessa koko ikänäni ehkä 5 kertaa. Onneksi oli niin pieni tila että ei tarvinnut edes koulusta siellä käydä.
Kirkon yhteisövero-osuus vuonna 2010 oli
112 miljoonaa euroa, joten siinä mielessä kirkolla ei ole nokan koputtamista, jos kirkkoon kuulumattomat käyttävät kirkon palveluita. Luopukoon kirkko yhteisövero-osuudestaan.<a href="http://evl.fi/EVLfi.nsf/0/F4798384ACD179A1C22572E5003ACBF9?OpenDocument…" alt="http://evl.fi/EVLfi.nsf/0/F4798384ACD179A1C22572E5003ACBF9?OpenDocument…">http://evl.fi/EVLfi.nsf/0/F4798384ACD179A1C22572E5003ACBF9?OpenDocument…;
- hyödy mutta älä osallistu kustannuksiin...
Nämä tyypit ovat niitä, jotka kannustavat muita eroamaan kirkosta ja käytännössä itse hyödyntävät palveluita. Aika kaksinaamaista ja totuus on se, että tämän kaltaisten ihmisten takia jossain vaiheessa palveluja rajataan vain jäsenille - mikä on minusta oikein. Tällä hetkellä moni saa diakoniatyöltä ostolappuja, kun sossusta tarjotaan ei-oota. Mihin luulette ihmisten sitten menevän? Olen itsekin saanut apua seurakunnalta lapsen leireihin mutta ei silti tulisi mieleenkään erota kirkosta pelkän kirkollisveron säästämisen takia.
Aika noloa tehdä aloitus, tunnustautua soskun asiakkaaksi ja kertoa olevansa siipeilijä...