Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Yksinäisen, kolmekymppisen sinkkumiehen joulu: Lämmitän vähän kaupan maksaloodaa mikrossa..

Vierailija
22.12.2011 |

Tekaisen pari ruisleipä siivua ja päälle kaupan valmiista pikkukinkusta viipaleet..

Torttutaikinaa olisi pakkasessa, mutta en viitsi itselle niitä valmistaa..

Hmm, kahvi on mukavaa juotavaa, ehkä pari piparia seuraksi, kaupan pussista..

Olisihan tuolla tuikkujakin kipossa, mutta hitsi, mullahan ei oo tikkuja, kun en polta tupakkia..

Kuvittelen, että on kivaa, niin ei ole niin isoja pettymyksiä!

Kommentit (48)

Vierailija
21/48 |
22.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiat on juuri niin kuin ne itse järjestää.

Mä olen yksin joulua viettävä sinkkunainen ja mun ohjelma menee kutakuinkin näin:

Aamupäivästä perheen (äiti ja veli) tapaaminen puuron merkeissä lahjoineen. Siitä hautausmaan kautta kotiin saunaan. Sen jälkeen hyvää ruokaa ja viiniä, leffoja ja kirjojen lukemista. Olen ostanut ja saanut paljon erilaisia kaloja ja juustoja ja sen lisäksi jotain salaatteja ja laatikkoa.

Yksinkin voi syödä hyvin. Ja mä nautin yksinolosta kiireisen syksyn jälkeen ihan valtavasti.

Vierailija
22/48 |
22.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joulua yksin monta kertaa. Nautin siitä että sain syödä vaikka pizzaa, katsoa telkkua. Tein siis oman joulun omalla tavallani. Sukulaiset toi paketit ennen joulua ja aattona itekseni availin niitä ja NAUTIN!

Näin minäkin olen viettänyt jouluni siitä asti kun muutin omaan kotiin,se on ihanaa!Kyllä niitä perhejouluja ehtii vielä tulemaan ihan tarpeeksi(olen 24v),ihan asenteesta kiinni,onko sinkun joulu ankea vai mahtava :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/48 |
22.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiat on juuri niin kuin ne itse järjestää.

Mä olen yksin joulua viettävä sinkkunainen ja mun ohjelma menee kutakuinkin näin:

Aamupäivästä perheen (äiti ja veli) tapaaminen puuron merkeissä lahjoineen. Siitä hautausmaan kautta kotiin saunaan. Sen jälkeen hyvää ruokaa ja viiniä, leffoja ja kirjojen lukemista. Olen ostanut ja saanut paljon erilaisia kaloja ja juustoja ja sen lisäksi jotain salaatteja ja laatikkoa.

Yksinkin voi syödä hyvin. Ja mä nautin yksinolosta kiireisen syksyn jälkeen ihan valtavasti.

Sillä erotuksella, että oma ruoka on kasvisruokaa ja aattona syön kylässä kohteliasuudesta lihaa ja/tai kalaa (ei onneksi ole kinkkua). Oma rauha, leffat ja hyvät kirjat, viiniä ja suklaata tekevät joulupyhistä täydellisen.

Vierailija
24/48 |
22.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suklaa unohtui mun listalta, sitäkin aion nauttia :)

Vierailija
25/48 |
22.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

näyttää liittyvän lähinnä syömiseen.

Itsekin olen sinkkumies ja yksin joulun, tai no, käyn äidin luona syömässä (isä on kuollut jo vuosia sitten) joulupäivänä, mutta muuten.

Kyllä mulla on myös perinteisimmät jouluruuat hankittuna ja tehtynä kotiin, ei se siitä kiinni ole. Yksinäisyys vaan tuppaa ahdistamaan tuollaisena perhekeskeisenä juhlapäivänä jolloin oikeastaan kenenkään ei pitäisi olla yksin.

Asun myös pienessä maaseutupitäjässä, eikä tääällä ole seurakunnan joulujuhlaa muttei toisaalta myös yhtään pubia tai vastaavaa auki.

Käyn varmaan kirkossa, katselen telkkaria ja lueskelen kirjaa. Käyn ehkä saunassa ja otan yhden tumman Velkon tai Guinnessin. Yksinään ei viitsi ottaa enempää, tulee vaan vielä yksinäisempi olo.

Ja nyt ei kenenkään kannata ryöpyttää että pois sieltä itsesäälistä. En todellakaan sääli itseäni. Mulla nimittäin on muuten asiat ihan hyvin. Yksinolo tällaisena juhlaapyhänä vaan on kuin kantaisi kivisäkkiä selässään, todella raskasta ja jättää jälkensä ihmiseen.

Mutta muutaman päivän päästä se on jo ohi, joulu nimittäin.

Vierailija
26/48 |
22.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, ihmisen nyt vaan tarvitse syödä elääkseen joten miksi ei söisi jouluna hiukan arkea paremmin kun se pyhä on, oli yksinäinen tai ei.

Hassua on se että lapsiperheen ruokapöytää tuskin kukaan ihmettelee joten miksi sinkku ei saisi nauttia hyvästä ruuasta?

Vierailija
27/48 |
22.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mullakin on tosiaan jouluruuat tehtynä ja hankittuna.

Tarkoitin sitä, että tällaisen perhejuhlan mielestäni tekee joulun sanoman lisäksi ne ihmiset.

Ruoka ja kynttilät on vain rekvisiittaa.

(toki muutamat pikkujoulut ja joululounaat on jo käytynä joten ruokia oon saanut maisteltua yllin kyllin)

No, ihmisen nyt vaan tarvitse syödä elääkseen joten miksi ei söisi jouluna hiukan arkea paremmin kun se pyhä on, oli yksinäinen tai ei.

Hassua on se että lapsiperheen ruokapöytää tuskin kukaan ihmettelee joten miksi sinkku ei saisi nauttia hyvästä ruuasta?

Vierailija
28/48 |
22.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

yksinäisen naisen tämän joulun ruoat:

valmista rosollia, lanttulaatikkoa, kasvispyöryköitä, kanttarelikastiketta valmisjauhepussista.

Juomat: glögi, punkku, maito

leivät: paahtoleipä, perunalimppu

Rasvat: margariini, raputuorejuusto

Kasvikset: höyrytetty amerikansekoitus, valmis pakastekasviskeitto

Lisäksi kaurapuuroa, cornflakesia, kahvia, teetä.

Vierailija
29/48 |
22.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.12.2014 klo 22:21"]

valmista rosollia, lanttulaatikkoa, kasvispyöryköitä, kanttarelikastiketta valmisjauhepussista.

[/quote]

Eikö sinulla ole lainkaan perhettä? Vanhempia, sisaruksia tai muuta sukua? Ei ole pakko vastata, jos et halua. Ihmettelen vain, miten joku voi olla täysin yksin.

Vierailija
30/48 |
22.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuu meille viettää joulua

Vierailija
31/48 |
22.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.12.2014 klo 22:25"]

[quote author="Vierailija" time="22.12.2014 klo 22:21"]

[/quote]

Eikö sinulla ole lainkaan perhettä? Vanhempia, sisaruksia tai muuta sukua? Ei ole pakko vastata, jos et halua. Ihmettelen vain, miten joku voi olla täysin yksin.

[/quote]

On mulla ja ihan kävelymatkan päässä, mutta eivät vietä joulua oikein mitenkään.

Sain myös kutsun sukulaisiin, joissa olisi viimeisen päälle jouluruuat sun muut, mutten jaksa lähteä niin pitkälle, varsinkaan kun joulu ei ole mulle mitenkään tärkeä. Mieluummin vietän muutaman päivän telkkarin ja kirjojen parissa.

Vierailija
32/48 |
22.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oho.

Vierailija
33/48 |
22.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
34/48 |
22.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
35/48 |
22.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas vietän yksinäisen joulun perheen parissa, saan myös maksaa kaiken, muija elää omaa elämää lasten kanssa ja miestäei huomioida muuten kuin kiukkuamalla ja vittuilemalla, ankeeta ja ahdistavaa.

Tv.mies melkein 40v

Vierailija
36/48 |
22.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iso ero olla jouluna yksin ja yksinäinen olosuhteiden pakosta ja yksin omasta vapaasta tahdostaan vrt mahdollisuus mennä vanhemmille, sisaruksille ja ystäville kutsuttuna ja toivottuna.

Vierailija
37/48 |
22.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
38/48 |
22.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, anna minulle tuntemattomalle joululahja ja lakkaa ajattelemasta ettet viitsi laittaa joulua VAIN itsellesi. Sinä olet ansainnut niin mukavan joulun kuin ikinä pystyt itsellesi tekemään! Vielä ehtii ostaa ja laittaa jotain herkkua. Sitten mietit tekemistä. Pääsetkö joulusaunaan? Onko jotain hyvää elokuvaa, kirjaa tai tietokonepeliä? Miten olisi kävely, nyt kun on lunta ja kaunista? Osta itsellesi lahjaksi jotain kivaa mitä mielesi on tehnyt mutta et ole raaskinut ostaa. Ilahduta itseäsi.Palkitse itseäsi siitä että olet pärjännyt, vaikka elämä on välillä raskasta. Olet sinkku, mutta olet paljon muutakin. Sinkkuus ei tarkoita sitä että sinun kuuluu viettää ankea joulu yksinäisyydessä kärvistellen. Perheelliselläkin voi olla tosi kurja joulu. Sinulla taas on mahdollisuus päättää että tästä joulusta tulee hyvä, koska haluat olla itsellesi hyvä.

Vierailija
39/48 |
22.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse haluan viettää joulun omassa rauhassani, tarvitsen tilaa, aikaa, rauhaa, yksinäisyyttä. Lapet menevät sukulaisille ja itse jään kotiin. Ah, ihana rauha!

Vierailija
40/48 |
22.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka haaveilenkaan että nuo ajat palaisivat.

Tai ei se enää haaveilua ole vaan suunnitelma. Noin tunti sitten armas vaimo jäkätti yhden pisaran liikaa. Sanoin että ensi joulu vietetään eri osoitteissa, pysyvästi. En tarvitse tuollaista määräilijää elämääni, etsiköön jonkun muun joka on valmis kustantamaan leveän elämänsä ja kuuntelemaan aiheetonta jäkätystä. Kun mikään ei riitä...vuodesta toiseen. En juo, en pahoinpitele, olen aina saatavilla (pl työmatkat), vien lapsia harrastuksiin, siivoan, fiksaan kaiken.

Sääli lapsia. Joudun pettämään lupaukseni etten jätä heitä koskaan, se tässä eniten ärsyttää.