Yksinäisen, kolmekymppisen sinkkumiehen joulu: Lämmitän vähän kaupan maksaloodaa mikrossa..
Tekaisen pari ruisleipä siivua ja päälle kaupan valmiista pikkukinkusta viipaleet..
Torttutaikinaa olisi pakkasessa, mutta en viitsi itselle niitä valmistaa..
Hmm, kahvi on mukavaa juotavaa, ehkä pari piparia seuraksi, kaupan pussista..
Olisihan tuolla tuikkujakin kipossa, mutta hitsi, mullahan ei oo tikkuja, kun en polta tupakkia..
Kuvittelen, että on kivaa, niin ei ole niin isoja pettymyksiä!
Kommentit (48)
et mene äidillesi/siskoillesi syöttöporsaaksi?
Antakoon joulun lapsi aidon joulun rauhan sydämeesi.
koska kyllä mieskin osaa ostaa harmaasuolatun valmiin palan, siihen lanttulaatikkoa hiukan seuraksi ja tulisen sinapin tekee itse. Jouluolut Alkosta ja piirakoita ja siihen päälle lohta. Ja aikuinen voi syödä noin vaikka jokapäivä, koska on aikuinen ja voi tehdä niin. Kynttilä tunnelmaa tuomaan ja radiosta ne perinteiset avemariat.
T: toinen sinkkumies
Minulla on ensi jouluna tulossa tilanne, että lapset ovat isällään. Enkä koe oloani luontevaksi vanhemmillanikaan, joten jollei miesystävää ole sattunut löytymään, niin aion syödä kebabia ja varata pitkän leffaillan.
Olisiko sinulla olo vähemmän yksinäinen, jos jättäisit jouluajatuksen vähän taka-alalle?
Ajattelin, että täällä on muitakin, jotka viettää yksinäistä joulua. Sinkku naisia, sinkkumiehiä, yh- äitejä ja yh- isiä. Tai ehkä eläkkeellä olevia ihmisiä, joilla ei lapset käy- taikka ei ole lapsia.
Juu.. Pari päivää olen ehkä toisen vanhemman kinkuilla, sitten taas tähän yksinäisyyteen!
Viinasta ei ole lohtua, kun sitä en ole oppinut harrastelemaan =(
oikein, uskovaisten juhlahan tämä typerä joulu onkin. Itse olen eronnut kirkosta jo vuosia sitten ja sen jälkeen en ole moisiin hömpötyksiin aikaa tai rahaa tuhlannut.
koska kyllä mieskin osaa ostaa harmaasuolatun valmiin palan, siihen lanttulaatikkoa hiukan seuraksi ja tulisen sinapin tekee itse. Jouluolut Alkosta ja piirakoita ja siihen päälle lohta. Ja aikuinen voi syödä noin vaikka jokapäivä, koska on aikuinen ja voi tehdä niin. Kynttilä tunnelmaa tuomaan ja radiosta ne perinteiset avemariat.
T: toinen sinkkumies
niin uskonnollisia, kuin muitakin. Ja ehkä jotain ihan sinkuille suunnattujakin? Olisiko vähemmän yksinäistä, jos et jäisi kotiin?
Isovanhemmat ovat jo ajat sitten kuolleet, joten hautuumaalla on mummolat..
Siskolla ja veljellä on omat puolisot ja lapset, omat jutut..
Äidillä psykoosi, hällä ja miehellään pitkäaikaiset päihdeongelmat, todennäköisesti joulut ja uudet vuodet ollaan pameissa..
Täytyypä tutkia, millaisia joulutapahtumia on paikkakunnalla =) ap
oikein hyvää joulua sinulle! Virtuaalihalaus päälle :)
mutta olet kuitenkin vielä nuori. Etköhän löydä vielä puolison.
Kurjaa, etteivät veljesi ja siskosi kutsu sinua luokseen. Voisitko käydä päivällä vaikka viemässä lapsille pienet lahjat? Joka tapauksessa joulu on vain päivä muiden joukossa. Tee jotain mistä todella nautit. Ehkä ensi vuonna kannattaisi harkita vaikka matkalle lähtöä jouluksi, jos se kovin ahdistaa.
tämän joulun itsekseni. Jouluruokaa en viitsi tehdä lainkaan kun eivät suurimpia herkkujani. Tai no mätiä ja tykötarpeita hankin. Jokainen tekee näköisensä joulun ja laittaa sen verran kun haluaa ja viitsii.
joulua yksin monta kertaa. Nautin siitä että sain syödä vaikka pizzaa, katsoa telkkua. Tein siis oman joulun omalla tavallani. Sukulaiset toi paketit ennen joulua ja aattona itekseni availin niitä ja NAUTIN! Nykyään kaipaan niitä jouluja ja ensi vuonna kun lapset on joulun isällään, aion uusia itsenäisen jouluni ekaa kertaa yli 10:een vuoteen. En malta odottaa!
joulu voi kyllä olla oikein ihanakin. Minä aikoinani leivoin joulutortut ja piparit valmistaikinasta tietenkin kuin nykyäänkin. Poltin kynttilöitä sisällä. Nykyään tulet ovat ulkona, koska pieniä lapsia. Nautin glögiä hieman terästettynä vahvemmalla glögillä kuin nykyäänkin. Söin suklaata, graavilohta, joululimppua, kotikaljaa, hedelmiä. Nautin television annista. Iltasella käväisin öisessä jumalanpalveluksessa, jos hyvä sää. Joulunviettoon pääsin tietysti halutessani myös ystävieni, sukuni luo. Nämä yksin vietetyt joulut olivat siis täysin oma valinta syynä esim. lyhyt viikonloppujoulu tai halu rauhoittumiseen. Käsittämätön näkökanta ettei yksin voi viettää joulua :)
sieltä löydät muitakin yksinäisiä ja saat kivan sapuskan valmiista pöydästä
Edessä yksinäinen joulu. Aion huomenna vielä käydä ruokakaupoilla - hakea Lapin perunoita, porkkanaa ja Tartexia joululaatikoita varten ja sitten valmista lehtitaikinaa jos tekisi pasteijoita. Vähän tofuleikkeleitä myös ja joululimpun. Joulukaljaa ei voi juoda koska olen raskaana, olen sen sijaan hankkinut mehuja ja limsaa.
Aion poltella kynttilöitä, käydä kävelyllä, syödä herkkuja ja nauttia rauhasta. Aattona ja tapanina menen lisäksi vapaaehtoistyöhön jos vointi pysyy hyvänä (tällä hetkellä aika paha pahoinvointi). Leffoja en ole tajunnut jouluksi hankkia mutta onneksi on netti. Paistan pari pientä laatikkoa vasta aattona jos tuntuu siltä. Ai niin, joulupuuroa keitän myös, se on parhaita tunnelmantuojia.
Oikein hyvää joulunodotusta kaikille, seurasta riippumatta!
Ap, olet symppis ja varmasti löytö parisuhdemielessä. Tee itsellesi ihana joulu siten että teet itse jouluruoat, opettelet siis. On uskomaton iskuvaluutta jos kerrot naiselle osaavasi tehdä itse imelletyn perunalaatikon! Sellainen mies kelpaisi minullekin heti! Ei kannata tyytyä kaupan eineksiin vaan opetella ruuanteko itse, siitä on suuri hyött kun se oma kulta löytyy ja voitte yhdessä laittaa joulun.
Sillä paranee joulu 100 %.