Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

5 vuotiaan sanomiset jne..

Vierailija
22.12.2011 |

olen aivan täynnä tänään huusin sille et mun puolesta voit muutaa helvettiin tältä! no joo tiedän ei olisi pitänyt, mut tuntuu ettei vaan jaksa sitä enään!! ( ainainen marina joka asiasta kiukkuamista raivoamista joka asia hankalaa saa tapella! rangaistuksia saa joista on varoitettu aikasemmin ja tietää mitä mistäkin seuraa, mutta silti ja kun rangaistus tulee niin johan raivoaminen alkaa.. maanittelee senjäkeen itkuinen anteeksi äiti ja halaakin asia siis sovitaan. :) ja sitten heti kysyy saako nyt esim pleikkarii pelata ja ei.. niin taas alkaa ja tää toistuu joka asiassa.. meillä myös 2kk ikäinen koliikki tyttö jonka kanssa on myös pinnakireällä siis huutamisen.. tai enemmän väsyneitä olemme.. kaiken kukkuraksi olen yksin kaikki illat, miehellä ilta ja yö työ.. ja samoin 5v ei ole kiitollinen mistään ja tuntuu et tekis mieli jättää antamatta mitään lahjaakaan hänelle niin kiukkua olen itsekkin lasta kohtaan, lapsi oiree tiedän mutta en tiedä enään mitä tehdä :(

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
22.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on kyllä yks pahimmista: täällä tuo 5-v. on saanut monta kertaa niskavillat pystyyn, mutta osaa olla myös ihanakin. taitaa tuo kiukkuaminen ja raivoaminen kuulua ikään ja osittain voisiko johtua yksinäisyydestä ja uudesta tilanteesta eli uudesta sisaruksesta? kaipaako ja tarvitseeko esikoinen huomiotasi?

meilläkin pleikan peluuta peruttu ja poika ymmärsi, että vain siirretty. tästähän sitten keskusteltiin mikä ero on perumisella ja siirtämisellä esim. jonkin menon takia. lisälsi tämä joulunodotus tekee oman lisänsä kiukutteluun.

ota lapsi välillä syliisi ja lukekeaa kirjaa tms, mistä lapsi pitää ja voi kanssasi rauhoittua. höllää itse siivoamisesta ja ruoanlaitosta (osta vaikka puolivalmiita ruokia muutamaksi päiväksi).

Vierailija
2/8 |
22.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on tylsää tai haluu huomiota. anna pelata pleikkarii ja kattoo piirrettyy kyl se niihinki kyllästyy ku aikansa saa tehdä. sit vaikka leivotte pipareita,ulkoilette tai jotain. sukulaisille yökylään ja kaikkee mahollista virikettä ja itse lepäät sit kun on mahdollista. nyt saa mennä sieltä mistä aita on matalin eikö oo tärkeintä et lapset on turvassa ja voi hyvin. pyydä apua lastenhoitoon ja mee vaikka kasvohoitoon,hierontaan,shoppailemaan tai jonnekkin nukkumaan. Olet sen ansainnut!muutama tunti yksin niin jopas jaksaa taas.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
22.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

"eivirike" lapsen kotona!! huh huh ja niin meinaan hakea tarhapaikkaa ja pitää tasan 8-15 tarhassa kavereiden jne "normaalin" päivärytmin parissa.. onnee vaan niille ketkä jaksaa mä en jaksa. eli tuntemukset juurikin samoilla kun apeella.. meillä vasta 6vk ikäinen.

Vierailija
4/8 |
22.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

voisko 5v olla myös väsynyt ja kyllästynyt siihen että vauva huutaa. vauva huutaa, saa huudolla kaiken huomion, sitä hyssytellään jne. kuinka hyvin huomioit 5vuotiasta. saako 5v nukuttua.

Vierailija
5/8 |
22.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peliriippuvaiseksi vaan pienestä pitäen niinkö? Oma 5-vuotiaani katselee joskus pikku kakkosen nettisivuja, ja sekin jo on saanut hänet "koukkuuntumaan". Mitään pelaamisia en todellakaan sallisi lapselleni. peliriippuvuus selittää sinun lapsesi natinat ja kiukuttelut. Katkaise kierre ajoissa!

Vierailija
6/8 |
22.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäisenä menet pyytämään anteeksi häneltä sitä helvettiin muuttamista, jos et ole vielä tätä tehnyt. Sitten myöhemmin lapselle voi määrätä tekemistä mutta ei ilman kunnon palkintoa. Teet ehdot selväksi etukäteen. Tärkeää on että lapsi kokee että palkinto on tuntuva. Käytännössä laitat sen lapsen tekemään jotain, vaikka olisi itku ja hammasten kiristys. Kunnon itkun jälkeen onkin hyvä ottaa lapsi syliin halattavaksi, ja sitten hiljaa neuvotella korvauksesta tämän kanssa. Pitää kuitenkin pitää silmällä milloin lapsella on oikeasti mitta täynnä, eli uupunut, eli siinä pisteessä että mikään palkinto ei enää piristäisi tämän mieltä.

Vierailija
7/8 |
23.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikuttaa pieniin lapsiin kovin herkästi.

Silloin kun vanhemmilla on raskasta, käyttäytyvät lapset huonosti ..mikä väsyttää vanhempia entisestään ja lisää edelleen lasten huonoa käytöstä.

5-vuotiaasi vain reagoi uuteen elämäntilanteeseen ja äidin väsymykseen kiukkuamalla ja käyttäytymällä huonosti.

Parhaiten tähän auttaisi se että pystyisit/jaksaisit kerätä voimia ja rauhoittua lapsen kanssa.

Tämä on yksi syy miksi lapsiperheet tarvitsevat tuiverkostoja ja ulkopuolista apua.

Hae apua jostakin. Neuvuolasta, sukulaisilta, ystäviltä, naapureilta.

Puhu lasten isän kanssa tilanteesta. Hänkin voisi järjestää sinulle lepohetkiä.

Nimim. 'been there, done that'

Vierailija
8/8 |
23.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peliriippuvaiseksi vaan pienestä pitäen niinkö? Oma 5-vuotiaani katselee joskus pikku kakkosen nettisivuja, ja sekin jo on saanut hänet "koukkuuntumaan". Mitään pelaamisia en todellakaan sallisi lapselleni. peliriippuvuus selittää sinun lapsesi natinat ja kiukuttelut. Katkaise kierre ajoissa!

Meilläkin 6v käy joskus pikkukakkosen ja buuklubbenin nettisivuilla ja pelaa niiden pelejä. Ei ole tullut mieleenkään vielä ostaa mitään pleikkaa. Ne on mielestäni paljon isompien juttuja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän seitsemän