osaisko joku auttaa? en saa kanavia näkymään TV-kortilla...
Kommentit (24)
koska mä en ymmärrä tosta mitään :DD
hankin sen miehelle joululahjaksi. myyjä ohjeisti, että kortti vain työnnetään telkkarin kortinlukijaan ja sitten kanavat haetaan uudestaan, olen tämän tehnyt useamman kerran, mutta ei tule kanavia. ärsyttää :S
ap
just siihen telkkariin / kortinlukijaan esim. welhon verkossa soittamalla asiakaspalveluun.
koska mä en ymmärrä tosta mitään :DD
hankin sen miehelle joululahjaksi. myyjä ohjeisti, että kortti vain työnnetään telkkarin kortinlukijaan ja sitten kanavat haetaan uudestaan, olen tämän tehnyt useamman kerran, mutta ei tule kanavia. ärsyttää :Sap
laitteesta virrat pois. Laita kortti sisään ja odota.
Jopa tunnin verran. Tee niin ja kerro auttoiko.
just siihen telkkariin / kortinlukijaan esim. welhon verkossa soittamalla asiakaspalveluun.
soitin sinne dna:n asiakaspalveluun, siellä vastannut oli vähän ihmeissään, miksi soitin ja käski siis vain laittaa kortin telkkarin kortinlukijaan.
ja joku muu neuvoi odottamaan jopa tunnin verran, näin sanoi myös nainen siellä asiakaspalelussa, olen odottanut neljä tuntia, eikä auttanut...
olen myös kokeillut laittaa korttia eri päin tuonne lukijaan, en nimittäin tiedä, miten päin sen tulee olla :D mutta ei se tunnu mitenkään päin hakevan niitä kanavia...
ap
TV:ssä tulee lukemaan ainakin meillä onko kortti paikalla vai ei kun menee kanavalle mihin tarvii sen kortin tai sitten vaan on niin huono signaali että ne kanavat ei näy, onko kaapeli vai antenni?
jos on kaapelikortti, voi mennä jopa yön yli ennen kuin toimii joten anna olla siellä vaan.
Jos on anttenniverkon kortti, niin sitten kysymys on siitä onko teillä ylipäätään VHF-antennia että voisi näkyä, kun DNA:n signaali tosiaan on VHF alueella.
Lisäksi jos on HD-kortti, täytyy olla HD-kortinlukija, linkitettynä aspan kanssa ja HD DVB-T2 viritin että ylipäätään voi toimia.
"dna WELHO TV-kortti Cable HD ready". mistä mä tiedän, miten päin tämän tonne työnnän??
ap
käyttöohjeessa yleensä on ihan kuvalla näytetty. Joka tapauksessa se on aina se siru edellä, mutta kummin päin, se tosiaan riippuu laitteesta.
käyttöohjeessa yleensä on ihan kuvalla näytetty. Joka tapauksessa se on aina se siru edellä, mutta kummin päin, se tosiaan riippuu laitteesta.
ap
Emme osaa auttaa sinua, koska olet idiootti.
Lisäksi jos on HD-kortti, täytyy olla HD-kortinlukija, linkitettynä aspan kanssa ja HD DVB-T2 viritin että ylipäätään voi toimia.
mistä mä tiedän, onko mulla HD-kortinlukija jne.? En ymmärrä tuosta mitään :D
ap
Emme osaa auttaa sinua, koska olet idiootti.
asia selvä :D
ap
eli nyt löysin tämän tv:n käyttöoppaan ja tv:ssä on siis CI-kottiliitäntä(?), eli eikö tämä kortti nyt sitten voi toimia tässä? ja mitä ihmettä mä nyt teen?
ap-idiootti
Onko sovitin kortin ja telkkarin välissä? Käytä rohkeasti googlea sekä operaattorisi infoa.
mutta ilmeisesti tuo CI ei olekaan kortinlukija, niin kuin olin luullut, vaan siihen asennetaan sellainen??? onkohan niitä jotain erilaisia ja mistähän niitä saa?
ap
johto pois seinästä. niin se vain mulla digiboxi alkaa pelaa ku kanavat katoaa :) (eikä mikään muu siis auttanut).
mutta ilmeisesti tuo CI ei olekaan kortinlukija, niin kuin olin luullut, vaan siihen asennetaan sellainen??? onkohan niitä jotain erilaisia ja mistähän niitä saa? ap
Telkkarissa on vain paikka sille kortinlukijalle eli just se CI. Käyt huomenna ostaa sen lukijan, niin eikähän ala toimia. Maksaa jotain 50€.
Sovittimen saat ihan kaupasta, vaikkapa gigantin sivuilla käyt.
kuka jöötistä haluaa maksaa?