Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ylä-asteikäisten joululahjat kavereilleen, teini tahtoisi käyttää omaisuuden niihin.

Vierailija
21.12.2011 |

*huokaus* meillä yhdeksäsluokkalainen esikoinen joka haluaa ostaa neljälle parhaalle kaverilleen lahjat, se on ihan ok mutta kun teinin kaavailemat lahjat ovat keskimäärin satasen juttuja. Sanoin jo etten maksa niin kalliita lahjoja ja siitä se sota syttyi.

Ymmärtäisin vaikka 15-20 euron lahjat, jotain pientä meikkijuttua tms. mitä ostikin kavereilleen seiskalla.

Viime vuonna tytöllä oli käsityökärpänen ja ostettiin kivaa kangasta josta hän ompeli kavereilleen meikkipussit..mutta sekin on nyt niin out kuulemma. Teinin juttujen mukaan kaikki muutkin ostavat kalliita juttuja toisilleen. Minä en laita liki viittäsataa euroa teinin kaverilahjoihin laittoivat muut tai eivät.

Ehdotin leffa/popparilippuja jokaiselle ja voisivat sitten joulun välipäivinä käydä yhdessä leffassa..on kuulemma aivan kauhean nolo ja halpis juttu..no just.

Miten muilla, ostavatko teinit lahjoja kavereilleen ja minkähintaisia?

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
31.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töihin se kitisevä kakara! Meillä ei tipu senttiäkään ilman töitä. Omakotitalon pihassa riittää meillä töitä. (Teinit saa 5€/h palkkaa)

Vierailija
22/27 |
31.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla että ovat tyttöporukalla puhuneet hienoista lahjoista. Muidenkin kotona on voitu puuttua moisiin suunnitelmiin. Vaikka rahaa olisikin käytössä paljon, on ihan hyvä oppia mikä on kohtuullinen summa lahjaa varten.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
31.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka vittu näitä vanhoja ketjuja nostaa?????????????

Vierailija
24/27 |
31.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

miksi opetatte lapsillenne koko joululahja hömpää. Meillä ei osteta ja piste.

joku 5-10 € olisi sopiva jos pakko.

sillä saa leffalipun, suklaata tms.

ANTEEKSI MUTTA missä saa SUOMESSA leffalipun 5e? Supereillakin maksaa 7,90e kpl. Normaali iltalippu aina yli 10e

No tuo hinta oli ehkä silloin vuonna 2011, jolloin ap teki aloituksen. Joku taas harrastaa ikivanhojen ketjujen nostoa, ilman että kommentoi ketjun olevan vanha.

Vierailija
25/27 |
31.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

sekin oli minusta paljon. Kavereita, joille ostaa lahjan on useita. Tai sitten menee niinkuin viime vuonna: annoin rahat, tyttö lähti jouluostoksille. Tuli kotiin mukanaan kiva koru, hiuslakkaa ym, jotka olivat hänelle itselleen .Minä kävin sitten seuraavana päivänä ostamassa kavereille suklaalevyt ja huulirasvat.

Sama täällä: tuntuu, että teineillä on rahaa käytössä ihan mielettömästi.

Jotkut teinit käyvät töissä...Mulla oli eka työpaikka 15-vuotiaana, sain kesässä töistä yli 2000 euroa. Seuraavana kesänä sama juttu.

Vierailija
26/27 |
31.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka vittu näitä vanhoja ketjuja nostaa?????????????

Varmaan joku AV kunmitus...

Vierailija
27/27 |
25.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älytöntä! Miksei teinisi tee lahjoja itse? 100€ lahjasta kuulostaa joltain äidin ja isän ainoalta joululahjalta! Itse olen suurinpiirtein tuon ikäinen ja tässä tämän vuoden lahjat!

Parhaalle ystävälle helmilaukun, jota tämä oli toivonut pitkään. Täytin sen itse tehdyllä inkivääriteellä, myslipatukoilla(itse leivoin) ja suklaalla! Paketin mukaan tuli "Insidekirja" jossa oli kaikkea resepteistä muistoihin. Helmilaukun voi ommella itse, hanki mieleisesi väristä kangasta ja koristele se korostekuviolla(helmet ja kauniit langat ovat korvaamattomia) ompele kankaasta pussukka. Myönnän kyllä ostaneeni tämän. Inkivääriteen tein helposti: Raastoin inkiväärin ihan pikkupaloiksi. Budjetti: Myslipatukat n.1€/5 kpl. Suklaalevy n.2€. Inkivääritee n.4€ Helmilaukku ommeltuna ehkä 15€ ja maksoin siitä noin 9€ kaupassa(ulkomailta ostin) Eli maksoi yht.n.16€

Ihanille ystävilleni annoin:

1. Ompelin kangaskorin (pieni, ohjeen löysin Pinterestistä) johon laitoin samat täytteet kuin helmilaukkuun ja lisäksi reseptivihon. Kotikokista löytyy kyllä ohjeita. Budjetti: Kangaskorin tein tyynyliinasta eli 0€. Inkivääriä jäi yli. Patukat saman verran samoin suklaalevy. 3€ lahja!

2. Ompelin pussukan ja täytin ystäväni lempikarkeilla, kynttilöillä (jotka koristelin permanenttitusseilla) ja käärin toiseen pakettiin nimikirjainmukin. Muki on tanskalaisesta Söstren&Grenn-kaupasta, jota ei löydy Suomesta. Pussukan tein tyynyliinasta ja kynttilät koristelin zentanglella. Budjetti: pussukka tyynyliinasta 0€. Karkit n.1€ ja kynttilät n.1€. Muki maksoi 1€. 3€ tähänkin.

3. Ostin saippuan ja ihanan tikkarin. Kääräisin toiseen pakettiin "cookie in a jar" ja pari myslipatukkaa. Saippuaa voi myös tehdä itse, saippuapajasta saa tavarat. Budjetti: Saippua n.1€ ja tikkari 0,5€. Keksiainepurkki n. 1€ ja myslipatukat n.0,6€ Eli n. 2,1€ Tästä paketista.

4. Muuten sama kuin kolme, mutta ei keksipurkkia, vaan suklaalevy ja suklaalevytasku. Tuo tasku on aivan ihana lahja, suosittelen lämpimästi. Budjetti: Saippua ja tikkari yht.1,5€ ja suklaalevy 2€. Tasku tyynyliinasta. 3,5€ lahjasta.

5. Söpö itse koristeltu purkki, jossa ystävän lempikarkkeja ja muutama kynttilä. Purkin koristelin glitterillä ja sydämellä. Tein kahdelle saman. Budjetti: Korkeintaan 2€ meni.

7. Tein itse rasvaa. Kookosta, hunajaa ja soodaa. Täydellistä. Budjetti: Meni ehkä 2€

Äidille annoin kynttilän ja passinkuoret. Budjetti: Kynttilä 3,5€ ja kuoret 4,5€ eli 8€

Isälle ostin villasukat ja suklaata. Budjetti: Sukat 4€ ja suklaa 2€ meni siis 6€

Pikkusisko: Marsutietokirja ja lelumarsu. Budjetti: kirja 6,5€ ja marsu 1,5€ eli 8€

Lahjat yhteensä: 16€+3€+3€+2.1+3,5+2€+2€+8€+6€+8€+3€(lahjoja joita en maininnut)=54,6€ Aika paljon, mutta sain lahjat n.20 ihmiselle. 😉

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän viisi