8 vuotiaalla KUUKAUTISET? APUA!
Tyttö täytti juuri tässä kuussa 8v, tänään alkanut vuotaa emättimestä verta koulupäivän jälkeen. On pitänyt sidettä nyt illan, tasaisesti vuotaa, ei mitenkään runsaasti mutta koko ajan vähän. Kirkasta verta on. Voiko olla jo kuukuatiset? Pitäisikö soittaa huomenna johonkin lääkäriaikaa, kouluterveyden huoltohan on joululomalla. Ollaan vähän shokissa, ei kai ne vielä voi alkaa? Onko jokin muu esim sairaus joka voisi aiheuttaa vuodon? Selvitetty on, ettei mikään ole kolahtanut tai kukaan ei ole tehnyt hänelle mitään. Apuja tarvitsen :(
Kommentit (72)
eli virtsaputken limakalvo pullahtanut ulos. Eli pienten häpyhuulten välissä näkyy sellanen limakalvopallukka. On täysin hoidettavissa, lastenkirurgi laittaa takaisin paikalleen nukutuksessa.
Lääkäriin on mentävä, olipa kyse tuosta tai jostain muusta. Soita lähimmän keskussairaalan päivystävälle lastenlääkärille ja kysy, mihin hakeudutte huomisaamuna (tai tänä iltana, jos ovat sitä mieltä, mutta tuskin)
Ne hakee vaikka helikopterilla, jos tilanne on vakava. Et voi jättää asian tämän palstaraadin varaan.
hakiskohan medi heli mutkin kun kärsin kuukautiskivuista...
voisi olla myös vierasesine, eli lapsi itseään tutkiessaan työntänyt jotain sisäänsä, ehkä päiviä sitten, ja nyt tullut joku tulehdus tai haava. Sekin luonnollisesti hoituu lääkärissä helposti.
Ikävä vaihtoehto on joku kasvain, mutta älä panikoi, ei ole ensimmäinen vaihtoehto
moi olen 8.v mulla alko kuukautiset jo ja mulla on aika runsas vuoto mullaki on ihan kirkaan punasta verta terkkari sanos et ei mitään hätää se tulee kaikille
No siis jos jotain hyväksikäyttöä epäillään, tehdään seri-tutkimukset. Muuten lapsen hormonaalisen tilan selvittämisellä ei ole tulenpalava kiire, mutta hyvinkin paikallaan hakeutua.
Eiköhän asia ole selvinnyt, kun aloitus on pari vuotta vanha...
[quote author="Vierailija" time="25.09.2014 klo 12:40"]moi olen 8.v mulla alko kuukautiset jo ja mulla on aika runsas vuoto mullaki on ihan kirkaan punasta verta terkkari sanos et ei mitään hätää se tulee kaikille
[/quote]
Mee kouluun siitä, sinä turkulainen 13-vuotias teinari
[quote author="Vierailija" time="21.12.2011 klo 19:11"]
AP VASTAA lapsi on 27kg ja 127cm. Meillä ei ole päivystystä täällä, minun on huomenna soitettava aika lääkäriin ja selvitettävä asia. Voi hyvänen aika, mitähän tämä voi olla... Se on varma ettei lapselle ole kukaan tehnyt mitään, muutosta käytöksessä ai ole ollut minkäänlaista ja asiasta puhuttiin niin että lapsi ymmärsi miksi haluan tietää onko joku aikuinen tehnyt hönelle jotain. Shokissa olen, vaikea olla normaali lapsen nähden :(
[/quote]
Ei täällä ole... no sit pitää mennä sinne missä on! jos on tarvis niitä sitä mennään vaikka satojen kilometrien päähän päivystykseen!
täähän on jonkun pervon provo, vittu te mammat olette tyhmiä kun kaiken uskotte
kysy myös, onko joku muu kuin aikuinen tehnyt hänelle jotain, esim. murrosikäinen? samanikäinen?
maailma on niin sairas, että en luottaisi mihinkään.
voi hyvä Jumala. toivottavasti lapseesi ei ole kohdistunut seksuaalista väkivaltaa.