Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Missä teidän 10-v ovat, kun itse olette töissä lomalla?

Vierailija
21.12.2011 |

Hei!

Miten te olette järjestäneet lomanne koulujen pitkänä joululoma aikana?

Itse olen vienyt lapseni mummon hoiviin.

Onko joku yksin?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
21.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ollut 9-vuotiaasta lähtien yksin loma-aikoina, jos itse olen ollut töissä. Joskus käy mummolassa tai on vaan kavereiden kanssa. Tuolloin vielä ehdotin, että etsitään joku "hoitopaikka", mutta ei halunnut mennä mihinkään hoitoon.

Nyt 11-vuotiaalta en enää edes kysele. Tietää kyllä, että mummolaan pääsee, jos vain haluaa, mutta keksiipä tuo yksinään kotonakin tekemistä. Esimerkiksi eilen siivosi koko asunnon (sain joululahjan näin etukäteen) ja leipoi pipareita (ei kylläkään paistanut).

Vierailija
2/14 |
21.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulla hän on yksin kotona. Iltapäivällä menee mummolaan, kaverille tai tulee mun kanssa töihin, tai joskus on iltapäivänkin yksin ja käy esim kirjastossa. Mulla on vapaata vain pyhäpäivinä, talvilomaa mulla on vasta tammikuussa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
21.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on kyllä niin pieni että jos semmonen ois tossa naapurissa niin tekisin kyllä lastensuojeluilmoituksen.

Vierailija
4/14 |
21.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä on mummolla. Olemme eronneet pojan isän kanssa, ja pidämme lomamme mahdollisuuksien mukaan eri aikaan.

Vierailija
5/14 |
21.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

9-vuotiaasta saakka yksin kotona lomat, jos olen ollut töissä/koulussa.

ja sille joka sanoi tekevänsä ls-ilmon yksin kotona olevasta 9v, niin itse aikoinaan kysyin sossussa,että onko ok ja sanoivat,että kyllä on!

Lapsella on kännykkä jolla minut tavoittaa jos on tarvis.

Vierailija
6/14 |
21.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli ei ongelmaa...

Vierailija
7/14 |
21.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

päivän yksin, sitten menevät mummulaan kun mummu pitää rästivapaita töistä. Me ei miehen kanssa saatu lomia tänä vuonna jouluksi, kun viime vuonna saatiin. Oltiin kyllä varauduttu että jos tulee ongelmia pitemmäksi ajaksi, niin sitten otetaan MLL:n hoitaja.

Vierailija
8/14 |
21.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

9-vuotias on kyllä niin pieni että jos semmonen ois tossa naapurissa niin tekisin kyllä lastensuojeluilmoituksen.

yleensä heräsi tuossa kymmenen jälkeen, kävin viimeistään kahdeltatoista kotona syömässä ja olin vähintään reilu puoli tuntia kotosalla, jonka jälkeen työpäivä jatkui maksimissaan neljällä tunnilla. Eli yksinoloaikaa ei juuri sen enempää ollut kuin lyhyenä koulupäivänä. Ja jos noistakin tunneista osan viettää kavereidensa kanssa ulkona, niin vielä vähemmän.

Mutta onneksi et ole meidän naapuri :)

Vierailija
9/14 |
21.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinkas muuten?

Vierailija
10/14 |
21.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on kyllä niin pieni että jos semmonen ois tossa naapurissa niin tekisin kyllä lastensuojeluilmoituksen.

Kiva provo :D

Vierailija
11/14 |
21.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sieltä sanovat, että jokaisella vanhemmalla on erilaiset rajat, kun naapuri teki meistä ilmoituksen.

Naapureiden mielipiteet ei ole samat, kuin sossun tätejen.

Toiset ei uskalla päästää koskaan irti.

Vierailija
12/14 |
21.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

menee nyt hyvin, kun mulla jokunen vapaapäivä ja kun olen töissä, mies iltavuorossa, eli ei joudu olemaan kauaa yksin siinä välissä

jos koko päivä olisi yksin oloa niin kysyisin lapselta mitä toivoo, mummulaan vai yksin - veikkaan että yksin

Vierailija
13/14 |
21.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma lapsi vasta lähdössä kouluun, mutta nyt jo pelottaa ku ei ole mummoloita apuna ollenkaan

. Tai anoppi on mutta hän ei halua olla meidän lasten mummo, on sanonut suoraan että miniä hoitakoon omat lapsensa, hän keskittyy vain tyttärensä perheeseen. Saako mll hoitajia 2 vko ajalle? Onko jotain loma-aikojen kerhoja? Miten muut tukiverkottomat tilanteen hanskaavat?

Vierailija
14/14 |
21.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaksi teini-ikäistä ja yksi nuorempi koululainen seurana + kaverit.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kolme