Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Apua Viinin valinnassa!?!

Vierailija
20.12.2011 |

Yleensä meillä on Chileläistä Tara Pacaa, tykkään mausta. Mitä viiniä teillä on jouluna? mitä meidän perheessä voitaisiin maistaa? en raski vain summamutikassa ostella pulloja.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
20.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta mikset kysy Alkossa neuvoja. Kerro mistä pidät ja haluatko samantyylistä tai erityylistä, siellä osaavat neuvoa.

Vierailija
2/6 |
21.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy Alkosta neuvoa. Monissa Alkoissa on myös asteltu esille jouluruokien kanssa sopivia viinejä. Ainakin mun mielestä lapuissa olevat kuvaukset ja suositukset (kuvasymbolit) ovat aika tarkkoja ja luotettavia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
21.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä suositeltiin viinimessuilla ja itse testasin sitä myös kinkun kera. Hyvin toimii ja sopii myös seurusteluviiniksi. Hinta 8,98e.

Vierailija
4/6 |
21.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Merlot - melko hapan, vetinen, omasta mielestäni jopa kitkerä, mutta jotkut tykkäävät kun ei niin makea

Cabernet Sauvignon - yleensä hyvä, ei liian makea, sopii monien ruokien kanssa

Syrah - hyvin makea ja sakea

Espanjalaisista Rioja on paras lajike, makeus lähentelee Cabernetia, mutta ehkä hieman täyteläisempi.

Vierailija
5/6 |
21.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttöystävän kanssa meillä vakiojälkiruokana tällanen: http://alko.fi/tuotteet/fi/489737 Eli espanjalainen syrah Santerra. Todella makea, mausteinen marjaisa. Ja mikä parasta: myös jälkimaku erittäin miellyttävä.

Vierailija
6/6 |
21.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ottaisin ehkä jonku chilen tai espanjan punaviinin. Ne on suht voimakkaita ja pärjää jouluruoille.

Kalojen kanssa vaikka joku chardonnay, jotta ei jää savukalojen ym jalkoihin.