Mitä maksutapaa käytät kaupassa ?
Maksatko
- käteisellä
- kortilla
- kännykällä/älykellolla
- jollain muulla tavalla (miten?)
Pidätkö mukana käteistä siltä varalta, että esim korttimaksu ei onnistu ?
Kommentit (39)
Kortilla ja aina on käteistä mukana.
Kortilla tai kännykällä, käteistä ei ole juuri koskaan.
Aina käteisellä. 500 euron setelit ei tosin kelpaa enää monessakaan paikassa niin joutuu kalliimmat ostokset maksamaan 50 euron seteleillä.
Käytännössä vain kortilla, mutta pidän silti käteistä mukana.
Säästöpossulla, kilistän kolikot siihen tiskille ja myyjä laskee.. ja muita asiakkaita ketuttaa ihan hitokseen 👏
Ruokaostokset yleensä etukäteen netissä ja vain noudan. Muuten kortilla, depit tai credit.
Korttihäiriöitä varten on arkikäytön visan lisäksi mastercard eri pankkiryhmästä.
Käteisellä. Kaivan aina pieniä hiluja joita on hankala saada lompakosta ulos ja joita kassa joutuu laskemaan ja joskus ne eivät edes riitä ja joudun maksamaan seteleillä. Minua ei haittaa, vaikka kassalle kertyy pitkä jono.
Ruokakaupoissa maksan kortilla ja muuten puhelimella. Käteinen jäi koronan myötä pois kokonaan, mutta kaksi eri korttia löytyy varmuuden vuoksi.
Olen siirtymässä lähes kokonaan käteiseen, koska korttimaksuissa on ollut niin paljon ongelmia.
Korttia tietysti, joskus puhelimen lähimaksua, jos en tarvitse plussia/bonuksia tai lompakko ei ole mukana. Muissa kuin ruokakaupoissa lähes aina puhelinta. Ei kai vuonna 2023 maksa käteisellä muut kuin mummot ja pikkulapset
Maksan laskut kun palkka tulee, siirrän osan säästötilille ja nostan loput käteisenä käyttörahaksi, joten yleensä maksan käteisellä.
Olen aina ollut hieman huono rahan käyttäjä, ja kun rahat on konkreettisesti lompakossa ja purkissa kotona, niin tiedän paremmin mikä tilanne. Nyt jää jopa käteiskassasta paljon säästöön, kun ennen meni pari euroa sinne, muutama tuonne eikä sitä tajunnut ennen kun tili oli melkein tyhjä.
Kortti, lähimaksulla jos mahdollista. Käteistä on yleensä mukana, mutta niin harvoin sitä tarvitsee että samat setelit ovat pyörineet lompakossa varmaan viime kesästä asti.
Kortilla,käteistä aina mukana koska esim. torilla ei aina kortti käy.
Älykellolla yleensä. Jos käyn kaupassa lenkiltä tullessa, ei minulla ole edes lompakkoa mukana. Ei ole vielä ollut ongelmia kertaakaan.
Korttia käytän ruokakupassa mut säännöllisesti käytän kiusallakin käteistä ja varsinkin jos ostan erikoisliikkeistä tai vast palveluita , aina käteisellä. Saa ainakin pikkasen häirittyä ostoskäyttäytymisen keräämistä mistä en pidä laisinkaan, siksi käteinen on kuningas.
Lompakossa aina 500 käteistä
Kortilla (debit puolella), yleensä on myös hieman käteistä käsilaukussa.
S-Pankin debit niin saa maksutapaedun.
Ei ole käteistä oikeastaan koskaan mukana.