Apua 9 kuise unirytmiin
Ennen tyttö heräsi aamulla 6.30-7.30. Ensimmäiset unet olivat 10.30 alkaen noin tunti. Seuraavat kolmen aikoihin. Yöunille tyttö meni noin 20.00.
Nyt sitten yhtä-äkkiä siirsi rytmin niin, että herää 8-9. Ekat unet puolen päivän maissa. Toiset viideltä. Yöunet alkavat 23-00.30!
Tuo menee jo ihan turhan myöhään. Olisiko mitään järkeä alkaa jättämään toiset päiväunet pois?
Olen koettanut herättää tyttöä puoli kahdeksalta, mutta on vaan kiukkuinen eikä kuitenkaan mene myöhemmin nukkumaan. Olen myös rajoittanut iltapäikkärit puoleen tuntiin, mutta ei kuitenkaan mene nukkumaan aikaisemmin? Mitä teen?
Olen aika paljon yksin vauvan kanssa arkisin ja minun on pakko järjestellä huomista kun vauva on mennyt yöunille. Pääsen sitten itse vasta noin tunti lapsen jälkeen nukkumaan. En jaksaisi millään valvoa puoli kahteen asti..
Kommentit (2)
Ihan virkeänä konttailee ympäri asuntoa. Ja kello kohta puolen yön.
ap
Meillä neiti on nukkunut yksiä päikkäreitä jo pitkään. Nyt 10 kk... Menee yöunille noin kahdeksalta, herää puoli ysiltä, ja menee päikkäreille partsille noin klo 13. Saattaa vetää ulkona päikkäreitä 3 tuntiakin.
Isoveli nukkuu päikkärinsä samaan aikaan, jos vielä nukkuu kun ei enää joka päivä uniaan tarvitse. (4v.) Yleensä pyytää unille jos haluaa.