Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko lapseni nero?

Vierailija
20.12.2011 |

Lapseni osaa jo reilu kaksivuotiaana puhua, pukea, leikkiä (siis kunnolla), käydä potalla ja tehdä muutenkin kaikki todella fiksusti (laulaa, tanssii jne).

Olen vakuuttunut, että hän on muita keskimääräistä fiksumpi ja kehittyneempi.

Olenko väärässä?

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
06.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se mikää nero oo... Mun 1v 3kk osaa samat asiat jo todella taitavasti ja neuvoo jopa minua.

Vierailija
2/15 |
20.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaako lukea tai kertotaulun?

Osaako nuotit ulkoa?

Osaako ajaa pyörällä ilman apupyöriä?

Luisteleeko ilman aikuisten tukea minihokkareilla?

Sitähän minäkin....

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
20.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä tullut mieleenkään pitää heitä neroina :) nytkin mun 2,5v piirtelee tuolla hienoja kuvia ja kohta itse riisuu ja pukeutuu yöpukuun käytyään pissalla isolla pöntöllä...ihan normaalia 2veen touhua.

Vierailija
4/15 |
20.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa.

Vierailija
5/15 |
20.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joskus silloin....normalisoitui kouluun mennessä,vaikkakin mielestäni on aika välkky 13v.

Vierailija
6/15 |
20.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi on siis reilu 2v. En mä omaa tytärtäni minään ihmelapsena pitäny, kun jo 1,5 vuotiaana oli vaipatta. Puhua ja pukea kyllä osasi jo tuossa parin vuoden iässä ja muistaakseni ehkä jo aikaisemminkin ja eikös ne kunnolla leikkimisetkin ole jo ihan puolivuotiaasta asti?? Älä nyt ihan vielä lehtiin ilmoita lastasi nerona, vaan ihan normaalilta kehitykseltä tuo vaikuttaa. Sori jos sun pilvilinna nyt jotenkin sortus...

Vierailija
7/15 |
20.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kuulostaa myös siltä, että kovasti rakastettu ja hyvin huolehdittu. Tulee varmasti mukava ihminen.

Vierailija
8/15 |
20.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

-puhuu lähes sujuvasti

-laskee kymmeneen, esim osaa laskea montako jotain on jos korkeintaan 10 kpl.

-osaa värit, osaa maalata ja piirtää

-osaa pelata monia kännykkäpelejä kosketusnäytöllä, mm tetris, angry birds

- osaa pottahommat, 1v 1kk lähtien

Vierailija
9/15 |
20.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen itse nero!

Vierailija
10/15 |
20.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silleen hiljaa selkä suorana kasvot kohti nurkkaa vai???

Vierailija
11/15 |
20.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai muiden tehtävien ratkaiseminen?

Vierailija
12/15 |
20.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkien av-mammojen lapset ovat keskimääräistä nerompia ;).

Vierailija
13/15 |
20.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti monien mielestä se oma lapsi on nero, mutta meille sanottiin päiväkodissakin, että lapseni on keskimääräistä fiksumpi kun osaa jo kaiken todella hyvin.

Päiväkodin henkilökunta ihmettelee kuinka hyvin pikkuinen esim. opettaa vanhempia lapsia leikkimään ja tekemään asioita joita vanhemmat lapset ei vielä osaa (ikäeroa kuitenkin melkein kaksi vuotta).

Kaikki ystäväni ja tuttunikin kommentoivat samaa asiaa ja ovat sitä mieltä että lapsi on ihmeellisen älykäs ja kyvykäs.

Vierailija
14/15 |
20.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tosin en tiedä että tarkoittaako varhainen kehitys sitä että lopputuloskin on kaikkia muita edellä vai alkavatko erot tasoittua vähitellen muihin lapsiin verrattuna.

Onko ap:n lapsi ainoa lapsi? Heillä on minusta usein juuri tuollainen piirre, että neuvovat isompia lapsia ja jopa aikuisia. Heillä on hyvät taidot ja he erottuvat juuri parhaina tanssijoina, laujajina, piirtäjinä, asioista tietäjinä, mutta sosiaaliset taidot ja sosiaalinen äly on usein vähän hatarat. "Normaali" pieni lapsi vähän arastelee ja kunnoittaa isompia lapsia eikä mene päsmäämään, vaan osaa löytää sen luontevan paikan lapsiporukassa.

Vierailija
15/15 |
20.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi muuta sanoa, kuin anna nyt lapsen kehittyä ihan omassa tahdissaan. Kaikki lapset ovat ainutlaatuisia, neroja tai eivät.