Paljonko teidän mielestänne äidin,ns. kakkosautoon laitetaan rahaa????
meillä mies sanoo et maksimissaan 400 euroa,minusta minulla kuuluu olla myös hyvä auto koska kuljetan lapsia vaikka minne,kommenttejanne
Kommentit (37)
Vierailija:
Uusi auto on turvallisempi, jos jotain sattuu. Kolari ruosteen raiskaamalla 400 euron pikkukotterolla on hiukan eri kuin isolla, uudella ja kaikki turvalaitteet omaavalla farmarilla. Jokainen joka arvostaa lastensa henkeä vähääkään tämän ymmärtää.Lisäksi tämä pieni käytännön juttu, että harva nainen osaa tien päällä tehdä yhtään mitään, jos auto jättää välille. Siksi naisella toimintavarmempi auto.
Itse ajelen mielummin tällä ns. kakkosautolla koska se on kiva ja näppärä ja sen saa parkkihalleissa hyvin parkkiin. Kätevä kaupunkiautona. Mies ajalee useammin isolla Mondeon farkulla, mutta jos minun on työn takia tai lasten kanssa joskus ajettava 30-60 min pitempiä matkoja otan perheen ykkösauton käyttöön.
Vaihtelemme autoja tarpeen ja tilanteen mukaan. Toinen
auto on vanha, pieni ja huonompi, toinen uudempi, suurempi
ja turvallisempi.
Suosittelen muillekin sitä, etteivät autot ole nimetty äidille
ja isälle, vaan äiti ajaa paremmalla autolla, jos hän vie
lapsia hoitoon/hakee lapsia hoidosta ja päinvastoin tms.
Luuletko, että rekan kanssa kolaroiminen on ainoa vaihtoehto? Eikö ole järkevämpää, että on varautunut niin, että jos jotain pienempää sattuu, niin on turvallisempi auto alla? Että jos sattuu tieltä suistuminen tai kolari toisen henkilöauton kanssa? Tällöinhän auton koolla ja turvallisuudella ON väliä.
Meinaatko, että jos rekan kanssa kolaroidessa ei ole väliä, että minkä auton kurttaa, niin on sama vaikka ajaa aina lasten kanssa paskalla pikkuautolla? Että jos kuitenkin on mahdollista, että tien päällä kuolee, niin ei kannata ollenkaan kiinnittää turvallisuuteen huomiota? Jep, jep.
Vierailija:
Luuletko, että rekan kanssa kolaroiminen on ainoa vaihtoehto? Eikö ole järkevämpää, että on varautunut niin, että jos jotain pienempää sattuu, niin on turvallisempi auto alla? Että jos sattuu tieltä suistuminen tai kolari toisen henkilöauton kanssa? Tällöinhän auton koolla ja turvallisuudella ON väliä.Meinaatko, että jos rekan kanssa kolaroidessa ei ole väliä, että minkä auton kurttaa, niin on sama vaikka ajaa aina lasten kanssa paskalla pikkuautolla? Että jos kuitenkin on mahdollista, että tien päällä kuolee, niin ei kannata ollenkaan kiinnittää turvallisuuteen huomiota? Jep, jep.
jos rekan kanssa kolaroi.
meillä on aina ollu itsestään selvää että minä joka lapsia kuljetan enkä autoista mitään ymmärrä ajan uudella autolla jossa takuu voimassa. mies ajaa muutaman satasen rotiskolla. Ja tämä on miehen päätös.
Meillä molemmat autot on pari vuotta " vanhoja" mutta mies ajaa työmatkat sillä pienemmällä kolmiovisella. Hänhän ajaa yksin töihin kun taas minä kärrään kolmea lasta, vaunuja ja kaikkea muuta. Tosin olisi mukava, kun pääsisi eroon kakkosautosta, kallis on pitää...
Mutta pienemmässä tällissä hyvinkin saattaa pelastaa. Ja ne pienemmät tällit nyt vain on yleisempiä.
Joten miksi sun pitää vängätä vastaan ihan vain vastaan vänkäämisen ilosta? Etkö voi vain myöntää, että lasten kanssa kannattaa liikkua mahdollisimman turvallisella autolla?
Vierailija:
Mutta pienemmässä tällissä hyvinkin saattaa pelastaa. Ja ne pienemmät tällit nyt vain on yleisempiä.Joten miksi sun pitää vängätä vastaan ihan vain vastaan vänkäämisen ilosta? Etkö voi vain myöntää, että lasten kanssa kannattaa liikkua mahdollisimman turvallisella autolla?
On meitä moneen lähtöön...
Tämä menee samaan kategoriaan sen kanssa, että koska maailmanloppu voi tulla milloin vain, voi lapsen 2v. jättää hyvillä mielin kotiin siksi aikaa kun äiti käy lähikaupassa...
mies ajaa *kakkosautolla*. Itselläni on muutaman kuukauden vanha auto ja ukolla vuosimallia -98. Ostin mitään kyselemättä auton. En edes kertonut miehelleni ennenkuin menin autoa hakemaan. En suostu ajamaan millään auton rotiskolla joka on kaikkea muuta kuin turvallinen. Haluan autooni kaikki mahdolliset turvatyynyt ja ajonvakaudenjärjestelmät mitä saa. Minähän niitä lapsia kuskaan ja silloin ei tingitä turvallisuudesta. Tiedän tiedän, että ei ne turvatyynyt auta jos kaahataan hulluna, mutta eihän sitä aina itse tarvitsekaan sitä kolaria aiheuttaa. Onneksi on rahaa millä ostaa auto.
samoin 80-luvun Saab 900 ja 9000 että siinä se että uudempi auto on aina turvallisempi.
Mutta eihän noissa vanhoissa autoissa 70 ja 80 luvun autoissa ole edes turvatyynyjä. Turvatyynyt aika monesti pelastavat matkustajat. Itse en voisi edes kuvitella ajavani sellaisella autolla, jossa ei ole turvatyynyjä. Vanhempani säilyivät hengissä kolarissa turvatyynyjen avulla. Rekka ajoi perään ja auto meni lunastukseen, mutta onneksi uuden auton voi ostaa, mutta ihmishenkiä ei.
Mun auto makso 2000 e, miehen muistaakseni saman verran. Auto kun ei ole se meidän perheen tärkein hankinta. Siksi noihin ei ole rahaa tuhlattu.
Vierailija:
samoin 80-luvun Saab 900 ja 9000 että siinä se että uudempi auto on aina turvallisempi.
Äly hoi! (Teitä oli muitakin!) Tuleeko viisas olo kun pääsee sanomaan, että ei asia AINA ole niin? Mä en oikeasti tiedä yhtään asiaa mikä olisi AINA tilastojen mukainen. Mutta kyllä se fakta edelleen on se, että jos olosuhteet yms. on samat niin parin satasen ruostekasalla tulee todennäköisemmin pahempaa jälkeä. Vai väittääkö joku nyt että näin ei ole?!!!
Siihen autoon sitten pistetään rahaa se, mitä on varaa.
Mies ajaa sitten parin tonnin autolla.