Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kirkon chatti päivystää läpi joulun.

19.12.2011 |

http://www.kirkkojakaupunki.fi/uutiset/kirkko-paivystaa-netissa-lapi-jo…

terveisin diakoni Meiju

(jos olen chatvuorossa itse, olen tunnuksella KirkkoSisko)

Kommentit (14)

1/14 |
19.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja yritän tulla itse "mainostamaan" mutta on vain hyvä jos muutkin tekisivät sitä.

Myös Palveleva Puhelin toimii joka päivä

http://evl.fi/EVLfi.nsf/Documents/DC0158A5AD979807C225748000295138?Open…

Vierailija
2/14 |
19.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutten päässyt. Olis ollut asiaakin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
3/14 |
20.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja jos kaikki asiakaspalvelijat sattuvat olemaan varattuina, silloin ei pääse, siellä ei siis ole mitään "jonotusta".

Kannattaa vain kokeilla sitten uudestaan päivemmällä'

Vierailija
4/14 |
20.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kirjoittaa vaikka ei olisi mitään hätää? :)

Vierailija
5/14 |
25.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli jos ei ole siellä, niin ei sinne pääse?

6/14 |
25.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten tuonne aiemmin laitoin. Nettiyhteys vain tarvitaan.

https://www.facebook.com/kirkkosuomessa

menen itse sinne jossain vaiheessa joulunpyhiä myös päivystelemään.

Vierailija
7/14 |
25.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos on vain muuten hädässä ja kaipaa apua ja tukea, niin voiko tuonne kirjoittaa ja voiko olla varma, ettei siellä tule mitään jeesus/jumala/armo jne. höpinää? Että ovatko nuo päivystäjät koulutettuja sos/terveysalan ihmisiä, vai joitain uskovaisia "vapaaehtoisia"? Jos päivystäjät ovat vapaaehtoisia uskovaisia, niin miten ja kuka takaa palvelun laadun ja asiallisuuden? Minne voi ilmoittaa, jos joku tyrkyttää hädänalaisille ihmisille uskontoa?

8/14 |
25.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ovat kirkon eri työtehtävissä olevia ammattilaisia: suurin osa pappeja mutta itsehän olen diakoni, muitakin diakoneja on, lisäksi nuoriso-ohjaajia.

Suurin osa esiintyy nimellääb tyyliin "Matti-pappi" mutta esimerkiksi minä olen KirkkoSisko koska alunperin sen nikin tulin täällä ottaneeksi. Me kaikki tapaamme ihmisiä aivan samoin periaattein kuin kasvokkainkin, kunnioittavan ja ystävällisen palvelun hengessä. Sinne kirjoitellaan hyvinkin eri elämäntilanteissa. Kyse siis on kirkon palvelusta, chatista eli juttelusta. En allekirjoita väitettä että kyse on mistään tyrkyttämisestä tai käännyttämisestä, mitä kollegoitani tunnen. Mutta Taivaan Isän siunausta yleensä keskustelun päätteeksi toivotan, samoin kuin silloinkin kun tapaan asiakkaan diakoniatoimistolla tai kotikäynneillä. Mielestä ni se on aivan asiallista kirkon työntekijältä eikä sitä voida pitää

Rohkein mielin vaan jos siltä tuntuu, ei se ole tavallista jutustelua kummempaa.

Chatti on siis KAHDENKESKINEN, eli vain työntekijä + asiakas vai millä nimellä nyt kirjoittajaa kutsutaankin. Ei siis asiakkaiden keskinen,

Vierailija
9/14 |
19.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettei tarvitse itse olla rekisteröityneenä Facebookiin, sinne chattiin ei tarvi mennä omilla tunnuksilla. Kunhan saa sen sivun auki vain.

Eli facebook/ Kirkko Suomessa.

10/14 |
19.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

suoralla linkillä pääsee netissä

https://www.facebook.com/kirkkosuomessa

Vierailija
11/14 |
19.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitten kuitenkin täällä kuulee niitä karuimpia kertomuksia joulusta. Niin se on perinteisesti mennyt :(

12/14 |
23.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kirjoittaa vaikka ei olisi mitään hätää? :)

Chatissa puhutaan ihan siitä mistä chattaaja haluaa. Moni piipahtaa lyhyeksi aikaa, joku tarvitsee vähän pitemmän rupattelutuokion.

Kuitenkin muistutan että chat on vain chat. Se ei ole terapiaa eikä sen kautta voida esimerkiksi kutsua ketään kotikäynnille. Chat on anonyymi asiakkaan kannalta, emme tiedä kuka sinne kirjoittaa. Mutta joka tapauksessa se on aito kohtaaminen-

Tämän viestin kautta toivotan kaikille onnellista ja levollista ja siunauksellista Joulua

Vierailija
13/14 |
25.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun meni jo kiinni tältä päivältä. :(

Vierailija
14/14 |
25.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset kun menevät nukkumaan niin olisi ollut aikaa mutta ymmärrän hyvin, ettei kukaan halua olla töissä myöhään illalla.

Terveiset KirkkoSiskolle! :-)