Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Saako lapsesi leikkiä ulkona kurasäällä päiväkodissa?

Vierailija
19.12.2011 |

Vai pelkäätkö vaatteiden likaantumista?

Tästä oli ketju, mutta kerropa miten sinä ohjeistat päiväkotia?

Minun lapset tuhoavat pari kalliimpaa haalaria vuodessa, mutta ei haittaa kunhan saavat leikkiä väpaasti.

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
19.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässäpä Sinulle neuvoja:

Kurahousut on helppo huuhdella. Menet suihkuun illalla; ota kurahousut mukaan ja jätä sinne kuivumaan. menet suihkuun aamulla: huuhdellut kuravaatte muovipussiin ja ripustat päikyn kuivaustilaan (kuivuskaappi/ wc tms).

Kun lapsesi on kurainen kurahousuissaan, riisut hänet

a) tarhan pihassa ja laitat kurahousut muovipussiin/ auton takakonttiin (jos olet autolla). Jos olet bussilla/ kävellen, viet muovipussin kotiin. Jotta pääset kurahousujen kanssa suihkuun. Se on niin mukavaa. Tai laitat miehesi mukaan suihkuun, kun hän tulee, mistä tulee.

Tai jos et käy suihkussa niin huuhtele, perjele, lavuaarissa, hampaiden pesun jälkeen. Jos et pese hampaita niin vaikka bideesuihkulla pisun jälkeen.

Kyllä sitten on uusavutonta sakkia.

vaikka ne kurahousut ehkä menisi kuraisina huomennakin, niin missäs niitä säilytät niin likaisina. JA lisäksi likasiten kurahousujen pukeminen seuraavana päivänä ei ole kivaa.

[/quote]

Vierailija
2/24 |
19.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lasten kanssa on paljon helpompaa ulkona kuin sisällä... Mietippä miltä kuulostaa 24 mellastavaa ja ylikierroksilla käyvää nico-petteriä

t.lh jolla kunnon ulkoiluvaatteet itsellä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
19.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että ei leikkisi ulkona???En ole siellä valvomassa mitä tekevät.

En todellakaan ohjeista päiväkotia tässä(kään) asiassa mitenkään, vaan he tekevät päätökset.

Vierailija
4/24 |
19.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mahdollista vanhempien ohjeistaa, ettei ulkoiltaisi.

Vierailija
5/24 |
19.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

siellä ne seisoo vaikka sataisi p.skaa ulkona ja tuulisi kuin hirmumyrskyssä eli "saavat" leikkiä kurassa

Vierailija
6/24 |
19.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

käytetään kurahousuja haalareiden päällä, niin haalarit eivät mene likaiseksi/rikki.

Vierailija
7/24 |
19.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

muutenhan täällä pk-seudun talvessa pitäisi raasun olla koko talvi sisällä (ja kuka sitä siellä sitten vahtisi kun muut on ulkona?!)

Vierailija
8/24 |
19.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos menevät sateella ulos (kiva jos menenvät - aikuisillahan siellä on kurjaa), niin lapseni menee myös.

Olen sisälukutaitoinen, mutten ymmärrä kysymystä. Miten vanhempi voi OHJEISTAA pk:a? Minun Nico-Jessica ei sitten saa mennä ulos, jos sataa -näinkö?

Vierailija
9/24 |
19.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos pkodin henkilökunta päättää, että ulos mennään, niin mennään ja niissä vaatteissa, jotka minä olen sinne toimittanut. Oma on sitten ongelmani, jos kuraantuvat.

Vierailija
10/24 |
19.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

harmittaa, kun ovat usein sisällä sateella. Mielestäni vain tätien omaa mukavuudenhalua.

Vierailija
11/24 |
19.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

käytetään kuravaatteita, koska haku tapahtuu usein pihalta ja kotiutumisvälineenä on auto. Parhaillaan ovat rypeneet silti alusvaatteensakin märiksi...

Vierailija
12/24 |
19.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on vanhempien tyhmyyttä jos ei ossa vaatettaa pilttejään asianmukaisesti ja vaikka pukea päälle kurahousuja.

Vierailija
13/24 |
19.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

harmittaa, kun ovat usein sisällä sateella. Mielestäni vain tätien omaa mukavuudenhalua.

En minäkään 35 asteen pakkaseen veisi lapsia, mutta ei luulisi 15 asteen olevan liikaa.

Vierailija
14/24 |
19.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ryhmällä on rytminsä ja sen mukaan menevät.

Ja tietenkin lapsi saa leikkiä ja ulkoilla.

Vierailija
15/24 |
19.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kurahaalarit on pakolliset (mikä on ihan ymmärrettävää, en minäkään haluaisi pukea lapsilleni iltapäivällä aamu-ulkoilusta märkää ja kuraista asua).

Vierailija
16/24 |
19.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hommaan lapsilleni hyvät säänkestävät ulkoiluvaatteet ja toivon, että ulkoilevat mahdollisimman monipuolisesti. Se nimittäin kehittää niin monia asioita, että olen jopa pettynyt jos ollaan vaan paikoillaan. Mulla pointti on siinä liikunnassa, vaatteiden pitää kestää menoa. Jos ei kestä, ostetaan uusia tilalle.

(Ihan sama juttu itselläni. Kun on kunnolliset lämpimät ulkoiluvaatteet, sade tai pakkanen en tunnu missään.)

Vierailija
17/24 |
19.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ohjeistanut mitenkään, ei se minua kiinnosta, kunhan käyttävät meidän vaatteita, eivätkä ota naapurinaulakosta.

Vien sinne päikkään tarvittavia varusteita, valitkoot niistä, mitkä sopivat keliin.

Ulkovaatenaulakossa roikkuu villapuku tai fleece, villasukat, vedenpitävä haalari, takki- ja housut, 2 eri paksuista lakkia, 3 erilaiset hanskat ja kurakintaat, kelinmukaiset kengät ja kumisaappaat, kurahousut- ja takki.

Kyllä siinä riittää henkilökunnalle valinnanvaraa kun valikoivat mitä milloinkin päälle laittavat, ja jos saavat kaikki 1 päivän aikana märäksi tai kuraan, niin taitavia ovat :)

Ja jos ei riitä, niin repusta voi sitten kaivaa vielä sisävaatetta lisää.

Samoin kuin muutkin, toivon että viitsivät ulkoilla joka säällä.

Vierailija
18/24 |
19.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milloin lapsellenne saa pukea päälle kuravaatteet:

a) kun maa on kostea, mutta vettä ei sada

b) kun sade on pientä tihkua,

c) kun sataa oikein kunnolla

d) jne jne.

Siis ihan oikeasti, mä en tajua miten ne päiväkodeista jaksaa ja viitsii pomppia joidenkin idioottivanhempien valitusten mukaan. Koska sellaisestahan tuollainen johtuu.

Seuraavaksi varmaan kysyvät " milloin lapsenne nenän saa niistää"

a) kun se on vasta vähän tukkoinen

b) kun mato kurkkaa sieraimesta jne....

Vierailija
19/24 |
19.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saako lapsesi leikkiä ulkona kurasäällä päiväkodissa? - En päätä asiaa, vaan päiväkoti päättää siitä.

Vai pelkäätkö vaatteiden likaantumista? - Jossain määrin "pelkään" eli sitä, saanko lapselle puhtaat ulkoiluvaatteet seuraavaksi aamuksi.

Tästä oli ketju, mutta kerropa miten sinä ohjeistat päiväkotia? - Minun asiani ei ole ohjeistaa päiväkotia, koska siellä ei toimita yksittäisten vanhempien ohjeiden mukaan. Siihen ei riitä resurssit, ei ole henkilökuntaa vahtimaan eri toiveiden mukaan leikkiviä lapsia, vaan ollaan ryhmässä pk:n päätöksen mukaan joko ulkona tai sisällä ja ymmärrän sen, ettei muu toiminta ole mahdollista.

Vierailija
20/24 |
19.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai pelkäätkö vaatteiden likaantumista? - Jossain määrin "pelkään" eli sitä, saanko lapselle puhtaat ulkoiluvaatteet seuraavaksi aamuksi.

Miksi niiden vaatteiden pitäisi olla puhtaat joka aamu? Tämä syksy ainakin on ollut sellainen, että 3 asun kierrollakin meiltä lähdetään välillä hoitoon valmiiksi kuraisessa (mutta tietysti kuivassa) puvussa.