Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kotisynnyttäjä linjoilla - jos haluat kysellä

Vierailija
19.12.2011 |

Kommentit (56)

Vierailija
21/56 |
19.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verenvuoto, istukka ei synnykään, supistukset loppuvat kun pitäisi alkaa ponnistamaan, napanuora vauvan pään ympärillä, pitkittynyt ponnistusvaihe jne.

Itse en olisi uskaltanut. Itselläni toinen synnytys meni sen verran puhin, että olin oikeasti onnellinen sairaalan ja kehittyneen lääketieteen olemassaolosta. Itselleni sairaala on turvallinen paikka synnyttää. En edes haluaisi kaikkea sitä sotkua ja verta omaan sänkyyni :)

Vierailija
22/56 |
19.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verenvuoto, istukka ei synnykään, supistukset loppuvat kun pitäisi alkaa ponnistamaan, napanuora vauvan pään ympärillä, pitkittynyt ponnistusvaihe jne.

Itse en olisi uskaltanut. Itselläni toinen synnytys meni sen verran puhin, että olin oikeasti onnellinen sairaalan ja kehittyneen lääketieteen olemassaolosta. Itselleni sairaala on turvallinen paikka synnyttää. En edes haluaisi kaikkea sitä sotkua ja verta omaan sänkyyni :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/56 |
19.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole todellisia vaaratilanteita ja kätilo kyllä handlaa tollaset helposti.

Uskon vanhvasti että käynnistäminen, jatkuva mittaaminen ja erilaiset lääkekoktailit ovat syynä komplkaatioihin.

Vierailija
24/56 |
19.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole todellisia vaaratilanteita ja kätilo kyllä handlaa tollaset helposti.

Uskon vanhvasti että käynnistäminen, jatkuva mittaaminen ja erilaiset lääkekoktailit ovat syynä komplkaatioihin.

usko ei ole tiedon väärti?

Sen kuin uskot mitä haluat, mutta tosiasioiden kanssa uskomuksillasi ei ole mitään tekemistä.

Vierailija
25/56 |
19.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotisynnytyksen taas voi helpostikin.

Ap, miksi muuten et vastaa kysymyksiin? Heittelet vain epämääräisiä vastakysymyksiä etkä perustele mitään. Jos haluat vaikuttaa uskottavalta, niin yritä nyt edes hieman enemmän.

Vierailija
26/56 |
19.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ehkä meillä on erona se, että minusta synnnytys ei ole sairaus jota pitää medikaalisesti hoitaa.

Mielummin keskustelisin asiasta kiinnostuneen kanssa. Jos sinä et usko kotisynnytykseen tai halua sitä niin miksi kommentoit> en ymmärrä.

Vierailija
27/56 |
19.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielummin keskustelisin asiasta kiinnostuneen kanssa. Jos sinä et usko kotisynnytykseen tai halua sitä niin miksi kommentoit> en ymmärrä.

itse tyrkyttäydyit tänne kyseltäväksi? Silloin sinulta saa kysyä mitä vain ja sinä vastaat.

Vierailija
28/56 |
19.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

usko ei ole tiedon väärti? Sen kuin uskot mitä haluat, mutta tosiasioiden kanssa uskomuksillasi ei ole mitään tekemistä.

[/quote]

Vierailija
29/56 |
19.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ehkä meillä on erona se, että minusta synnnytys ei ole sairaus jota pitää medikaalisesti hoitaa.

että joillekin asia menee (vaikka luomuna olisi synnyttämässä) niin että kuolee ilman sairaalahoitoa. Kieltäytyisitkö hoidosta jos itsellesi tulisi komplikaatiota? Ja ahhh vaan sen takia ett synnytys ei ole sairaus...=ei hoidon tarvetta

Vierailija
30/56 |
19.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnytys vastaa pahimmillaan todella vaarallista sairautta. Eikä ennakkoon pysty kaikkia riskisynnytyksiä seulomaan.

Jos luonnonmukainen synnytys on parempi, niin miksi lapsi- ja äitikuolleisuus on romahtanut sairaalasynnytysten myötä?

Vierailija
31/56 |
19.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

synnytti toisen lapsensa se jonka lapsi kuoli kotisynnytyksessä pari vuotta sitten.

Vierailija
32/56 |
19.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli sulla olisi ollut vaikkapa verenohennuslääkitys, niin olisitko halunnut silti synnyttää kotona (tiedän, ettei sellaista yleensä sallita, mutta olen siis kiinnostunut tietämään mitä itse olisit halunnut)?

Vierailija
33/56 |
19.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että esim. Hollanti on maa jossa kotisynnytykset on yleisempiä kuin sairaalasynnytykset. He kartottaa riskisynnyttäjät ja he eivät saa synnyttää kotona mutta muuten ok. Ymmärtääkseni paikalle tulee kätilön lisäksi ambulanssi JOS jotain menee pilalle joten apu on siinä saatavilla. Siitä en tiedä miten etäisyydet otetaan Hollannissa huomioon riskitekijöihin. Jos lapsi syntyy matkalla sairaalaan niin asialle ei kukaan mitään mahda. Mitkähän on prosentit niissä kotisynnytyksissä joissa jotain menee vikaan? Eiköhän nämä tapaukset vähissä ole ja lapset pääosin kuole sairaalassa. ohis

on yksi korkeimmista aitien kuolleisuusluvuista kehitysmaiden ulkopuolella, ja se on nousussa. Lisaksi siella on myos korkeat lapsikuolleisuusluvut. Liittyy ilmeisesti kotisynnytyksiin. Katso vaikka:

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/19192585

Vierailija
34/56 |
19.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

synnytys on sairaus. Useimmiten synnytys sujuu normaalisti ja luonnollisesti, ja sairaalassa ollaan lähinnä siksi että mahdollisesti tarvittava apu on lähellä.

Ei tatuointi tai korvien rei'ityskään ole sairaus, mutta silti ne käydään yleensä ottamassa ammattilaisella eikä tehtailla itse. Synnytyksessä on kyse monin verroin tärkemmästä asiasta - miksi siis pitää vain periaatteen takia tehdä asiat vaikeamman ja riskaabelimman kautta?

Vierailija
35/56 |
19.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi suhtaudutte asiaan näin raivohullusti?

Jos kotisynnytys ei ole sinun juttusi niin miksi se ei voi olla toisten juttu? En usko että kukaan teistä on huolissaan minun tai lapsieni terveydestä eli siitä tässä ei ole kyse.

Vierailija
36/56 |
19.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kotisynnytys on turvallisempi.

Vierailija
37/56 |
19.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan nyt haukkuu kysyjiä raivohulluiksi.

Vierailija
38/56 |
19.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

välttelit neuvolaa ja neuvola lääkäriä myös ettei vaan tarvi sokkia ja koskea mahan lähelle liikaa?? Ja oliko sulla myös UUTUKSENA myynnissä olevaa pumpulilla täytettyä pahvilootaa "mahakypäränä"?

Vierailija
39/56 |
19.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli mieleen, että kuinka moni tietää että supistukset saattavatkin loppua kun on 10 cm auki? Ja ne saattaa pysyä poissa jopa yli PUOLI TUNTIA ennen kun tulevat takaisin ja ponnistuksen tarve alkaa?

Se on synnytyksessä ns. suvantovaihe, kuulemma täysin kivuton kun ei yhtäkkiä olekaan suppareita. Sen aikana kannattaa kerätä voimia ponnistukseen jos on niin onnekas että tällainen tauko synnytyksessä tulee.

Mun synnytysvalmennuksessa kätilö sanoi näin, ja samassa tajusin mikä meni edellisessä synnytyksessä vikaan; sanoin monta kertaa ettei ole ponnistuksen tarvetta, mutta kätilöt pakottivat minut ponnistamaan heti kun se 10 cm oli täynnä. Itkin ja huusin etten osaa ponnistaa mutta vuoronvaihto oli tulossa ja heillä oli kiire saada vauva ulos.. "Ponnistin" sitten yli kaksi tuntia jalat halvaantuneena epiduraalista ja ilman ponnistuksen tarvetta koska kätilö käski.. Loppujen lopuksi jouduttiin ottamaan avuksi imukuppi koska olin ponnistanut voimani loppuun TURHAAN jo ennen kun ponnistutti.

Vierailija
40/56 |
19.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli mieleen, että kuinka moni tietää että supistukset saattavatkin loppua kun on 10 cm auki? Ja ne saattaa pysyä poissa jopa yli PUOLI TUNTIA ennen kun tulevat takaisin ja ponnistuksen tarve alkaa?

Se on synnytyksessä ns. suvantovaihe, kuulemma täysin kivuton kun ei yhtäkkiä olekaan suppareita. Sen aikana kannattaa kerätä voimia ponnistukseen jos on niin onnekas että tällainen tauko synnytyksessä tulee.

Minulle ei tullut ponnistustarvetta vaikka olin 10 cm auki. Puoli tuntia pelkkiä helvetillisiä supistuksia, eli kaukana kivuttomasta suvantovaiheesta.

Lopulta en jaksanut enää, vaan ponnistin vauvan ulos ILMAN ponnistustarvetta.

Eikä ollut epiduraalia, vaan luomusynnytys.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän neljä