Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muita jotka ei ole tehneet vielä mitään jouluruokavalmisteluja? mitä teette itse ja milloin?

Vierailija
18.12.2011 |

Mitä ostatte/tuunaatte valmiina?

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
18.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

(sienisalaatin, tuoresalaatin, rosollin) kinkku paistetaan aatonaattona, samoin karjalanpaisti.

Laatikot ostan valmiina (ne kaikki kaksi:D)

Lisäksi meillä syödään graavilohta, ja juustoja, niiden valmisteluihin nyt ei aikaa mene, laitan aattona, samoin jotain alkupaloja.

Vierailija
2/28 |
18.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun tulee rahaa vasta sitten.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
18.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai no, joulutortut leivoin, mutta ne syötiinki jo. Tänään piparit ja yks laatikko, huomenna uudet joulutortut ja toinen laatikko, aatonaattona piparitalon koristelu ja kolmas laatikko ja kinkun paisto.

Ostamme kalapöydän antimet valmiina. Ja jonkun jälkiruoan saatan vielä tehdä viime metreillä.

Vierailija
4/28 |
18.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun oli uuni päiväruokaa varten kuumana, paistoin samalla piparit (siis aloitin eilen, kun tein taikinan...), riisipuuron porkkanalaatikkoon ja taatelikakun.

Loput teen viikon aikana, esim. keskiviikkona porkkanasosekeittoa, josta otan keitetyt porkkanat laatikkoon, ja torstaina on perunamuusia, josta osa menee imellytykseen.

Pe sitten joulutortut ja laatikot valmiiksi.

Meillä ei juuri ole valmisteltavaa, kaksin syödään ja liha ja kala puuttuu lähes kokonaan. Jos olisi pakastin käytössä, olisin kyllä tehnyt jo pitkin syksyä näitä valmisteluja. Mutta enpä ota stressiä, nyt kun vihdoin aloitin, näkee todella, että ei siinä paljon työtä ole.

Vierailija
5/28 |
18.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samalla tavalla ne tehdään kuten muulloinkin. Vähän ennen syömistä. Kinkku tulee tänä vuonna, kun ei ole ollut moneen vuoteen vaan on syöty poron ulkofilettä varmaan englantilaisten kauhuksi. Sen paistan varmaan aatonaattona..

Vierailija
6/28 |
18.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aattona ja joulupäivänä syön muualla, tapaninpäivänä vokkaan kasviksia. Onneksi ei ole lapsia, niin saa viettää joulun vaatimattomasti ja rauhassa.

Vierailija
7/28 |
18.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pipareita ja torttuja myöten.

Vierailija
8/28 |
18.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

teen lanttulaatikkoa valmiista soseesta, luultavasti aattoaamuna. kinkku paistetaan varmaankin aatonaattona.

pipareita ollaan toki leivottu ja pariin otteeseen, ja torttuja on pakastimessa myös. olen ensi viikon lomalla joten leivon luultavasti vielä muitakin leivonnaisia. ruokavalmistelut jää kyllä aatonaattoon.

Vierailija
9/28 |
18.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kinkun haen samoin pienestä kaupasta. Itse teen perunalaatikon, sen paistan aattona. Mies tekee kalat miten haluaa, savustaa varmaan aattona ja graavikalan tekee to tai pe. Piparit ja tortut lapset tekevät perjantaina.

En tosiaan ole tehnyt vielä mitään, enkä ymmärrä miksi pitäisi. Olen aina tehnyt kaikki vasta aatonaattona.

Vierailija
10/28 |
18.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän osalla on viedä kaksi kakkua ja perunalaatikkoa. Minä teen vasta ensi torstaina taatelikakun ja suklaakakun. Mies tekee perunalaatikon myös vasta ensi viikolla, en tiedä minä päivänä.

Vierailija
11/28 |
18.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi ei ole lapsia, niin saa viettää joulun vaatimattomasti ja rauhassa.

Ihan uteliaisuudesta kysyn, että jos sinulla ei ONNEKSI ole niitä lapsia, niin miksiköhän olet eksynyt VAUVA-keskustelupalstalle?????

Vierailija
12/28 |
18.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pipareita ja torttuja myöten.

muut ostetaan valmiina. Riisipuuron keitän aattoaamuna. Tänä vuonna en ressaa joulusta, kuten monena vuotena.

Vierailija
13/28 |
18.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi ei ole lapsia, niin saa viettää joulun vaatimattomasti ja rauhassa.

Ihan uteliaisuudesta kysyn, että jos sinulla ei ONNEKSI ole niitä lapsia, niin miksiköhän olet eksynyt VAUVA-keskustelupalstalle?????

tämä on tällainen häröilypalsta, kaikelle kansalle.

Vierailija
14/28 |
18.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

menemme tänä jouluna minun vanhemmilleni. Yleensä olen vienyt sinne vähintään puolet tarjoiluista, mutta nyt olemme joulun alla niin kiireisiä, että sovin äitini kanssa, että menemme tyhjin käsin. En siis aiokaan laittaa mitään jouluruokia.

Vierailija
15/28 |
18.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkä tee. Mies meillä valmistaa kaikki jouluruoat. Laatikot on jo tekassu pakkaseen.

Vierailija
16/28 |
18.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perunalaatikon laitan imeltymään perjantaina, ja kinkku uuniin, muut ruuat teen lauantaina. Meillä ei ole 20 erilaista ruokaa.

Vierailija
17/28 |
18.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja pidän myös ruoanlaitosta, joten olen tehnyt jo jotain ja teen vielä paljonkin. (En siis ymmärrä joulustressi-valittajia kun kuka nyt stressata käskee..? Tekee jos tykkää. mulla on sama hössötys pääsiäisenä ja vappuna, lasten synttäreille ja juhannuksesi, se on niin mukavaa)

Eli pipareita, rusinapullaa ja torttuja on tehty,kinkku odottaa sulatusta. Lanttulaatikot teen huomenna ja porkkanalaatikon ostan valmiina. Teen myös mm.italiansalaattia,karjalanpiirakoita, rosollia,jonkun juustokakun tai suklaisen täytekakun, maustekakkua, hedelmäkiisseliä puurolle. Vasta aattona tuoresalaattia, hedelmäsalaattia, munavoita jne pahaksi meneviä lisukkeita.

Leivon myös rieskaa, ruisleipää ja sämpylöitä tietysti. Näitä kaikkia teen kohtuulliset määrät eikä niitä hotkaista heti aattona vaan pitkin viikkoa muun ruuan ohessa, tulee myös vieraita pyhinä jolloin tarjoillaan leivonnaisia.

Ja sille joka oli onnellinen ettei ole lapsia: saa sen joulun lapsenkin kanssa viettää vaatimattomasti ja rauhassa. Sehän kai on joulun ideakin, oli ateisti tai uskovainen;rentoutuminen ja sen tekeminen mistä tykkää, niin kuin tykkää. Itse tykkään perheen kanssa laiskottelusta hyvän ruoan, pelejen ja kirjojen kanssa enkä suostu sitä häpeämään vaikka kaikki "inhoan joulua ja sitä vouhotusta" -marisijat yrittäisivät mukavan lomani pilata. antakaa meidän jouluihmistenkin elää rauhassa.

Vierailija
18/28 |
18.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen saa keskittyä niihin asioihin, joista tykkää. Itse tykkään siivota kunnolla juuri jouluksi, sanokoon kuka mitä tahtoo. Ruokien kanssa en pröystäile. Hyviä ruokia tehdään itse, mutta ei mitään turhia hienosteluja ja ylenpalttista tuhlailua.

Vierailija
19/28 |
18.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja graavilohen

teen perjantaina perunalaatikon, lanttulaatikon ja rosollin, kinkku paistuu la yöllä/aamulla, syödään se lämpimänä, salaatit tehdään myös aattona ennen ruokapöytään istumista ja keitetään perunat...

Vierailija
20/28 |
18.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin mies laittaa kinkku yöksi leivinuuniin.

Lauantaiaamunan teen makaroonilaatikon, punajuuriauralaatikon, imelletyn perunalaatikon. Lihapullat mies tekee jo ehkä perjantaina. Kalat mies savustaa lauantaina aamusta. Rosolli ostetaan valmiina, äitini tuo lanttu-, porkkana- ja kaalilaatikot. Lapset tai mies hoitaa jälkkärin tai sitten ostetaan valmiina jotain.

Mä en oikein ymmärrä, kuinka ihmeen aikaisin te niitä joulusapuskoita teette. Me syödään mieluummin tuoretta ruokaa, kuin pakastimen kautta käytettyä.

Varmaan tuosta listastani unohtui jotain, mutta mitään stressiä en jouluvalmisteluista ota. Siivoaminen on mulle työläin, vaikken lattiasta kattoon puunaakaan.