Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

miksi painoni ei laske?

Vierailija
18.12.2011 |

Olen ennen lapsia ollut todella hoikka. !70/58 ja nykyään olen 170/70, paino on tippunut nyt 5kg ja jämähtänyt tähän. Haluan siihen panoon mitä ennen lapsia. Syön todella vähän. Aamulla yksi tumma leipä tai näkkileipä ja maitoa. Lounaalla normiruokaa. Välipalana monesti kahvi maidolla ja omena. Illalla ehkä hiukan ruokaa tai siten leipä. Ei pitäisi olla liikaa syömisiä.

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
18.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elimistö on säästöliekillä, eikä laihtumista tapahdu.

Vierailija
2/26 |
18.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos syön enemmän niin sitten painoni nousee kilon. Eli missä vika? Niin ja mitä pitäisi lisätä syömisiin?

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
18.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

syöt liaan vähän ja näin vedät aineenvaihdunta alas niin että keho luulee että on säästäliekillä. Esim aamupalasta saat noin 300kcal, normaali lounas antaa ehkä 600-800kcal, omppu 50kcal ja illalla ruokaa taas noin 600kcal = 1550kcal ehkä yhteensä. On liian vähän. Lisää salaattia ja illallakin joku jogurtti tai hedelmä esim.

Vierailija
4/26 |
18.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

no sanon sama kuin nro 2 syöt liaan vähän ja näin vedät aineenvaihdunta alas niin että keho luulee että on säästäliekillä. Esim aamupalasta saat noin 300kcal, normaali lounas antaa ehkä 600-800kcal, omppu 50kcal ja illalla ruokaa taas noin 600kcal = 1550kcal ehkä yhteensä. On liian vähän. Lisää salaattia ja illallakin joku jogurtti tai hedelmä esim.

kun mä pudotan painoa, niin 800-1000 kcal päivässä on mulle sopiva ja mistään säästöliekistä ei kyllä ole ollut merkkejä. ja mulla paino pysyy paikoillaan n. 1600 kcal:n päivittäisellä saannilla, joten se taitaa mulla olla normaali kulutus.

Vierailija
5/26 |
18.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis maistuu liian kitkerältä. Tarvii joko lihaa tai salaattikastiketta. Tarkoitan tätä tomaatti-kurkku-salaatti salaattia. Entä jugurtti. Pitääkö olla maustamatonta sekin? Niin ja minusta 1600kcal kuulostaa paljon päivässä. =( Koska en liiku yhtään niin kulutus vähäistä.

ap

Vierailija
6/26 |
18.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

no sanon sama kuin nro 2 syöt liaan vähän ja näin vedät aineenvaihdunta alas niin että keho luulee että on säästäliekillä. Esim aamupalasta saat noin 300kcal, normaali lounas antaa ehkä 600-800kcal, omppu 50kcal ja illalla ruokaa taas noin 600kcal = 1550kcal ehkä yhteensä. On liian vähän. Lisää salaattia ja illallakin joku jogurtti tai hedelmä esim.

kun mä pudotan painoa, niin 800-1000 kcal päivässä on mulle sopiva ja mistään säästöliekistä ei kyllä ole ollut merkkejä. ja mulla paino pysyy paikoillaan n. 1600 kcal:n päivittäisellä saannilla, joten se taitaa mulla olla normaali kulutus.

Eli jos syön vain aamulla ja päivällä lounaan ja sitten en söisi mitään..

ap

Vierailija
7/26 |
18.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin kyllä alkaa tapahtumaan.

Vierailija
8/26 |
18.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin kyllä alkaa tapahtumaan.

Oon vaan lukenut että painonpudotuksesta 80% on ruokavaliosta. Liikkuminen hankalaa kun hoidan lapsia kotona ja lisäksi pitäisi olla halpaakin.

ap

Vierailija
9/26 |
18.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viestiketju

mitä syöt?

Eli jos syön vain aamulla ja päivällä lounaan ja sitten en söisi mitään..

ap

ja salaatin kanssa aina salaatinkastiketta. älä lähde sille linjalle, että syöt vain pari kertaa päivässä, silloin tulee nälkä ja ratkeat syömään liikaa.

Vierailija
10/26 |
18.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on ne vähärasvaiset ruuat ja monta niitä syöt päivässä?

ap

Vierailija
11/26 |
18.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

ruisleipä palvikinkulla ja 5% aamupalajuustolla, tomaattia, salaattia,paprikaa ja kurkkua lounaalla n. 120g keitettyä perunaa,esim broilerin rintafile grillattuna, kastiketta n. 50g.tuoresalaattia puolet lautasesta ja siihen pikkasen kevyttä salaattikastiketta.

välipalana omppu

päivällinen suurinpiirtein lounaan luokkaa

iltapala aamiaisen luokkaa

juomina rasvaton maito, kahvi kaloriton mehu, vesi, tee.....

noin siis karkeesti.

vaihteluna/ lisänä rasvaton jogurtti, rahka, marjoja......

kiloklubin sivuilla voi itse laskea päivittäiset kalorit.

mä pidän kirjaa painonvartijoiden points ohjelmalla.

Vierailija
12/26 |
18.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vähän kaloreita ja rasvaa, liikaa hiilihydraatteja. Korjaa ne niin laihdut.

Vierailija
13/26 |
18.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vähän kaloreita ja rasvaa, liikaa hiilihydraatteja. Korjaa ne niin laihdut.

Mistä niitä kaloreita ja rasvaa lisää sitten? Eli vähempi leipää? Eli yksi leipä/päivässä riittää?

ap

Vierailija
14/26 |
18.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

leipä, peruna, pasta ja riisi. Syö rasvaista lihaa, kanamunia ja paljon kasviksia, salaattiakin voit syödä, mutta syö mieluummin tukusempia kasviksia kuten kaaleja sen puoli kiloa päivässä. Jogurtti täysrasvaiseksi, esim. partaäijä, sekaan marjoja.

Hedelmät pois (sis. sokeria), välipalana mieluummin porkkana. Toisaalta jos syöt kuten vinkkasin, et edes kaipaa välipaloja. Käytä voita reilusti, siis oikeaa voita, eimitään keijua tai vastaavaa.

Eli homman nimi on karppaus.

Vierailija
15/26 |
18.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kokeiltu on tuo karppauskin. Sain sen 5kg sillä pois. Tuli ensinnäkin liian kalliiksi minulle ja sitten paino ei 5kg jälkeen enään laskenutkaan. En voi tehdä lapsille eri ruokia kuin itselle. Rahallisesti mahdottomuus. Ei helppoa tämä painonpudotus minulle näköjään. =(

ap

Vierailija
16/26 |
18.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

ruisleipä palvikinkulla ja 5% aamupalajuustolla, tomaattia, salaattia,paprikaa ja kurkkua lounaalla n. 120g keitettyä perunaa,esim broilerin rintafile grillattuna, kastiketta n. 50g.tuoresalaattia puolet lautasesta ja siihen pikkasen kevyttä salaattikastiketta.

välipalana omppu

noin siis karkeesti.

rasvatonta jogurttia ja kaloritonta mehua, sillä ne on useimmiten täynnä makeutusaineita, mitkä pilaavat elimistön!!

Vierailija
17/26 |
18.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on karpattu kuukausia ja kauppalaskut ovat jopa laskeneet. Ei eineksiä, ei valmisruokia.

Juurekset ja kauden kasvikset on edullisia, lihaa ei tarvitse lisätä, syö kuten ennenkin, kanamunat nyt ei paljoa maksa.

Muistitko lisätä alun jälkeen hiilihydraatteja? Joskus paino ei laske liian vähäisten takia. Ja joskus se paino vana jumittaa samassa viikkojakin, pitää olla sinnikäs.

Minusta ei ole iso homma tehdä itselle enemmän kasviksia ja muille perunaa tai pastaa. Kadvikset keittäisin joka tapauksessa, teen vaan enemmän. En tee enää jauhokastikkeita, keitot käy kaikille. Kato neitstä hyviä reseptejä, kyllä se paino vielä tippuu, tsemppiä!

Vierailija
18/26 |
18.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En suosittelisi

ap

välipalana omppu

noin siis karkeesti.

rasvatonta jogurttia ja kaloritonta mehua, sillä ne on useimmiten täynnä makeutusaineita, mitkä pilaavat elimistön!!

Vierailija
19/26 |
18.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauden kasvikset on halpoja? Mutta esim. porkkanat,lantut ym. sisältää karppaajalle paljon hiilihydraatteja. Kaaleja en tykkää syödä jostain syystä. Kukkakaalimuusia olen kokeillut ja ei mennyt alas. Ja kyllä tulee kalliiksi ostaa esim. kanaa/filettä 2 aterialle päivässä ja koko perheelle ja siihen kasvikset minulle ja lapsille pastaa/perunaa/riisiä. Partajugurtti on kallista laktoosittomana. Samoin kermat. Pekonia en tykkää edes syödä.

ap

Vierailija
20/26 |
18.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karppauksesta on tullut ihme muoti-ilmiö. Älkää aloittako sitä, ei ole terveellistä. Lukekaa netistä haitat. ps. paino nousee karppaajilla helposti takaisin!