Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tunnetko ihmisiä, jotka ovat heikkolahjaisia, mutta eivät kuitenkaan kehitysvammaisia?

Vierailija
04.04.2012 |

miten ovat selvinneet elämässään? käyvätkö töissä? Miten selviävät kotitöistä ja lasten kasvatuksesta jos heillä lapsia on?

Kommentit (4732)

Vierailija
4081/4732 |
09.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asperger luennoitsija Paula Tiili on kans päässyt eläkkeelle Aspergerin,ADD ja Touretten syndrooman takia. 🙂

Suomessa kannattaa kuulua tiettyyn heimoon, niin pääsee jo 18-vuotiaana tk-eläkkeelle ilman, että tarvitsee käydä edes työkykyarvioinnissa.

Kannattaa kaikkien, joilla on tuo laaja-alaiset oppimisvaikeudet (ent. heikkolahjaisuus) diagnoosina, ryhtyä m-sanoiksi niin ei kutsu enää velvollisuudet ja sosiaalituet tulevat tilille tekemättä mitään niiden eteen. Jopa somp-pujakin pyydetään käymään sos. toimessa paikan päällä, m-sanojen ei tarvitse vaivautua paikan päälle. On kuultu entisiltä sos. toimessa työskenteleviltä tutuilta.

Vierailija
4082/4732 |
09.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollaisia löytyy useista wt-ihmisistä; ollaan matalasti koulutettuja tai ilman minkäänlaista toisen asteen koulutusta, ei kehitetä itseään, syödään eineksiä, ollaan ylipainoisia, ainoat ilot löytyvät Temppareiden katsomisesta, lapsia on useita ja lapsille annetaan viihteeksi K18-pelejä, ettei lapset ole "tiellä". Lapsilla ei ole säännöllisiä rutiineja. Tällaisia lapsia usein näkee paljonkin koulussa ja jo käyttäytymisestä osaa erottaa, mihin perheeseen lapset kuuluvat. Toki wt-perheisiinkin voi syntyä fiksumpia lapsia, sääli heidän kannalta millaiset eväät vanhemmat tarjoavat elämään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
4083/4732 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on melkein 10000€ tilillä rahaa ja minä olen työkyvyttömyyseläkkeellä. Mut se johtuu siitä että minä osaan säästää.  Minä olen saanut lapsilisät tililleni ja toissa vuonna sain ennakkoperintöä. Sitten minä olen välillä aina porukoiden luona,niin ei tartte ostaa ruokaa tai mitään. Olen minä myös tienannut vähän joskus ite rahaa, kun olin joskus 10 kuukautta palkka tuella töissä ja sitten olen ollut ysiluokan jälkeen kesätöissä 2 viikkoa. 🙂👍💪

Vierailija
4084/4732 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on melkein 10000€ tilillä rahaa ja minä olen työkyvyttömyyseläkkeellä. Mut se johtuu siitä että minä osaan säästää.  Minä olen saanut lapsilisät tililleni ja toissa vuonna sain ennakkoperintöä. Sitten minä olen välillä aina porukoiden luona,niin ei tartte ostaa ruokaa tai mitään. Olen minä myös tienannut vähän joskus ite rahaa, kun olin joskus 10 kuukautta palkka tuella töissä ja sitten olen ollut ysiluokan jälkeen kesätöissä 2 viikkoa. 🙂👍💪

Hienoa, minä menin hessu hopon kanssa naimisiin ja se elättää mua :) askartelen työkseni eikä kukaan sano mule litään vaikka otsn salaa punterestustå köaikki idejat :)

Vierailija
4085/4732 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja minä vien aina pulloja kauppaan,joilla saan vähennettyä ostoksien summaa. Sitten joskus saan säästettyä aina pullorahat,jos tulee semmoinen tilanne että ei tartte mitään ostaa. Mulla on tälläkin hetkellä lompakossa useampi kymppi rahaa säästettynä pullorahoja. 😀

Vierailija
4086/4732 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta minulla saattaisi olla vielä enemmän tilillä rahaa, jos minä osaisin olla vielä säästeliäämpi. Jos minulla ei olisi ollut joskus autoa ja jos minä en olisi aloittanut joskus tupakoimista. Mutta autoa en enää aijo ikinä hankkia, koska se on turha rahasyöppö. Mutta tupakoimista en varmaan koska pysty lopettamaan. 😀

Vierailija
4087/4732 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isabella Holm= Kirsi Ståhlberg

Vierailija
4088/4732 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isabella Holmi oli oikeasti Pirjo Luokkanen.

Vierailija
4089/4732 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitähän vielä? 🤔

Vierailija
4090/4732 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ööööölllöhöööö😂😂😂

Vierailija
4091/4732 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haistakaa perse kaikki 😂

Vierailija
4092/4732 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välillä vituttaa kaikki 😀😂

Vierailija
4093/4732 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämä on perseestä välillä ja tylsää..😀

Vierailija
4094/4732 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välillä on hyvä haistatella kaikille. 😀

Vierailija
4095/4732 |
13.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta! Hyvää alkavaa viikkoa kaikille!

Vierailija
4096/4732 |
18.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukavaa lauantaita!

Vierailija
4097/4732 |
21.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monissa peräkammarin pojissa ja tytöissä on yksinkertaisia ihmisiä.

Vierailija
4098/4732 |
22.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Somalit ovat tutkitusti kehitysvammaisen tasolla, siksi ei onnistu työelämä, toimeentuleminen jne. Pitää myös osata suhtautua niin, ettei vaadi liikoja heiltä.

Ei, ne on insinöörejä ja aivokirurgeja. Paperit vain katosi mereen.

Vierailija
4099/4732 |
22.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin tunnen 🤣🤣

Kun ao 140 ja 70 keskustelee, tuntuu juuri siltä.

Vierailija
4100/4732 |
22.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Somalit ovat tutkitusti kehitysvammaisen tasolla, siksi ei onnistu työelämä, toimeentuleminen jne. Pitää myös osata suhtautua niin, ettei vaadi liikoja heiltä.

Esim. Briteissä somalit työllistyvät kolme kertaa paremmin kuin Suomessa. Eli olisiko vikaa enemmän suomalaisessa yhteiskunnassa.

En kuitenkaan vaadi sinulta asian ajattelua sen tarkemmin, jos satut olemaan heikkolahjainen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi yksi